بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

تو ذوق نزنیم یا بزنیم؟

کسی یه کاری میکنه و با نیت خوب ولی خوب از آب درنمیاد !

شما یکی از نزدیکانش هستید ، آیا میبایست ایراد کار را بهش بگید یا اینکه بی جهت ازش تعریف کنید و تو ذوقش نزنید؟

عقیده دارم حتما بهش بگیم ! نگفتن این مسئله یجور خلاف گفتن به کسی هستش که ما به او نزدیک هستیم.تو این مواقع دلسوزی کردن و عدم انتقاد ، باعث میشه اون خطا ادامه پیدا کنه و بالاخره روزی و در جایی برای او مشکل بوجود بیاره.

اینکه در نحوه انتقاد شرایط آن را حفظ کنیم و به بهترین وجه اینکارو بکنیم بحثی نیست ، از دیدِ من گفتن ایراد و اشکال کسی که حتی با ذوق و اشتیاق کاری را کرده بیشتر به نفع خودشه تا ما!


نظرات 7 + ارسال نظر
سارا سه‌شنبه 5 اسفند 1399 ساعت 16:14 Http://15azar59.blogsky.com

نه چه خلافگویی ای؟ چه دو رویی ای؟ وقتی سلایق و عقاید و درست و نادرست از دید ادمها متفاوت هست .....اگر از زاویه دید و سلیقه و نظر اون شخص به اونکاری که کرده اونم با ذوق و شوقش نگاه کنیم ممکنه نظرمون عوض بشه و اون کار حتی به نظرمون جالب هم بیاد ....ممکنه ایرادی هم که ما میگیریم از نظر اون شخص ایراد بیجا و اشتباهی باشه ....
مگر اینکه اونکار باعث اسیب رسیدن به ما بشه که دیگه اونوقت کار با ذوق و شوق نیست انتقامه ....

ضمن احترام به نظرتون ، قانع نشدم . بحث سر یه اشتباه محرز و مشخصه نه اختلاف سلیقه.
سپاس از شما

سارا سه‌شنبه 5 اسفند 1399 ساعت 15:37 Http://15azar59.blogsky.com

یعنی چی که همون موقع بهش بگیم بزنیم تو ذوقش گناه داره بنده خدا .....همیشه و هر روز و هرساعت نمیخواد که کاری برای ما بکنه از روی ذوقش حالا یه کاری کرده که به نظر شخص ما درست نبوده ولی از دید خودش درست بوده .... حالا بزنیم تو ذوقش که چی ..مثلا نشون بدیم ما خیلی داناییم و نکته سنجیم

اگه اون موقع ازش تعریف کنیم و بعدا بهش بگیم که کارش درست نبوده ، از دیدِ اون 2 رو نمیشیم؟ خلافگو نمیشیم؟
ممنون از نظرتون و درود به مخالفِ نظرِ من

.. سه‌شنبه 5 اسفند 1399 ساعت 13:01

من خودم انقدر از کارای خودم انتقاد می کنم و ایراد در میارم که جایی واسه انتقاد کس دیگه نمیمونه فقط دلم به این خوشه یکی یه ذره ازم تعریف کنه تا یه کم امیدوار بشم دور و بریام معمولا ازم تعریف می کنن تا اثر انتقاد از خود از بین بره معمولا اشتباهاتم رو بیشتر از دیگران متوجه میشم و اتفاقا زیر ذره بین میذارم و بر عکس اشتباهات دیگران رو کمتر می بینم و کمتر از کسی غیر خودم ناراحت میشم
یه نوع خود آزاری دارم شما اسم این بیماری رو میدونین؟

از دیدِ من این اسمش بیماری نیست ، طبیعت زنانس !
سپاس از همراهیتون

من سه‌شنبه 5 اسفند 1399 ساعت 12:53

سلام...
درسته
روزتون بخیر

سلام
ممنون
روزتون خوش

همنشینِ خوبان سه‌شنبه 5 اسفند 1399 ساعت 12:47

اگه اون آدم برام مهم باشه حتما بهش میگم، همین انتظار رو متقابلا از نزدیکانم دارم .
تعریف دروغ مثل پرت کردن ، هول دادن از لبه پرتگاه میمونه

چقدر زیباست ، دیدن عقاید مختلف.
ممنون ار بیان ذهنیتتون

تیلوتیلو سه‌شنبه 5 اسفند 1399 ساعت 12:26 https://meslehichkass.blogsky.com/

موافقم کاملا
حتما باید بگیم حتی اگه توی ذوقش بخوره
عوضش بعدا کار درست انجام میده و ذوق میکنه

سپاس از نظر شما و رنگارنگیِ اندیشه ها

بارون سه‌شنبه 5 اسفند 1399 ساعت 12:20

حالا شما اجازه بده تو ذوقش نزنیم طفلک رو
تعریف و تمجید نکنیم ولی تو ذوق هم نرنیم، شاید در یه شرایط دیگه که از اون شوق و ذوق خبری نیست بشه بهتر صحبت کرد.

سپاس از نظر دلسوزانه شما و درود به مخالفِ عقیدهِ من
این تفاوت عقاید واقعا به من که لذت میده ، خوبه که اندیشه ها با هم یکی نیستند ، ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد