بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

هم نوشت : رهگذر

یکی از همنشین های محترم وبلاگ بلاگفای بلاگر تحت نام رهگذر (بدون لینک هستند)  در پاسخ به طنز ربات همسر مطلبی نوشته بودند که برای خوانندگان بلاگ اسکای بلاگر منتشر میکنم ، ممنون از ایشان و خلاقیتشون :


***


چه تصور ِ شیرینی

فکر کنین روزی بیاد که از دیجی ... بتونی سفارش یک عدد ربات همسربدهی که فرضا اگه خانم هستی این سفارش رو بدی:
یک عدد ربات آقا که درایجاد پول مهارت کافی و وافی داشته باشدطوریکه محفظه ی پولش را بتواند هر ماه شارژ کند!اصلا پول ساز باشد
با زدن یک دکمه میتوانی گیر دادنهای بیخودش را که مالِ خستگی سر کار است ساکت کنی وفقط چهره ی خوشحالش را ببینی
با این ربات اگه فامیل شوهر آنچیزِ تلخی است که همه میگویند که دیگر خیالت راحت است که از فامیل شوهر خبری نیست:-) و چه بهتراما در عوض او با نوازش بی دریغِ فامیل زن روبه رو میشود چون همه از فامیلِ زن به نیکی یاد میکنن!
از حق طلاقو حق تمکینو حق کتک زدن در موارد لازم!!! و از حق ناشزه کردن وحق صیغه کردن وحق مهریه دادنهای ِ نامردانه و... هم در صورت بروز مشکل خبری نیست خیلی راحت میشود تحویلش داد و یک عدد نو را جایگزینش کرد تا دیگر دراین پروسه ی پر بلا هم نیفتی!

وقتی میخواهید برید بیرون او اصلا اوقات تلخی نمیکند که چرا دیر آماده شدی او همیشه یک چهر ه ی صبور و مهربان دارد که تو از ارامشش و اعصاب خورد نشدن بیموردش در شگفت میمانی و همیشه ته دلت خداروشکر میکنی که چطور با وجوداو دیگر مجبور نیستی اوقات تلخیهای بیمورد و بی ارزش کسی را به اجبارتحمل کنی!
او یک محفظه ی پول دارد که عین عابر بانکها هر وقت کارت میکشی به توپول میدهدبدون ِ عُنُق بازی بدون ِ نظارت بدونِ هیچی او اصلا با تو معامله گرانه برخورد نمیکند!و به تو اعتماد دارد که حتما نیاز داشته ای که درخواست پول داده ای
هر وقت درخواستی داشته باشی انجام میدهد و این نیست که قبولش نداشته باشد و به دنبالش بهانه گیرشود که به زمین و زمان گیر بدهد و اعصاب خورد شود!! و اعصاب همه را بهم بریزد!دکمه ای دارد بنام حرف زدن و گوش دادن .آن را میزنی مثل بچه ی ربات میاید مینشیند روبه رویت و به حرفهایت گوش میدهد ورُک و با احترام از مشکلی که با درخواست تو دارد میگویدنه اینکه همه ی چیزها را بهم ببافد و توی آن بحثها دنبال قدرتش بگردد!و آخر سر هم بی توجه به تو حرف خودش را به کرسی بنشاند! وی رباتِ بسیار خوبی است:-) او فقط میگوید بله چشم بانوی من...
برنامه ای دارد که اشکِ زن را حیاتی و بسیار مهم میداند و سنسورهایی در اون تعبیه شده که وقتی اشکِ زن را میبیند آژیر خطری به صدا در میاید که متوجه شود که لازمه حتما اقدامی انجام دهد !و اوضاع بحرانیست!و میداند اگر روزی برسد که اشکِ زن برای سنسورهایش عادی شود کل سیستمش مختل میشودو کم کم دیگر کارایی اش را برای آن زن که روزی او را از دیجی ... با شوق سفارش داده بود برای همیشه از دست خواهد داد!و برای همین طوری درست شده که حواسش به اشکِ زن زیاد باشه زیااااد...

وقتی کاری برایت پیش میآید که به نیرو و حضور مردانه نیاز دارد او غرور آفرین و بدون هیچ منتی کنارت حضور دارد فقط با یک دکمه!به همین راحتی او جیم نمیزند و یکدفعه سرش شلوغ و خسته ی کار نمیشود!او به کارهای ریزیا درشتِ تو اهمیت میدهد
دیگر نیاز نداری خودت را به هزار رنگ آرایش کنی که مبادا چشمش دنبال زن دیگری باشد!میدانی او ربات است و تو هر طور که باشی برای اوفرقی نمیکندو طمعِ صیغه کردن و زنِ دیگر گرفتن به سرش نمیزند،آخر میدانی چیست ربات جان!در دنیای آدمها بعضی ازمردان با زبان میگویند از چیزی مثل ارایش خوششان نمیآید اما در عمل با چشمانشان میخواهنددرسته قورت بدهند زنی را که اراسته و زیبا هست و به اصطلاح به خودش رسیده.آنها حتی بی پروا توی روی زنهایشان از زیبایی ِآنها تعریف هم میکنند!!
بله داشتیم تصور میکردیم و جانمان برایتان بگوید که با وجود آن ربات هر غذایی که درست کنی لذیذ است چون نیاز نیست او بخورد و نظر بدهد اوفقط تعریف میکند تعریییف و این دلچسب است
وقتی روزهای متوالی درخانه ای و دلت میخواهد مسافرت یا تفریحی بروی او فقط بله چشم بانوی من میگوید:-)و همه چیز را برایت فراهم میکند و دیگرتفریح و مسافرت تو به دلخواه ِ او نیست که کی او نیاز پیدا کند تا تو هم بتوانی بری!
او نه تنهاخانه را بهم نمیریزد بلکه اراده کنی همه جا را برایت مثل دسته ی گل تمیز میکند
موقع تماشای تلوزیون همه ش مجبور نیستی فوتبال یا اخبار ببینی .دکمه ی استراحتش را میزنی و بعد خودت با خیال راحت برنامه ای که خودت دوست داری نگاه میکنی
ذهنم داره فعال میشه و به خودم میگویم که ما که داریم تصور میکنیم چرا تصور باحالتری نکنیم بلاگر!
کاش این آپشن هایی که دوست داریم رو میتونستیم بریم بدیم سفارش که ازش یه قرصی کپسولی چیزی درست میکردن که هر کسی میخورد اون آپشنها روش بروز میشد و اون آدم میشد اون آدم دلخواهِ ما،اینطور طبیعی تر هم بود:-) دنیای تصور که کنتور نمی اندازدبلاگر،می اندازد؛-) !؟

***

پاسخ بلاگر به ایشان:

پاسخ:
بسیار عالی ، میبینم که نوشته های من خلاقیت را در همنشین های محترم عیان میکند !
بسیار جالب بود و لذت بردم ، ممنون از مطلب خوبتون و نوشته شما را علاوه در اینجا در وبلاگ بلاگ اسکای بلاگر هم (با نام رهگذر) میگذارم.
ممنون از همراهیِ شما

نظرات 3 + ارسال نظر
scammer doll چهارشنبه 10 دی 1399 ساعت 20:16

خیلی حس خوبی داشت مردِ ربات طور
اصلا آدم دق و دلیشو سرش درمیاره
آفرین خانم رهگذر

پس من دیگه چیزی نمیگم تا خانمها با خیال راحت حق آقایون را ... ! (لبخند)

بارون سه‌شنبه 9 دی 1399 ساعت 21:26

چرا؟؟

به همون دلیل ! (لبخند)

بارون سه‌شنبه 9 دی 1399 ساعت 19:45

و باز هم عجب!!!
خوبه، بعضی اوقات حرفها و خواسته ها غیر مستقیم و در لفافه گفته میشد ولی الان علم پیشرفت کرده مستقیم و در قالب طنز گفته میشه.
کبدی بازیه خوبی میشه اگر تمام زن ها و مرد ها بخوان با این تصورات زندگی کنن!
مثل این می مونه که تماشاگر دو تیم ربات آقایون و ربات خانمها باشیم و برای هم کری بخونیم، غافل از اینکه اون ربات ها در نهایت برای ما تره هم خرد نمیکنن!
من یه سوال دارم ؟ در دنیایی که آدمها خودشون قادر نیستن با خصوصیات بسیار خوبی که در ذات و طبیعتشون وجود داره زندگی کنن، دیگه میتونن با ساخته دست دیگران ( ربات ) که تحت فرمان و جبر بشر بوده زندگی کنن؟ و تازه حالشون هم با ربات عزیز و همراه خوب باشه؟ ما که دنیایی به این بزرگی با این همه زیبایی در اختیار داریم چیکار کردیم که ربات دست سازمون بخواد انجام بده؟
ربات که مغزش فقط کد 0 و 1 داره و برنامه نویسی شده توسط آدمهاست چه میدونه مسئولیت چیه؟
مهربانی چیه؟ لحن و کلام خوش واقعی چیه؟ مردانگی و حمایت و تکیه گاه بودن چیه؟ زنانگی و لطافت و عاطفه چیه؟ پدر بودن و مادر بودن چیه؟

دنیایی که انسان های واقعی، مهربانی و مهر و محبت واقعی، وفاداری واقعی، گذشت واقعی، مرد واقعی، زن واقعی، آرامش واقعی، و... نداشته باشه مثل ماشین بدون بنزین می مونه ، بهترین، خوشگل ترین، و لوکس ترین ماشین دنیا هم باشه وقتی بی حرکت باشه به چه درد میخوره؟ در نهایت میپوسه!

این مطلب طنز بود، اما درد اینه که آدمها اونقدر از جایگاه خودشون ( چه مرد و چه زن) دور شدن که آرزوها داره سمت زندگی با ربات کشیده میشه، رباتی که قراره زن بودن و مرد بودن رو به آدمها یاد بده!!

چرا؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد