بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

تعطیلات با شما !

سه روز تعطیلی داریم ، 4 شنبه ، 5 شنبه و جمعه ! هر روز یه غذای متفاوت ، هر روز یه جا (با رعایت پروتکل های بهداشتی) ، هر روز یه برنامه خاص تفریحی !

توی این سه روز پست جدید نداریم و فقط  این پست بروز میشود ، بهمراه عکس و فیلم !

https://s17.picofile.com/file/8424430518/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B2%DB%B0%DB%B9_%DB%B1%DB%B5%DB%B4%DB%B6%DB%B4%DB%B7.jpg

 

از دید من آشپزخونه از پذیرایی مهمتره ، خونه ای که آشپزخونش بزرگ و راحت  باشه با وسایل خوب ، بهترِ تا یه خونه با سالن آنچنانی، بیشتر وقتمون رو تو آشپزخونه میگذرونیم!

دارم اینو گوش میدم

میخانه اگر ساقی صاحب نظری داشت
میخواری و مستی ره و رسم دگری داشت
من آن خزان زده برگم که باغبان طبیعت
برون فکنده ز گلشن به جرم چهره زردم

 

 

شام امشب

https://s17.picofile.com/file/8424445276/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B2%DB%B0%DB%B9_%DB%B1%DB%B8%DB%B1%DB%B3%DB%B2%DB%B5.jpg

 

دارم اینو گوش میکنم

فیلم کوتاه شام در حال کباب شدن

یکی از زیباترین عکسهای دوستانه ای که دیدم ، واقعا میگم  ، حس خوبی بهم میده !

https://s17.picofile.com/file/8424447800/unnamed.jpg

 

شام امشب ، تموم شد ، خیلی خوب شده !

 یادتون میاد؟

موقع شام یه موزیک ملایم گوش کنید بهمراه خاطره برای همه

کمی شادی !

 مواظب باشید فقط یک چیز ، اگه از دستش بدید دیگه هیچی مثل سابق نمیشه ، اعتماد !

ببینید چند بار گفتم ، تو عصبانیت و حالت هیجانی و احساسی تصمیم نگیرید، میگیرید هم حداقل به زبون نیارید یا عمل نکنید !

​حس میکنید اعصاب ندارید؟ یه مدت تنهایی را انتخاب کنید، اون گناهی نداره !
میدونستین اسم کوچیکِ واقعیِ منو حدود 90 درصدتون تا حالا نشنیدین؟
میگید دوسش دارید ، واقعا؟ دوسش دارید؟ از خودتون بپرسید برای این دوست داشتنتنون تا حالا چه کار خاصی کردید؟ کدوم فداکاریِ بزرگ ؟ دوسش نداری !
وقتی همه چیز ، مادی و معنوی خوبه ، شما هم خوبی ، هنر خاصی نیست ، در یکی از این دو تا کمبود پیدا کنی هم ، باز میتونی خوب بمونی؟ واقعا؟ بذار تو موقعیتش قرار بگیری بعد نظرتون را بدید !
کاری ندارم بعدا چی پیش میاد ، همین الان یکی از دوستاتون  یا  همسرتون یا ...  بهتون میگفت بریم سمت شمال ، یه شب را توی یه کلبه که هنوز دورش برف هست و شومینه هیزمی داره ،باهاش  میرفتی؟ من میرفتم ، همین الان !
*********************
قهر کرده ؟ رهاش کن ، اگه دلش باهات باشه برمیگرده !
صبحانه فرآموش نشدنی !
https://s16.picofile.com/file/8424494550/image3333s.jpg

اونی که شما رو میگریونه براحتی هم میتونه بخندونه، خندوندن را انتخاب کن لطفا !
صبحانه بلاگر
https://s16.picofile.com/file/8424498026/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0_%DB%B1%DB%B0%DB%B2%DB%B8%DB%B5%DB%B0.jpg

بهش فکر کردین این پیامهای ساده ای که مینویسم ممکنه از طریق اینترنت بره دنیا رابگرده و از اقیانوسها رد بشه و بیاد بشینه تو سرور این وبلاگ؟
میدونستین کلمه گوگل از واژه گوگول گرفته شده به معنی  عدد ۱ با صد تا صفر؟ (صفر و یک)
تنها جایی که عقیده دارم سهم کسی غیر خودمون نیست  ،فکرمونه !  آزادترین و رهاترین در هستی !
هوا که بهاری ، پارک نزدیک خونه هم داره صدام میکنه ، میگه بیا روی من راه برو ! (لبخند)
ناهار 4 شنبه ، قیمه بادمجون سیب زمینی !
البته قیمه را قبلا درست کرده بودم و تو فریزر بود، الان تو ماکروفره ، 20 دقیقه با درجه 180 که یخش باز شه ، بادمجون کبابی هم در فر آماده کردم ، سیب زمینی هم داره آماده میشه ، برنج هم تو پلوپزه ، یادتون باشه فقط پلوپزهای ایرانی برنج را اونطور که باب میل ماست درمیارن ، پول اضافه برای پلوپز خارجی ندین ، هر کاریش هم کنید خمیر میشه ، سبک برنج پختن اونا با ما فرق داره !
https://s16.picofile.com/file/8424512942/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0_%DB%B1%DB%B3%DB%B2%DB%B0%DB%B3%DB%B1.jpg

https://s17.picofile.com/file/8424512976/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0_%DB%B1%DB%B3%DB%B2%DB%B5%DB%B4%DB%B9.jpg
سیب زمینی ها دارن آماده میشن
https://s16.picofile.com/file/8424513792/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0_%DB%B1%DB%B3%DB%B3%DB%B6%DB%B3%DB%B5.jpg
عکس جوانیهای یه خواننده ، میشناسیدش؟
https://s16.picofile.com/file/8424514642/whois.png
اون موقعی که میخواند من هنوز به دنیا نیومده بودم ، ولی الان خیلی قیافش بهتر شده !!!
https://s16.picofile.com/file/8424515800/in_kie.jpg

شناختینش؟

ناهار حاضر شد
https://s17.picofile.com/file/8424518434/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0_%DB%B1%DB%B4%DB%B3%DB%B2%DB%B3%DB%B6.jpg
https://s16.picofile.com/file/8424516584/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0_%DB%B1%DB%B4%DB%B1%DB%B5%DB%B3%DB%B1.jpg
https://s17.picofile.com/file/8424516550/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0_%DB%B1%DB%B4%DB%B1%DB%B5%DB%B4%DB%B4.jpg
https://s17.picofile.com/file/8424520384/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0_%DB%B1%DB%B4%DB%B3%DB%B8%DB%B3%DB%B7.jpg


نه در دیروزی که گذشته ، نه در فردایی که معلوم نیست میبینیم یا نه ، امروز را زندگی کنید !

بالاخره یه کار خوب برات کرده ، این اشتباهشو بخاطر اون کار خوبش ازش بگذر و ببخشش !


میشناسید نمک چیه؟ خوبه ، همینجور بمونید !

تنهایی را تقریبا کسی دوست نداره ، شاید نوجوانی تنها دوره ای از عمر آدمها باشه که از تنهایی بدشون نمیاد ، حدود 14- 15 سالگی رو میگم ، ولی دقت کردید بعدش یه جورایی همه برای تنها نموندن بها دادن؟ بعضی موقع هم خیلی زیاد ، خیلی !
دقیقه های میلیونی !  حاضری برای گرفتن دست کسی و چند دقیقه پیاده روی و تکیه دادن بهش موقع راه رفتن ...، میخواستم بگم چقدر حاضری بدی ، دیدم ممکنه یکی ، فقط یکی بگه هر چی که دارم ، زندگیمو ، دیگه نتونستم مبلغ مشخص کنم !
حس خوبیه که وقتی ورزش میکنید ، خیس عرق بشید ، یه دوش بگیرید و یه چایی لیمو !
وقتی میره و برمیگرده دیگه اون خاطرات قبلی تکرار نمیشه ، دیگه اون حس برنمیگرده ، یا نذارید بره یا وقتی رفت ، دیگه به تکرارِ همون لحظاتی که داشتید فکر نکنید !
از نظرِ من ، آدمها هر کدوم برای توجه کردن بهشون ظرفیتی دارن ، بیشتر  از اون  مشکل زاست  ، تعادل!
****************************
سلام هم پنجشنبه ایهای عزیز
باور کنیدسلیقه من خیلی هم سفید نیست !
لحظه های این روز را نمیخوام از دست بدم ، برای خوابیدن فرصت زیادِ !
یادش بخیر ، یه زمانی فقط تابستونا کولر میزدیم !
از نظرِ من ، وقتی دو نفر که وابستگی عاطفی دارند ، به هر علت به مشکل برمیخورند ، توی رابطشون دخالت نکنید ، حتی مثبت !
بخاطر اینکه جای پات سفت شده ، وعده هاتو فرآموش نکن !
از نظرِ من ، آدم بد شاید خیلی کم باشه ، ولی تا دلت بخواد آدمهایی داریم که بهم نمیخورن !
گاهی بهای تنها نموندن به اندازه یه عمر تنها موندن میشه ، تجربه دارها میدونن چی میگم !
آدمها با کسی زندگی میکنند که در فکرشان با او هستند نه با جسمشان !
گاهی که پیشتونه هم دلتون براش تنگ میشه ، چون میدونی میخواد بره ، مثل من ، 22 ساعت دیگه مونده ولی از الان دلم براش تنگ میشه !
میدونید چرا آدمها سعی میکنن اشتباهاتشون را توجیه کنند؟ چون یه چیزی تحت عنوان وجدان تو وجود همه هست !
خوبه یکی به فکرتون باشه ، حواسش بهتون باشه ، حسِ خوبیه، اگه داریدش ، قدرشو بدونید !
سلام صبح زیبای پنجشنبه ای تون بخیر ، چه حس خوبیه چشمامو به روی پنجشنبه باز کنم ! (لبخند)
این عکس همین خواننده هست ، معلومه واقعا صبح که بیدار شده قبل اینکه موهاشو شونه کنه این آهنگو خوانده ! (لبخند)
https://s17.picofile.com/file/8424594100/SH.jpg

از دید من احترامی که به بزرگترها میذاریم فقط بخاطرِ عدد سنشون نیست ، تجلیل از تجربه های بیشترشون در زندگی به نسبت به ماست.


یه خط بین کار و زندگی بکشید ، نذارید هیچکدوم واردِ اون یکی بشه !
برای شنیدن آمادست؟ : از دید من ، وقتی آماده هستید مطلبی را به کسی بگید ، فقط آمادگی خودتون را در نظر نگیرید ، شرایط ، وضعیت و حالت روحیِ طرف دیگه را هم در نظر بگیرید ، اوهم میبایست آمادگی شنیدن را داشته باشد !

از نظر من ، یه سری حرفها هرگز فرآموش نمیشه ، همون خواسته هاتون که خیلی ساده قبل ازدواج وقتی دارید یه جایی قدم میزنید و بهم میگید ، مواظب باشید ، چیزی را بپذیرید که توان انجامشو تو خودتون میبینید ، سخت هم هست ، چون توی اون لحظات احساس غلیان داره ، همه چیز خوبه و ضمنا شما در موقعیتِ واقعی اون چیزی که میخواهید بپذیرید قرار ندارید ، یادتون باشه اون خواسته ها هرگز از یاد نمیره و چه از طرف شما چه از طرف دیگه و تا آخر زندگی مطالبه خواهد شد و میتونه عامل تنش و مشکلات زیادی باشه !

یه موقع انتخاب یه مسیر سر یه 4 راه و  پیچیدن به سمت راست یا چپ ، میتونه مسیرِ زندگیتون را عوض کنه ، شاید اگه به راست پیچیده بودین اونو میدید و او هم شما رو ، شاید هم به چپ ، نه ترجیح میدم در سمت راست ببینمش ! (لبخند)

 وقتی یه ماشین درب و داغونه بهش میگید "ماشین مشدی ممدلی "؟  آهنگ اصلیشو گوش کنید


آرزوها همیشه بزرگ نیستن ، گاهی گرفتن یه دست و چند قدم پیاده رفتنه !
هوا واقعا گرم شده ، همین روزاست که شکوفه ها باز بشن و پشتش یه سرما بیاد و همه رو بسوزونه !


میزگرد بررسی شعر و ترانه یکی از آهنگهای مورد دار ! (طنز)

 

پارسال بهار دسته جمعی رفته بودیم زیارت

تو این کرونایی برای چی سفر رفتی؟ حالا رفتی ، دسته جمعی با کی دقیقا؟ خانوادگی بوده یا مجردی؟ اینجا شعر ابهام داره !

برگشتنی یه دختری خوشگل و با محبت

احتمالا دسته جمعی با قطار رفته بودن ، فکر کن دختر بیچاره توی اون راهرو باریک قطار میخواسته از کنار دسته جمعی بر و بچز عباس  اینا  بگذره ! ،مثلا آمده بره ... که ایشون ابتدا با نظر خواهری نگاه کردند ولی بعدا نظرشون عوض شده !

همسفر ما شده بود همراهمون می اومد

کجا همسفر شما شده بود؟ همسفراتون همون رفقای دسته جمعیا بودن! اون دختر بینوا کاری با شما نداشت ، سربزیر آروم محجوب حالا از شانس بدش کوپه نزدیک شما بوده.

به دست و پام افتاده بود این دل بی مروت

ای دل بی مروت ، ای دل یاغی ، ای دل دمدمی مزاج، ای دل نالوطی ! حالا چرا به دست و پا افتاده بود؟ التماس هم میکرد؟ فشار! روحی بهتون وارد شده بود؟

می گفت برو بهش بگو آخه دوسش دارم بی گفتگو

دیگه این یکی خیلی خارجِ ، بی گفتگو؟ یعنی با چشم و ابرو؟ لب و لوچه؟ دیگه بقیشو نمیگم ، حرفی میزنه این عباس آقا !

هر چی می خواد بگه بگه هرچی می خواد بشه بشه

همینه دیگه احساس بزنه بالا دیگه هیچی مهم نیست ، آدرس وبلاگم را میبایست براش بفرستم !

راز دلم رو گفتم این و جواب شنفتم

راز؟ حالا یه ساعت تو قطار دیدیش ، شده راز؟ دیگه با خواندن این آهنگ که راز دلتو به همه گفتی !

تو زواری پسر چقد نادونی اومدی زیارت یا که چشم چرونی

یعنی من بودم از خجالت آب میشدم ، دین و دنیاتو به باد داده با این جواب که ، راضی بودم یه کشیده محکم بخورم و این جواب را نشنوم!

گفتم به اون زیارتی که رفتم قسم به اون عبادتی که کردم

ای زیارت بخوره تو اون ... ، ادامه نفرینهاشو به توسن و زهراگلی میسپارم تو این قسمت ضعیفم ! (لبخند)

قسم به اون قفل و دخیل که بستم بعد خدا من تورو می پرستم

فکر کنم شاعر این ترانه را  میبستی یه مدت آنجا حالش بهتر میشد !

راز دلم رو گفتم این و جواب شنفتم
تو زواری پسر چقد نادونی اومدی زیارت یا که چشم چرونی

یعنی یکی به یکی گفته چشم چرون ، نادون بعد اون بیاد براش آهنگ هم بخونه ؟، عباس فکر نمیکردم اینقدر احساساتی باشی !

***با پوزش از این خواننده خوب و قدیمی و مردمی ، صرفا یه طنز با شعر و ترانه آهنگ بود***

-----------

وقتی میخواهید که نازی خریدار داشته باشه ، حواستون به قیمتش هم باشه ، شاید کلا خریدار با این قیمت پیدا نشه ! (لبخند)

وعده دادی ؟ انجام ندادی؟ شلوغ نکن ، گرد و خاک نکن که اصل قضیه گم بشه و دیده نشه ، در نهایت خودتم جزو بازنده ها هستی !

آهنگی که شدیدا فلسفیه ، یه جایی آروم و ساکت بشینید و صدای اسپیکر را زیاد کنید و به کارهایی که نکردید و کردید فکر کنید !

 برای هموطنان خونگرم عرب زبانمون


شروع ماجرا ! سوسیس را توی فر که درست میکنید خیلی خوب میشه ، بدون روغن ، خودش روغن میندازه ، عکس نتیجه را هم میذارم

https://s17.picofile.com/file/8424652468/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B1_%DB%B1%DB%B8%DB%B3%DB%B5%DB%B0%DB%B2.jpg

 

تفت سبزیجات برای کنار سوسیس

وسط ماجرا !

پایان ماجرا - عکس

https://s16.picofile.com/file/8424654850/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B1_%DB%B1%DB%B9%DB%B1%DB%B3%DB%B5%DB%B0.jpg

پایان ماجرا - فیلم


اگر با این آهنگ خاطره نداشته باشید هم ، همین الان یه خاطره بوجود میاد با پنجشنبه های بلاگر !


آدما از غریبه ها بهتر نصیحت را قبول میکنن ، میدونید چرا؟

چون حس میکنن اونا در نظری که میدن بهیچ عنوان ذینفع نیستن ! جوری به عزیزانتون پیشنهاد بدین یا نصیحت کنید که حس نکنن بخاطر منافع خودتون دارین اینکارو میکنید !


دقت : با شمایی هستم که در آن واحد به 2 یا چند نفر میگی دوست دارم، حالا یه روزی که واقعا هم کسی رو دوست داشته باشی ، وقتی اونم  بهت بگه دوست دارم دیگه نمیتونی بهش اعتماد کنی که فقط داره به شما میگه یا اونم داره به چند نفر دیگه همزمان همینو میگه  !


کمی آرامش


از نظر من ، دلتنگی بیشتر از عوارض عادت کردنه تا دوست داشتن ، اینو زمان به شما ثابت میکنه !


میدونید به چه نتیجه ای رسیدم؟ مردهایی که محکم و قوی هستند و روی خواسته هاشون میمونن ، هیچوقت نمیتونن با یه زن زندگی کنن، خانمها حسشون جوری که یه موقع هایی پا رو قرارهاشون میذارن، گاهی میگن حالا یه چیزی گفتیم ، اون موقع نمیدونستیم منظورت این بوده و ... از این حرفا ، شاید این بی عهدیشون هم ناخودآگاه و غیر عمدی باشه ، ولی همون ها برای مردهایی که این تفکر خاص را دارند بشدت آزار دهندست .


وقتی میگی همه چیزش خوب بود فقط ... ، حالا یه مورد بدی ازش توی اون فقط میگی ، نمیشد بخاطر اون همه خوبی که داشت اون بدیش را ندیده بگیری؟ مگه میشه از دید ما یکی باشه که سراسر خوبی باشه؟


فکر کنید یار در کنار باشه و لحظات را داری زندگی میکنی ، یدفعه به ساعت نگاه کنه ، بگه عزیزم دیر شد من کم کم برم دیگه ، وقتی اسم یارتون پنجشنبه باشه این خوبی را داره که میدونی اگر تا هفته دیگه بلاگر باشه ، اون حتما میاد !


تا هفته دیگه مواظب خودتون باش ، حواسم بهتون هست ، تا بلاگر را داری فرآموش نمیشی ، بزرگ و عزیزی ، پنجشنبه خوبم ، اینو گوش میکنم


من هم رفتۀ کسی هستم !

*****************************

صبح بخیر جمعه ایها ، یعنی الان دارید ملق میزنید؟  (لبخند) حق دارید ، روزتون مبارک !

کمی شادی و خاطره گوش میکنم


سوال پیچیده ، سخت ، چالش برانگیز که عمری همراهم بوده:

خانمها خوابیدن را بیشتر دوست دارن یا خرید کردنو؟ (لبخند)


همونجور که به بودن ها ،  به نبودن ها هم عادت میکنیم !


,وقتی میگن طرف زندگی خوبی داره ،بیشتر  اشاره به وضعیت مالیشه ،وقتی میگن داره خوب زندگی میکنه ، یعنی داره از امکانات مادی و معنویش استفاده بهینه میکنه، حالا یه سوال:

زندگی خوبی دارید یا دارید خوب زندگی میکنید؟


یه آهنگ رومنس با سلطان !


وقتی میگید عشق ، دقیقا میتونید یه جمله راجبش بنویسید که یعنی چی؟ آدما اول از همه عاشق خودشون هستند و عشقِ دیگه ای تو این دنیا وجود نداره ! حتی عشق پدر و مادر هم به خودشونه ، مگه غیر اینه که سلولهای بدن ما حتی فیزیکی هم اونا هستن؟

کافیه همونی که ادعا میکنید عاشقش هستید ، کاری بکنه که با مدل و چهارچوب عشقی که شما تفسیرش میکنید تناقض داشته باشه ، همه چی تمومه و ازش بدتون هم میاد !

برای همینه که مرز اون چیزی که بهش عشق میگید با تنفر خیلی باریکه !


از نظر من ، اگر کسی راجب باورهاتون که با تجربه و تفکر بهش رسیدین بحث کرد ، حرفشو گوش کنید ، بهش فکر کنید ، ولی اگر دلایلش براتون پذیرفتنی نبود و دیدین یه دورِ باطل داره طی میشه ، برای اینکه بحث تموم شه بگید ، حق باشماست و  رهاش کنید !


یه غذایی برای ناهار دارم که اگر دوره دانشجویی داشتید ، حتما همتون خوردید ، یعنی همه خوردن ، دانشجوها بیشتر !

کته تازه گذاشتم + همون غذای مخصوص دانشجویی ، حدس بزنید !


فیلم راهنمایی غذای مرموز امروز ناهار بلاگر !


دارم اینو گوش میکنم


الان اینو


شاد از هموطنان عزیز آذریمون


وقت رمز گشایی از غذای محبوب و مرموز زمان دانشجویی بلاگر


 امشب جمعه ، 24 بهمن 99 ، تا قبل از پایان سه روز تعطیلی  یه دکلمه زنده از یکی از نوشته ای خودم که خیلی دوسش دارم و یه غزل از حافظ دارم ، چند دقیقه بعد از ضبط براتون آپلود میکنم ، با اینکه به فال اعتقاد ندارم ، ولی هستند کسایی که مثلِ من فکر نمیکنند ، از الان نیت هاتون را بکنید !


با اینکه میدونم خوش قوله ، بموقع میاد و بموقع میره ، نمیدونم چرا حس کردم پنجشنبم اینبار زود رفت ، دلم براش تنگ شده ، ، با پوزش از جمعه ایهای عزیز ،دارم اینو گوش میکنم !


هیچ دادگاهی نمیتونه خاطراتمون را به پاک شدن محکوم کنه !

وقتی بتونه شما را ارزان بخره ، میتونه ارزون هم بفروشه !

یه روزی خواندن این پست و فیلماش و آهنگاش ، براتون میشه خاطره و میگید ، خوش به اون روزا !


میبینم که همنشین های محترم یکی یکی از خواب نیمروزی بیدار میشن ! چایی فرآموش نشه که سردرد هم نگیرین ، ساعت خواب ، صحت خواب؟ حالا هر چی !

زجر و شکنجه مدل بلاگری : امشب میخوام پیتزای ایتالیایی 50 سانتی سفارش بدم، از جایی که پیتزاهاش واقعا عالیه  ، گفتم از الان بگم که همنشین های گرامی که مشکلات قلبی یا روحی دارن ، ادامه این پست را مشاهده نکنند !

 سر یک مسئله ای تصمیم گرفتم پیتزا را خودم درست کنم ، یادتون باشه همیشه حق با مشتریه !

در ادامه فیلمهای پیتزای بلاگر


پیتزا 1

پیتزا 2

پیتزا 3

پیتزا 4



آخر سر یکم پودر آویشن هم روش ریختم ، یکی از خوشمزه ترین پیتزاهایی بود که تو زندگی خورده بودم ، شاید بخاطر این بود خیلی وقت بود پیتزای بلاگر را نخورده بودم !


وعده هامو یادم نمیره !


تعطیلات خوبی در کنارتون بود ، از همنشینانِ عزیزی که همراه بودن چه خصوصی و چه عمومی ممنونم ، عرض ادب و احترام به همه ، شبِ خوبی داشته باشید.

نظرات 56 + ارسال نظر
توسن دوشنبه 27 بهمن 1399 ساعت 15:59 http://mehrnaz19brz.blogfa.com/

هیییییییین اینااارو ببییییین
کی اینارو خوردی من نفهمیدم

با پوزش از اینکه ندیدید!

همنشینِ خوبان جمعه 24 بهمن 1399 ساعت 19:01

با خندتون چقد خندیدم
ما رو باش فکر میکردم بلاگر تنها تنها میره اطمینان و قیمه و... خدا از سر تقصیراتمون بگذره

براتون آمرزش میطلبم !
امیدوارم برای حرفهایی که پشت سرم زدید ، بخشیده بشید ، یه چیز را مطمئن باشید ، از طرفِ من ، از اولش هم گناهی مرتکب نشدید ! (لبخند)
سپاس از همراهیتون

Zahragoli جمعه 24 بهمن 1399 ساعت 16:55 http://zahragoolii.blogfa.com

تو عمرم یه بار نفرین کردم ، اونم انگار عکس عمل کرده هرروز حال فرتون بهتر میشه

فکر میکنی شبی 100 گرم اسپند دور فر خودم دود میکنم ، اثری نداشته؟ ! (لبخند)
با و بی نفرین ، ممنون که هستی

بارون جمعه 24 بهمن 1399 ساعت 15:01


اونقدر به رمز گشایی غذای مرموز خندیدم که یادم رفت میخواستم از خوبی های نون و ماست بگم..

یکی از شیرین ترین دوران زندگی من دانشجویی بود و نون و ماستش برام کلی خاطره داره..

برای من بهترین دوران زندگیم بود ، هم بزرگ شده بودم ، هم هنوز بی مسئولیت بودم !
ممنون از شما ، ولی هیچوقت نون و ماست غذام نبود، یا سلف دانشگاه بود که غذاهاش بد نبود یا خودم آشپزی میکردم ، از اول آشپزی تو ذاتِ من بود !
البته الان این غذا با این قیمتی که داره دیگه زیاد دانشجویی محسوب نمیشه !

بارون جمعه 24 بهمن 1399 ساعت 14:31

والا دانشجویی همه مدل غذایی داشت..
تخم مرغ پایه ثابت خیلی از غذاهای دانشجویی بود، در انواع و اقسام غذاهای مختلف طبخ میشد..

دیگه ؛ نون و ماست، یتیمچه، عدسی و...
گلو خشک کن با یه پارچ چایی هم به عنوان صبحانه زیاد مصرف میشد..
نمیدونم کدومو بگم..

نه متاسفانه ، ممنون از تلاشتون
دوران دانشجویی سختی داشتی ها ! نون و ماست ؟

معترص جمعه 24 بهمن 1399 ساعت 13:17

جناب بلاگر به نظر شما ممکنه دو نفر باشند که تفکراتشان عین هم باشه ؟

نه ، امکان نداره ، بالاخره یه جاهایی مشخص میشه ، از دید من شخصیت انسانها که تفکراتشون هم قسمتی از اونه ، مثل اثر انگشتشون با هم متفاوته ، شاید همینجوری به اثر انگشت دو نفر نگاه کنید آن خطوط را شبیه هم ببینید ولی عملا با هم فرق دارند !

معترص جمعه 24 بهمن 1399 ساعت 13:11

شما منظورم نبود، منظورم ترجمه شعر بود .

عشق اگه عشق باشه که با این تفسیر هایی که شما دارید به تنفر نمیکشه.
میفرمایید دلتنگی معادل عادته ! عادت به چی؟

کجا گفتم دلتنگی معادل عادته؟
گفتم از عوارض عادته ، اون حسی که بعد رفتن کسی که فکر میکنید دوسش دارید بهتون دست میده ، عشق و عاشقی و این حرفا نیست، به حضورش به بودنش ، به رفتارهاش عادت کرده بودید ، دلتنگی یکی از عوارض ترک عادته و زمان بدید خوب میشه !

معتر جمعه 24 بهمن 1399 ساعت 12:40

تو این سه روز آهنگ ها یی گذاشتید که بعضی هاشو اصلا نشنیده بودم
مردان عاقل میگویند تنها دیوانگان به یکباره عاشق میشوند
.....
بعضی چیزها اتفاق می افتد

دست من و تو نیست
چون تقدیر همینه

با احترام به نظر شما ، به تقدیر و عشق باور ندارم !

ممنون از همراهیتون

بارون جمعه 24 بهمن 1399 ساعت 12:11

«یا» نداریم این وسط
دقیقا خوابیدن «و» خرید کردن رو
بسیار بسیار زیاد و به یک اندازه..

سوال آخر هم باید بگم؛
جواب مشخصی ندارم ولی خوبی رو دوست دارم..

ممنون از نظر و حضور شما

سارا جمعه 24 بهمن 1399 ساعت 11:47 Http://15azar59.blogsky.com

با اندکی اغماض هم زندگی خوبی دارم هم دارم خوب زندگی میکنم

بسیار عالی و امیدوارم همیشه همینطور بمونه و حتی اون اندک اغماض هم برطرف بشه !
سپاس از نظرتون

یکی جمعه 24 بهمن 1399 ساعت 10:32

گزینه ارسال خصوصی ، پایین درج نظرات رو خودتون حذف کردید؟

ای بلاگفایی ! (لبخند)
اون مربوط به وبلاگ بلاگفا میشه ، بلاگ اسکای نداره ، میتونید در ابتدای پیام یک کلمه خصوصی بنویسید ، پیامتون درج نمیشه.
سپاس از شما

خاموشم جمعه 24 بهمن 1399 ساعت 01:07

میشه که پیام داد؟

اگر نظری راجب وبلاگ داشته باشید از Hangouts یا ایمیل بله ، درباره من را میتونید بخوانید یا همینجا مطرح کنید که همنشین های محترم هم ببینند.

خاموشم جمعه 24 بهمن 1399 ساعت 01:03

درست میگی

ممنون از اینکه متوجه میشید و سپاس از حضور و پیامتون

خاموشم جمعه 24 بهمن 1399 ساعت 01:00

تا همین حدی که هستی خیلی خوبی
شما هم تهران هستی؟

سپاس از شما
اجازه بدید آدمها تا آنجایی که خودشان میخوان بگن ، نه تا جایی که ما میخواهیم!

یکی جمعه 24 بهمن 1399 ساعت 00:23

داشتم فکر میکردم چطوریه که بعد ظهر چهارشنبه ها جنب وجوش در وبلاگتون بیشتره تا بعد از ظهر پنج شنبه ها . روز اصلی روخیلی نیستید

چون داره میاد ، چون داره میره !

soly پنج‌شنبه 23 بهمن 1399 ساعت 23:18 https://soly61.blogsky.com

سلام
وای خداای من
شما چقد متفاوتی و بسیار شگفت انگیز

همه آدمها اینجورین ، شخصیت هر کس مثل اثر انگشتش منحصر بفردِ ، شما هم خاص و یکتا هستی !
سپاس از همراهیتون

بارون پنج‌شنبه 23 بهمن 1399 ساعت 21:14


بیچاره عباس آقا، حسابی شرمنده شد..
آدرس وبلاگ شما رو داشت الان اولین آهنگ به نام تعادل منتشر میشد..

سوسیس در فر امتحان نکردم، عموما در روغن سرخ میشه و با سیب زمینی سرخ کرده میخورن، که به نظر من جزو غذاهای خوشمزه و سلامت هم محسوب میشه..

ده روز یه بار خیلی هم به سلامت کمک میکنه ،البته سلامت روحی ! (لبخند)
نمیشه خیلی هم استریل زندگی کرد !

lili پنج‌شنبه 23 بهمن 1399 ساعت 21:05

سلام
عجب پستی شد انواع واقسام غذاها. شعر.غزل خوانی.ترانه های شاد ونوستالژی. صحبت درمورد مسائل مختلف و... که فقط از یه پنج شنبه ای برمیاد. همه چیزعالی. این دوروز خیلی خوب بود بخصوص امروز. فردا هم حتما عالیتره با هوای کاملا بهاری.
ممنون از شما.

سلام و عرض ادب و احترام به پنجشنبه ای نازنین ، مهربون ، وفادار ، کدبانو ، آشپز حرفه ای و آنقدر زیاده که در این مجال نمیتونم بنویسم !
ممنون از شما ، سایر همنشین ها ی گرامی و حضور سرشار از لطفتون

توسن پنج‌شنبه 23 بهمن 1399 ساعت 15:48

میزگرد تشکبل دادی خوت تنهایی سرش نشستی ؟؟

هییییییی ایول ب دختره ینی زد عباس اقا رو با خاک یکسان کرداااا
.
سیلی ک چی نی تو ب زیر گرفتنت با بیسو ۴ چرخ با رانندگی منم راضی بودی

سپاس از نظرتون
تو نه شما !

توسن پنج‌شنبه 23 بهمن 1399 ساعت 10:51

این اهنگ اخری رو از کجا یادت بود راستی نگفت ن بوق داره ن صندلی
خیلی حال دادی دمت گرم

خوشحالم که شاد شدید ، پنجشنبه است دیگه !
***
ماشین مشدی ممدلی ، ارزون و بی معطلی

این اتولی که من میگم ، فورد قدیم لاریه

رفتن توی این اتول ، باعث شرمساریه

نه بابِ کورس شهریه ، نه قابل سواریه

بار کشیده بس که از ، قزوین و رشت وانزلی

ماشین مشدی ممدلی ، ارزون و بی معطلی

ماشین مشدی ممدلی ، صندلیاش فنر داره

بلیت فروشی مشدی ، و شوفر بی هنر داره

بهر مسافرینِ خود ، زحمت و دردسر داره

رفتن با اتول بود ، باعث کوری و شلی

ماشین مشدی ممدلی ، ارزون و بی معطلی

مسافر از بوی اتول ، تا می شینه کسل می شه

از متلک شنیدن و ، بورشدن خجل می شه

بس که فشار به او میاد ، دچار دردِ دل می شه

پاره شود لباس اگر ، گیر کند به صندلی

ماشین مشدی ممدلی ، ارزون و بی معطلی

این اتولی که از قفس ، تنگ تر و کوچیک تره

جای چهل مسافر ، گنده و چاق و لاغره

شوفره بس که ناشیه ، اتول همیشه پنچره

راه نرفته در میره ، لاستیکِ چرخِ اوّلی

ماشین مشدی ممدلی ، ارزون و بی معطلی

این اتولِ شکسته از ، سیستم قدیمیه

تایر او ن قراضه و ، پیستون اون لحیمیه

شوفره دائماً پی ، لوده گری و لیمیه

سربالایی نمی کشه ، مگر با خیلی معطلی

بس که ماشالا محکمه ، راه نرفته پنچره

از حلبی شکسته ها ، ساخته مبل و صندلی

ماشین مشدی ممدلی ، ارزون و بی معطلی
***
سایت tabtaraneh.net

توسن پنج‌شنبه 23 بهمن 1399 ساعت 09:59

ادم باید کیلومترها طی کنه تا ب اخرین مطلب برسه و کیلومترها طی کنه تا بگه پنج شنبت مبارررک

سپاس از همنشین یکشنبه ای غیر نفوذی ! (لبخند)
پنجشنبه ایهای گرامی ، مواظب 4 شنبه ایهای نفوذی باشید !

همنشینِ خوبان پنج‌شنبه 23 بهمن 1399 ساعت 00:05

عجب حافظ خوانی شد

ممنون از شما ، 5 شنبه خوبی داشته باشید

ستاره چهارشنبه 22 بهمن 1399 ساعت 21:27

تعبیرش چیه؟؟؟ یعنی بعد از یه سال دوری میتونم برم خونمون؟؟؟؟

این از غزل های مثبت حافظ به شمار میاد ، با اینکه من باور ندارم ، ولی در جواب نیت بله و خیر ، وقتی این غزل بیاد به بله تعبیرش میکنند .
ممنون از حضورتون

توسن چهارشنبه 22 بهمن 1399 ساعت 20:57

من تجربش کردم خیلی لذت بخشه خییییلی
واقعا کل دنیامو میدم خیلی برام ارزشمند بود
ولی حیف ک هیچی مثل قبل نمیشه

سپاس از به اشتراک گذاری تجربتون

بارون چهارشنبه 22 بهمن 1399 ساعت 20:57

اجرای هنرمنداتون بسیار زیبا بود، دستتون درد نکنه

دقیقه هایی که نه فقط میلیونی که هیچ نامی نمیشه براش گذاشت.. نگاه آدمها به زندگی و هرآنچه دارن و میخوان که داشته باشن متفاوته، اما باور دارم نه فقط یکی بلکه هستن آدمهایی که با اطمینان بگن تمام زندگیمو میدم...
چیز عجیبی هم نیست.. منتها در دنیای حال حاضر، شنیدنش همه رو متعجب میکنه که خب حق داریم متعجب بشیم، برخی از آدمها آجر به آجر مهر و محبت رو نه برای ساختن بلکه برای خراب کردن بر میدارن و پرت میکنن جایی که نشه دیگه ساختش.. وگرنه من مطمئنم همه محبتی فراوان در قلبشون دارن ولی از یه جایی به بعد ترجیح میدی به این طور مسائل به دید منقرض شده ها نگاه کنی، و این نظر من هم هست با اینکه میدونم وجود داره..

ممنون از شما و نظرتون

توسن چهارشنبه 22 بهمن 1399 ساعت 20:54

باز سیخ داغ کردی زدی تو قلب ما
بلاگر اتییییش پاررررره

؟؟؟؟ فکر کنم دارید پستهای قبلی را میبینید !
امشب کباب ندارم ، ناهار کمی زیاده روی کردم ، اصلا نمیخوام شام بخورم !

سارا چهارشنبه 22 بهمن 1399 ساعت 20:12 Http://15azar59.blogsky.com

این پاراگراف اخر فقط یک داستان تخیلی میتونه باشه نه چنین کسی وجود داره و نه حاضرم هزینه ای بدم

براتون پیش نیومده ، برای منم همینطور ، ولی هستن کسایی که برای چند دقیقه برگشتن به اون حس حاضرن خیلی چیزا بدن !
سپاس از همراهیتون

همنشین چهارشنبه 22 بهمن 1399 ساعت 18:12

حلول ۵ شنبه بر عاشقانش :) مباااارک
با آهنگ من آمده ام (یعنی ۵ شنبه امده)

هنوز حلول نکرده که ، فعلا در پیشوازیم ! (لبخند)
ولی حس خوبیه، نزدیکیشو حس میکنم ، مثل یه نسیم به گونه هام میخوره.
سپاس از شما

مامان یک فرشته چهارشنبه 22 بهمن 1399 ساعت 16:20 http://Parvazeyekfereshte.blogsky.com

ممنونم از اینکه حس خوبی در مورد پنج شنبه ها برامون ایجاد کردید

با حضورِ شما ممکن میشه ، سپاس از بودنتون

توسن چهارشنبه 22 بهمن 1399 ساعت 15:04

باشه هر وقت خاسی بری بیا تا برات از خوبی های زن گرفتن بگم
حالا انگار خودم ی ده بیس باری زن گرفتم

ممنون از لطف شما !

توسن چهارشنبه 22 بهمن 1399 ساعت 14:58

پس اگر هنوز دنیا نیونده بودی پس ۴۲ سالت هم نیس

چکار به این کارها داری؟ هر وقت خواستم برم خواستگاری کسی ، سن و اسم و کد ملیمو میگم !(لبخند)
برای همنشین بودن نیازی به مدرک و سند و شناسنامه نیست !

توسن چهارشنبه 22 بهمن 1399 ساعت 14:54

عععع بار اولی درس گفتم خخ

بله ، ضمنا فریدون فروغی هست که الان فوت کرده و یکی دو تا آلبوم بیشتر نداشت ولی ماندگار شد.
ممنون از شما

توسن چهارشنبه 22 بهمن 1399 ساعت 14:52

فرهاد ک نیس
هااااااا فهمیدم فروغی ولی اسمشو یام نیس

دیگه خرابش نکن ! (لبخند)

توسن چهارشنبه 22 بهمن 1399 ساعت 14:45

عارف ک همیشه ریشو سیبیلشو میزد
ابی هم ک اسکلت صورتش مستطیلی بود 51 درصد بنظرم معین باشه

آفرین توسن ، اسم واقعیش نصرالله معین نجف‌آبادی هست .
سپاس از شما

بارون چهارشنبه 22 بهمن 1399 ساعت 14:34

میتونه داریوش باشه..

نه متاسفانه

همنشینِ خوبان چهارشنبه 22 بهمن 1399 ساعت 13:48

نیت کردم
وای گیتار زدن بلاگر رو ببینیم ؟؟؟ ببینیم !

گفتم که شب میذارم ، برای شب 5 شنبه است.
ممنون از ببینم شما !

بارون چهارشنبه 22 بهمن 1399 ساعت 13:23

یکی از چیزهایی که حال آدمو خوب میکنه دیدن نوستالژی هاست ، حداقل برای من که اینطوره..
تی تاب
تی تاب با همین شکل الان هم تولید میشه، ولی هیچی مثل قدیما نیست حتی مزه تی تاب و شیرکاکائو...

خلاصه که نگم چقدر دو تا تصویر رو دوست داشتم یکی این نوستالژی و یکی هم تصویر دوستانه و خیلی قشنگ، یکی از حیوانات مورد علاقه ی منه و به نظرم هیچی از بامزه بودن و از دیدمن قشنگ بودن کم نداره

آهنک صبح بخیر 4 شنبه را هم من خیلی دوست دارم.روی اولین پیام 4 شنبه کلیک کنید لطفا.
سپاس از شما و حضورتون

همنشینِ خوبان چهارشنبه 22 بهمن 1399 ساعت 12:16

اولین روز تعطیلیتون بخیر بلاگر

ممنون از بررسی و رسیدگی‌تون به درخواست ها
چه آهنگ هایی

بلاگر روز اول تعطیلات برامون چی داری ؟میتونم درخواست کنم یکی از همین آهنگ های باحال دیروز رو خودتون بخونید

یه غزل از حافظ دیشب ضبط کردم ، نیت کنید ، فیلمشو امشب (شب 5 شنبه عزیزم)براتون میذارم ! گیتار زدن بلاگر را هم ببینید !
سپاس از بودنتون

Sra چهارشنبه 22 بهمن 1399 ساعت 09:39

چقدر کامنت و تلاش برای یافتن اسمتون. کلا مشغول اسکرول کردن بودیم برای یافتن جایی برای نوشتن

سپاس از همراهیتون

توسن چهارشنبه 22 بهمن 1399 ساعت 00:13

ایلا؟
اشکش؟
الوا؟
برته؟
پشنگ؟
تژاو؟
خراد؟
رهام؟ اسم قشنگیه ولی ترسو بود
زرسپ؟
سرخه؟
شیده؟
فرود؟
قارن؟

دیگ ۵۰ درصد توی همیناس

متاسفانه افتاده تو اون یکی 50 درصد !

lili چهارشنبه 22 بهمن 1399 ساعت 00:08

سلام
پس پست مخصوص پنج شنبه عزیزمون چی میشه؟ فقط با خوندن اونه که لذت پنج شنبه کامل میشه. یعنی کلا سه روز تعطیلی همه چی تعطیل؟ ولی من مرتب میام سرمیزنم. خوش بگذره

سلام و عرض ادب و احترام
5 شنبه که فرق میکنه ، دیدی که قرمزه !
این سه روز رو همین پست رو بروز میکنم و 5 شنبه عزیزمون هم جایگاه خودشو داره ، بعدا متوجه میشید. نگران نباش هم 5 شنبه ای عزیز ، من وفادارم !
سپاس و درود به شما

توسن سه‌شنبه 21 بهمن 1399 ساعت 23:24 http://mehrnaz19brz.blogfa.com/

بگووو دیگهههههه اذیت نکن
من دیگ مخم نمیکشه

من کی گفتم میخوام اسممو بگم؟

توسن سه‌شنبه 21 بهمن 1399 ساعت 23:22

نرسی؟
وافی؟
وریا؟
وساک؟
وهمن؟
ویگن؟
هاوش؟
هجیر؟
هرمس؟
هژبر؟
هفال؟
هوار؟
هوتن؟
هوگر؟
هیدی؟
هیژا؟
هیوا؟
یادا؟
یوشع؟
بهش نزدیکم نشدم ؟
بلاگر بیا ثبت ملیت کنیم ؟ جون شما راس میگم

از ترتیبشون معلومه داری از یه سایت کپی میکنی ، جهت اطلاعتون اسم من تو هیچ کتاب و سایتِ انتخاب اسمی نیست ، اونا هم نشنیدن اسممو !
همون بلاگر خوبه !

توسن سه‌شنبه 21 بهمن 1399 ساعت 23:08 http://mehrnaz19brz.blogfa.com/

واااییییی چقد سخ شد
سباک؟
سدنا؟
سیکا؟
شادن؟
شایا ؟
صارم ؟
صاین؟
عصام؟
عابس؟
غاثر؟
فارد؟
فرمد؟
کارن؟
کهار؟
طغرل نیسی احیانا؟

خیلیاشونو نشنیده بودم !
از همنشین های محترم درخواست میکنم اگه بچه دار شدن حتما با توسن مشورت کنن برای اسم بچشون !

توسن سه‌شنبه 21 بهمن 1399 ساعت 23:01

حارث ؟
حنیف؟
دیان؟
رسام ؟
رشاد؟
زعیم؟
ستار؟
سدنا؟
سمیر؟
ساشا نیس؟ بهتم میاد

توی هیچکدوم نبود و از همه اینا قشنگتره ، البته از دیدِ من
تلاش نکن ، تو بعدیها اگه هم باشه که بعید میدونم ، نه تایید میکنم نه تکذیب ، شاید تو کل دنیا 10 نفر هم اسمِ من باشن !

توسن سه‌شنبه 21 بهمن 1399 ساعت 22:56

خب پس من ادامه میدم خیلی زچانه هستم نه؟
ارشک؟
ایاز ؟
ارسن؟
اتاش؟
اراد؟
ارشا؟
بهفر؟
پایا؟
تمیم؟

نکنه توسنه من دارم دور خودم میگردم

نه توسن عزیز ، هیچکدوم نیست ، تو دنیای واقعی هم تعداد زیادی نیستن که این اسم رو شنیده باشن ، سپاس از تلاشتون ، اگه عرق کردین ، میخواین دستمال بدم بهتون؟ (لبخند)

یکی سه‌شنبه 21 بهمن 1399 ساعت 22:53

معمولا پیش میاد شرایط مادی و معنوی خوب با هم کنارمون نباشند ، من تونستم تو بدترین شرایط مادی محکم بایستم و حواسم به بقیه هم باشه ، توی شرایط سخت روحی هم تونستم لبخند بزنم ودر ظاهر آرام باشم و دیگران رو پریشان نکنم .
توی دنیای مجازی چه فرقی داره اسم واقعی چی باشه ؟ برای من بلاگر از همه چی قشنگ تره . دوست هم ندارم بیش ازون هم بدونم.
از اون ده درصد که میدونند متعجب شدم ، چون شما در پستی نوشته بودید بین دنیای مجازی و واقعی‌تون دیوار میکشید

برای همین نمیگم ! حتی حرف اولشو !
متوجه نشدید ، کلا 10 درصد آدما شنیدن این اسمو ، اسمِ نایاب و کمیه ، نه اینکه 10 درصد همنشین های مجازی شنیده باشن !
سپاس از همراهیتون

توسن سه‌شنبه 21 بهمن 1399 ساعت 22:42 http://mehrnaz19brz.blogfa.com/

ن حرف اولشو بگو دیگ تموم
قول
(استیکر ک کلش برعکسه داره خودشو لوس میکنه )

متاسفم دختر باهوش (لبخند)

توسن سه‌شنبه 21 بهمن 1399 ساعت 22:35 http://mehrnaz19brz.blogfa.com/

فک کن اسمت پانی بود
ولی از سورن خوشم میاد
خب باشه ولی حرف اولشو بگو

از اونم قشنگتره ، البته از دیدِ خودم !
کلا 4 حرفه ، لابد بعدش میگی دومش را هم بگو ! (لبخند)
از فکرش بیا بیرون

توسن سه‌شنبه 21 بهمن 1399 ساعت 22:18 http://mehrnaz19brz.blogfa.com/

سورن
مزدا
پانی؟
ارژن
برمک
تورج
چاوش
ب چ معنیه ؟

آخه پانی؟ پاندا خوبه نگفتی !
نشنیدی ، زحمت نکش ، معنیشو بگم که پیدام میکنی ! (لبخند)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد