بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

طنز: فرهنگ عامه میوه شناسی !

بعضی حرف زدن ها هستند که ذاتا از کلمات ناهنجاری استفاده نمیشه ولی بستگی به جملتون داره که مفهوم خاصی را برسونه !

علاوه بر این که اینها یه میوه  یا سبزیجات هستند یه معنی و بارِ کلامی هم دارند !

مصداق ها :

گلابی :  به  آدم ساده و تا حدودی دست و پا چلفتی  هم گفته میشه ، شاید بخاطر ظاهرِ خنده دارشه! (لبخند)

هویج : همینجوری ایستاده و بر و بر داره نگاه میکنه (بی خاصیت) !

سیب زمینی : بی غیرت

چلغوز : در حقیقت میوه درختِ کاجِ ولی به آدم بی مصرف هم گفته میشه!

خیار: تو یه دنیای دیگس و بدرد نخور !

کدو: آدم بی مزه !

گیلاس : wow ! اینو دوست دارم (لبخند)

آلبالو : این از گیلاس هم بهترِ !

شلغم : حواس پرت و فرآموشکار !

باقالی: اینو گاهی خودم هم استفاده میکنم، خصوصا وقتی کسی میزنه تو باقالیا ! (لبخند)

***

اگر چیزی جا مونده  ، همراهی و اضافه کنید !

نظرات 5 + ارسال نظر
ستاره سه‌شنبه 26 اسفند 1399 ساعت 16:09

کرفس...... به معنی تلخ و بدمزه!

فلفل...... زبر و زرنگ!

البته فکر کنم صیفی جاتن نه میوه

عالی بود ، ممنون به فرهنگ میوه ها اضافه کردید .

توسن سه‌شنبه 26 اسفند 1399 ساعت 13:16 http://mehrnaz19brz.blogfa.com/


نگووو عیییبح زیشتح
بچح ب این خوبی... اصلا ب من میاد این چیزارو بلد باشم (درحال گاز گرفتن کَچه)

من که دقیق متوجه نشدم چی نوشتی ، امیدوارم چیزای بدی توش نبوده باشه با احتیاط نظرِ شما را تایید میکنم ! (لبخند)

بارون سه‌شنبه 26 اسفند 1399 ساعت 13:10

مامان گلابی بهش میگه قربون دست و پای بلوریت، اونوقت شما میگی ظاهرش خنده داره؟
من که دلم برای میوه ها و سبزی جات که جز خوبی و خوشمزگی و رنگی رنگی بودن چیزی ازشون ندیدم میسوزه که ربطشون بدن به آدما

شما هیچی رو از قلم ننداختی خیلی کامل و جامع گفتی

باقالی مثل چی؟؟؟ شامل وبلاگها نمیشه که

نذار بگم باز زدی به ... ! (لبخند)
سپاس از همراهیتون

توسن سه‌شنبه 26 اسفند 1399 ساعت 12:37 http://mehrnaz19brz.blogfa.com/


نگووو یاد میگیرم

یعنی نمیدونستی؟ بعید بود! (لبخند)
ممنون از حضورتون

همنشینِ خوبان سه‌شنبه 26 اسفند 1399 ساعت 11:40

گیلاس و آلبالو چی ان؟

کسایی که میبایست بدونن و مصداقش هستند ، خودشون متوجه میشن !
سپاس از همراهیتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد