بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

باهوشِ بی برنامه ؟!

هوش خوبی داری؟ چه استفاده ای ازش میکنی؟ صرف داشتن هوش خوب و توانایی درک سریع مسائل نمیتونه زندگی آدم را تغییر بده ، ممکنه باهوش تنبل باشی ! ممکنه در زمینه های منفی این هوش را بکار بندازی !  و از همه بدتر باهوش بی برنامه باشی !

وقتی میتونی از حداکثر ظرفیت فکریت استفاده کنی که یه برنامه مشخص و هدفِ خاص داشته باشی ، توصیه میکنم قبل از شروع هر کاری خوب فکر کنی ، شروع به کار بدون توجه به علاقه ، امکانات و توانایی هایی که داری  باعث میشه دائم از این شاخه به اون شاخه بپری و به هیج جا هم نرسی !

از دید من ، وقتی با فکر ، تحقیق و برنامه درست ، کاری را شروع میکنی ، ادامش بده ، نذار یه شکست یا تاخیر در رسیدن به خواسته ات باعث بشه هدف را رها کنی و یه کارِ دیگه را از اول شروع کنی ، اینجوری منابع روحی و جسمیت تحلیل میره و به هیچکدوم هم نمیرسی .

کسی را میشناختم که برای رسیدن به درآمد عجله داشت ، موقعیت های خوبِ کاری و تجارت را از دست داد فقط بخاطر اینکه حس میکرد در کوتاه مدت بازگشت مناسب مادی براش نداره و هنوز بعد از گذشت سالها نتونسته به چیزی که میخواسته برسه ، مطمئنم اگر از اول یکی از همان موقعیتهای خوب را رها نمیکرد و کمی تحمل داشت ، الان پشیمانِ فرصتهای از دست رفته نبود !

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد