بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

انتخاب ها !

برای ازدواج سه انتخاب دارید (بدون نگاه جنسیتی و تفسیر شخصی میباشد):


1- انتخاب خودتون

2- انتخاب خانواده

3- انتخاب مشترک


1- در مورد انتخاب خودتون، به این مفهوم هست که شما شخصا با کسی آشنا شدید و حالا قصد ازدواج با او را دارید و به خانواده اجازه دخالت هم نمیدهید ، علی رغم مخالفت خانواده قصد قطعی برای ازدواج دارید، به این فکر کنید شما امکانات راستی آزمایی آن شخص و تجربه خانواده (پدر و مادر)  را ندارید،بیشتر مسئولیت ها بعهده خودتان خواهد بود و  اگر در هر مرحله از این رابطه چه قبل و چه بعد ازدواج به مشکلی بربخورید حمایت کمی از طرف خانواده خواهید داشت و در خیلی موارد بر روی مشکلات زندگی خودتان هم میبایست سرپوش بگذارید و آن را به اطلاع خانواده نرسانید ، چون از شنیدن این جمله خوشتان نمیاید: ما که راضی نبودیم خودت خواستی ! در این گزینه نقش احساس بسیار پررنگ میباشد.


2- خانواده شخصی را برای شما انتخاب میکنند و او را به شما معرفی میکنند ، اکثر مسئولیت با خانواده خواهد بود و تا جایی که میتوانند به شما در جهت رفع مشکلات کمک خواهند کرد ، تحقیقات اولیه از شخص مورد نظر و اینکه مشکلاتِ عمده ای نداشته باشد بخوبی انجام میشود و در هر مرحله از زندگی ، مادی یا معنوی در کنارتان خواهند بود. شاید بحث احساس در این گزینه آنچنان پررنگ نباشد.


3- خودتان شخصی را برای ازدواج انتخاب میکنید که معیارهای اولیه شما را دارد ولی فقط تا این مرحله و پس از آن اختیار را به دست خانواده میسپارید و مطیع و تابع آنها هستید، با ایشان نمیجنگید که حتما میبایست با این شخص ازدواج کنید ، کنترل احساس در این گزینه مهم و کارساز است ، حضور خانواده و تصمیم نهایی با ایشان است و مسئولیت تا حدود زیادی بعهده خانواده است و آنها تا انتها در کنار شما خواهند ماند ، چون تصمیم نهایی را به عهده ایشان گذاشتید.

***

در این نوشته قصد ندارم که بگویم گزینه مناسب کدام است  ، صرفا چیزی را که در ذهنم بود و تجربه ای را که داشتم ، منتقل کردم.

نظرات 4 + ارسال نظر
همنشین سه‌شنبه 7 بهمن 1399 ساعت 21:20

توی فرهنگ های دیگه فرد زمانی ازدواج میکنه همسر و فرزندانش خانواده هستند ، بقیه اقوام !
اما اینجا...... امان از اینجا
اینجا دختر ازدواج میکنه هر روز صبح از خواب بیدار میشه باید تلفن رو برداره یک ساعت با مامی صحبت کنه حتما ذکر هر روز بدگویی از خانواده همسر ، هر هفته باید بار و بندیل رو ببندی ببری خونه مامی! تازه اگه خوش شانس باشی و محل زندگیت خیلی نزدیک اونا نباشه وگرنه هرروز همین داستانه .
پسر که ازدواج میکنه مادر و آبجی ماموریت دارن هر روز هوشیارش کنند مراقب این زن و فامیلای.. باشی ، ای وای من بچمون مث گوشت قربانی افتاده دست ‌‌کیا
دخالتهای وقت و بی وقت خانواده ها .
خدایش اسم این زندگیه؟
یه خورده مکث ! یه تنفس بدید، ولله بخدا ، تموم جونی رو اینجور به باد دادید ، فردای پیری ، پدر و مادر هست ؟ خواهر و برادر اونقدر خودشون مشغله دارن که ما رو اصلا یاد نمیارن چرا کنترل زندگی رو در بهترین دوران دست دیگران میدیم ؟
هر چند خانوادم همیشه تصمیم گیری رو به خودمون محول میکنند مقابلمون نیستند ولی روزی که من ازدواج کنم خانوادم فقط همسر و فرزندانم هستند ، بقیه اقوام اند . بنابراین انتخابم رو با توجه به این واقعیت انجام میدم .

سپاس از نظر جامع شما

بارون سه‌شنبه 7 بهمن 1399 ساعت 20:13

انتخاب 3 به نظر عاقلانه تر و گزینه برتر به حساب میاد، ولی باید دید در واقعیت و موقعی که در شرایط واقعی هستیم چقدر به منطق بها میدیم.
احساس رو نمیشه دست کم گرفت و همینطور خیلی چیزهای دیگه رو..
تا در موقعیتش قرار نگیری نمیشه خیلی قاطع گفت کدوم گزینه انتخاب میشه.
در نهایت که هندونه سر بسته معلوم نیست کال و سفید یا رسیده و شیرینه..

میتونم بهتون بگم ، آفرین ! اینکه برآیند نوشته های منو دریافت کردید، نمیشه بگید مگر در موقعیتش قرار بگیرید.
ممنون از نظر بسیار درست شما از دید من

تیلوتیلو سه‌شنبه 7 بهمن 1399 ساعت 19:02


هیچکدام

این هم یه انتخابه !
سپاس از انتخابتون

توسن سه‌شنبه 7 بهمن 1399 ساعت 16:06 http://mehrnaz19brz.blogfa.com/

منم اصولا منطقی تصمیم میگیرم
پیش اومده ک خودم شخصی رو پسندیدم اما خونوادم ن ولی با این حال تابع اونا بودم چون هر اتفاقی بیوفته ادم نباید پشتوانشو از دست بده
بنظرم ازدواجی خوبه ک خودت انتخابش کنی و خونوادتم راضی باشن اینجوری دخالتا کم تره و زندگی پایدار تر حتی اگ مشکلی هم پیش بیاد خونواده پادرمیونی میکنن و تو با احساسی ک نسبت ب همسرت داری زودتر کنار میای و میبخشی ببین چقد بچ خوبیم
ولی قصد ازدواج ندارم سعی نکن نظر منو جلب کنی

پس شما موافق مورد سوم و انتخاب مشترک هستید .البته هستند کسانی که با انتخاب 1 شروع کردند و زندگی خوبی هم داشتند و برعکس ، ولی در این پست من صرفا انتخاب ها را نوشتم و قصد ورود به اینکه کدام بهتر است را ندارم.
سپاس از نظر و ممنون از اینکه قصد ازدواج ندارید ، حداقل در یک مورد بدون بحث و درگیری ، نظر مشترک داریم ! (لبخند)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد