بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

مفاهیم منطقی ، مفاهیم حسی !

وقتی 2 تا تخم مرغ جلوتون باشه و بپرسند اینا چی هستند ، از هر کی بپرسید میگه 2 تا تخم مرغ ! این مفهومیه که بخش منطق ذهنتون درک و پاسخ میده ، هر جای دنیا هم برید همین جواب را بدون تغییر میشنوید.

از دیدِ من  مفاهیم حسی کاملا متفاوت هستند حتی بین 2 نفر که توی یه خانواده بزرگ شدند.

یه دوست بهتون  میگه دوست دارم ، شما هم میگی دوست دارم ولی اون چیزی که تو ذهنِ اونه با شما متفاوته ، مثلا همونی که گفته دوست دارم شاید شما راصرفا بخواد یه بار به یه ناهار تو رستوران دعوت کنه ولی با معیار شما از دوست داشتن وقتی بهش میگی دوست دارم یعنی ممکنه شما اونو 10 بار هم دعوت کنی ، ما عادت داریم همون چیزی را که خودمون تو ذهنمون داریم را در طرف مقابل ببینیم و یا توقع اونو داشته باشیم ، که از نظرِ من اشتباهه  ، حتی در مفاهیم منفی حسی ، یه موقع یه دوست میگه ازت بدم میاد ، با معیارهای خودتون شاید مفهوم این جمله یه چیزی باشه و با معیارهای اون دوستتون چیزِ دیگه ای باشه.این تفاوت در مفاهیم در روابط عاطفی میتونه مشکلاتِ بیشتری بوجود بیاره خصوصا در زمان آشنایی و یا بعد از ازدواج.

خوبه وقتی از مفاهیم با کسی حرف میزنیم به زبون ساده هم اونو توضیح بدیم و باز کنیم (ترجیحا با مصداق)  و ذهنیت دقیقمون را براش روشن کنیم تا سوء برداشت بوجود نیاد.

من عاشقتم ، منم عاشقتم ، هر کس داره اینو با مفهومی که خودش از عشق داره میگه ، نه اون مفهومی که در ذهنِ شماست !


نظرات 5 + ارسال نظر
همنشینِ خوبان دوشنبه 18 اسفند 1399 ساعت 15:15

یعنی باید بگم منظورم چیه از گفتن دوست داشتن ! مشخص و واضح نیست ؟
بدم نیس الان یه پیام بدم بهشون و بگم ببین عزیزم ....... و شروع کنم لایه لایه دوست داشتن رو باز کردن
احتمالا با شلیک یه گلوله ازم تشکر کنه ؛)


تازشم غذامون به کسی نمیدم ! مگر اونقد عزیییییییییییییز باشه که.... نه بازم غذای خودمو نمیدم ولی فکری به حالش میکنم

اون کاری را که دوست داری بکن ، یه زمان از نکرده هات پشیمون میشی ، از کرده هات هرچند اشتباه شکایتی نخواهی داشت !

Zahragoli شنبه 16 اسفند 1399 ساعت 22:41 http://zahragoolii.blogfa.com

تیکه کتاب

من فکر می‌کنم آن چه موجب رنجش آدم‌ها از یکدیگر می‌شود، این است که
غالباً ما آدم‌ها توقع داریم طرف مقابلمان به تمام وقایع دنیا از زاویه‌ دید ما نگاه کند.

در صورتی که درون هر آدمی، دنیای متفاوتی وجود دارد که با پذیرش این تفاوت‌ها،روابط شکل مناسب‌تری خواهند داشت...
طبل حلبی
گونتر گراس

منظور منم نزدیک به همینه ، نشون میده دیگران هم بهش فکر کردند.
سپاس از شما

توسن شنبه 16 اسفند 1399 ساعت 18:50

تازشم همون اولیشم فهمیدم میخاستم نیگم ریا نیشع
اصلا بیادرباره یکشنبه حرف بزنیم

ای یکشنبه ای !
روزتون داره میاد ، خوش باشید.

توسن شنبه 16 اسفند 1399 ساعت 17:20

میفهمم میخای چی بگیا ولی نمیفهمم چی میگی
ینی میفهمما ولی متوجه نمیشم (پوکر )
درنهایت
مییییییوووووووووو؟

اون چیزی که که از یه مفهوم حسی تو ذهنِ ما هست ، با طرفِ دیگه متفاوته ، به کسی میگی عاشقتم ، برای مثال یعنی حاضرم برای رسیدن به این عشق 20 روز غذا نخورم ، اون میگه عاشقتم و از نظرِ اون برای رسیدنِ به این عشق حاضره 10 روز غذا نخوره !
هر دو هم میگین عاشقیم ولی با معیارهای متفاوت.
دیگه اگر بازم میو بود مشکل جای دیگس ! (لبخند)

بارون شنبه 16 اسفند 1399 ساعت 17:07

مفهوم منطقی خیلی واضح و روشن بود، در عوض مفاهیم حسی پیچیده بود..

به نظرتون لازمه بابت هر مفهومی که در ذهن داریم توضیح بدیم و مصداق بیان کنیم؟
در روابط اجتماعی درسته..
ولی در روابط عاطفی اگه دو نفر همدیگه رو بلد باشن، حرف زیاد دارن برای گفتن ولی صحبتهاشون پیچیده نیست، اونا ساده با هم حرف میزنن..

مفاهیم حسی ، روحی و روانی همیشه پیچیده هستند ، ساده کردنشون را اگه بلد باشیم ، نتیجه خوبی میگیریم !
سپاس از نظرتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد