بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

به احتمالِ زیاد حتما بازم براتون پست میذارم !

یه کلماتی با یه کلماتی جور در نمیاد و به جملات ما ابهام میده (مانند عنوان پست ! احتمال در کنار حتما)، ولی ازش استفاده میکنیم ، نمونه:

- شاید آخرین بار باشه ! شاید؟ آخرین بار؟ وقتی آخرین بارِ باشه، شاید چه مفهومی داره؟ یعنی ما 2 تا آخرین داریم؟

- یه کم زیاد میخوام ! یا یه کم بیشتر میخوام ! زیاد میخوای ؟ بگو زیاد یا بیشتر میخوام ، خجالت میکشی؟

- سعی میکنم 100% بیام ! سعی کردن جواب قطعی نیست ولی 100% یعنی قطعی و 1% هم احتمال نیومدن نداره ، کدومش درسته؟

- تقریبا قطعیه ! تقریبا؟  قطعی؟ مگه میشه هم تقریبی باشه و هم قطعی؟

- تا حالا تو زندگیم این کارو نکردم ، بعد پشتش میگیم شاید یکی دو بار ! خب از اول بگو تو زندگیم یکی دو بار این کارو کردم !

- اصلا نمیخورم ، حالا شاید یه لقمه ! اولا از آدمی که میگه شاید یه لقمه بخورم بترسید ، چون نصف بیشتر بشقاب را میخوره !   وقتی میگی اصلا نمیخورم ، یعنی اصلا نمیخوری ! برای من پیش آمده که به من گفتن اصلا نمیخورم،  بعد گفته میخورم و من هم بهش اصلا یه لقمه هم ندادم ، به خواستش احترام گذاشتم ! (لبخند)

- احتمالا حتما میام ! آخه احتمالا با حتما چه سنخیتی داره؟

-اگر بشه حتما اون کارو میکنم ! اگر؟ حتما؟ خب یا بگو حتما فلان کارو میکنم یا بگو اگر تونستم  میکنم ! با یه اگر داری برای خودت گریزگاه میذاری؟

- دقیقا حدود 4 میرسم اونجا ! دقیقا؟ حدود؟ بگو حدود 4 میرسم یا دقیقا راس 4 اونجام .

- پنجاه درصد مطمئنم ! مطمئن؟ 50%؟ بگو به احتمال 50%

***

احتمالا مطمئنم بازم براتون پست میذارم !!!

نظرات 5 + ارسال نظر
من پنج‌شنبه 18 دی 1399 ساعت 10:57 http://me2020.blogsky.com

تناقضات جالببه بود گاهی بدون این که متوجه بشیم ازشون استفاده میکنیم

سپاس از همراهیتون

تیلوتیلو پنج‌شنبه 18 دی 1399 ساعت 10:57 https://meslehichkass.blogsky.com/

شما از اون جمله آدمهایی هستید که به کلمات دقت کافی را ندارن
البته این یه عیب یا اشکال نیست
دقت کنید من یه «ی» بهش اضافه کردم
یه کمی بیشتر... یعنی این چیزی که هست کم نیست ولی من یه کمی از این زیادتر میخوام
این اصلا غلط نیست
ولی اون که بگیم حتما و احتمالا، در یک جمله غلط هست
و آخرین بار با شاید تناقض نداره... دقت کنید میگه شاید این آخرین بار باشه... شاید هم نباشه و باز هم تکرار بشه... این تناقض نداره
اصلا اینجا بحث رودربایستی و اینا نبود... یه کم بیشتر از چیزی که وجود داره...
من به لطف صحبت کردن های زیاد با یه آدم حساس به کلمات و لغات و جملات ، بارهای منفی و مثبت کلمات را تقریبا میشناسم و به لطف همون تجربه تناقض ها را هم میبینم ... نمیگم اشتباه نمیکنم که هر آدمی ممکنه اشتباه کنه... همین اشتباهات هست که سوتی ها را شکل میده ...

حق با شماست ، توضیحتون در باره اون یک جمله (کمی بیشتر)قانع کننده بود .
سپاس از وقتی که گذاشتید

بارون پنج‌شنبه 18 دی 1399 ساعت 10:43

خب حالا زیادم سخت گیر نباشیم، شاید حتما برای همه پیش بیاد.. برای من که به احتمال زیاد مطمئنم بوده..

همینطوره ! (لبخند)
ممنون از حضورتون

سارا پنج‌شنبه 18 دی 1399 ساعت 10:33 Http://15azar59.blogsky.com

بلاگر شما یا همکار جناب حدادعادل شدید در فرهنگستان زبان و ادب یا کتاب جبر و احتمال دستتونه پیشنهاد میدم برید کتاب حافظ یا فاضل نظری یا شاملو و سهراب یا محمد علی بهمنی را بخونید ....اخه چکار به راههای فرار مردم از موقعیت های دشوار دارید اونم روز ۵ شنبه ای

بهترین سیاستمدار کسی هست که وارد سیاست نشه ! (لبخند)

تیلوتیلو پنج‌شنبه 18 دی 1399 ساعت 10:01 https://meslehichkass.blogsky.com/

سلام
اتفاقا من قبل اینکه پستتون را بخونم عنوانتون را خوندم و به اون تناقض پی بردم
خب البته همه اینطوری حرف نمیزنن
و بعضی از مثالهایی که آوردین مثال تناقض گویی نبود

شاید آخرین بار باشه ! درسته... یعنی شاید هم آخرین بار نباشه و باز تکرار بشه...
یه کم بیشتر میخوام ! اینم درسته ... یعنی کمی بیشتر میخواهم ...

منم دیدم آدمهایی که اینطوری حرف میزنن
به نظرم اینا به کلمات دقت نمیکنن
به استفاده درست و به جای کلمات حساس نیستن
حالا بگذریم از مواردی که اشتباه گفتاری پیش میاد و خودمون هم متوجهش میشیم

سلام یادم رفته بود بنویسم ، معذرت میخوام ، سلام
ضمن احترام به نظرِ شما ، از دیدِ من آخرین بار فقط میتونه یه بار باشه ، اینکه شاید میاریم ، یعنی احتمال داره آخرین بار بیشتر از یه بار باشه و تکرار بشه که تناقض داره .
توضیح اینکه گفتید یکم بیشتر میخوام یعنی یه کم بیشتر میخوام کاملا منو قانع کرد ! (لبخند)
کسایی که میگن یکم بیشتر میخوام یجورایی میخوان نشون بدن خیلی زیاد نمیخوان ولی در واقع زیاد میخوان ، روشون نمیشه بگن خیلی میخوان!
سپاس از نظرتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد