بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

طنز: فضولی بهترِ!

ذاتا آدم کنجکاوی هستم ، و همه منو به این خصلت میشناسن ، یه روز پیش خودم فکر کردم این رفتار زشت رو میبایست ترک کنم ، از صبح یه روز جمعه پاییزی تصمیم گرفتم که دیگه فضول نباشم !

عیالِ مربوطه لباساشو پوشید و دم در گفت دارم میرم بیرون ، منم که داشتم کره و مربا را روی نون میمالیدم بهش یه نگاهی کردم و گفتم بسلامت و شروع کردم به ادامه صبحانه ، دیدم کفشاشو درآورد و با غیظ و غضب داره میاد سمت من !

نون رو انداختم رو میز و چند قدم عقب رفتم و گفتم چی شده؟ گفت چرا ازم نمیپرسی کجا دارم میرم؟ مشکوکی ؟ سر و گوشت میجنبه؟ و با گریه گفت به من بی تفاوت شدی دیگه ،من میدونم پای یه زن دیگه در میونه !  حالا بیا درستش کن ، هر چی من میگفتم این حرفا چیه قباحت داره اون زیر بار نمیرفت ، هی میگفت چرا نپرسیدی کجا میرم !

بالاخره عیال رو به نحوی راضی کردیم و رفت برای خرید ، نشستم جلوی تلویزیون ، داشتم کانالها رو اینور اونور میکردم که پسرم آمد و صبح بخیر گفت ، بعد گفت بابا دیروز امتحان ریاضی داشتم ، گفتم امیدوارم موفق بشی، یه نگاهی کرد بهم و گفت واقعا که ، پدر در این حد بی مسئولیت ندیده بودم ، یعنی حتی نمیخوای بدونی چه نمره ای گرفتم ؟ و رفت تو اتاقشو و محکم درو کوبید !

عجب گرفتاری شدیم ها !

تلفن زنگ زد باجناقم بود ، گفت سلام باجناق گرامی  ، حال و احوال که کردیم گفت یه ماشین جدید خریدم ، گفتم مبارکه ، هر دومون چند لحظه ساکت شدیم ، حس کردم با شناختی که از من داشت انتظار داشت از مشخصات ماشین بپرسم و منم چیزی نگفتم ، گفت ناراحت شدی؟ گفتم نه ، گفت پس چرا نمیپرسی چی خریدم؟ گفتم هر چی خریدی مبارکه دیگه ، گفت میدونی چیه واقعا آدم حسودی هستی ، درسته میگن که ژیان ماشین نمیشه ، باجناق هم فامیل  ، و گوشی رو قطع کرد !

دردمو به کی بگم آخه ، خب نمیخوام فضولی کنم !

صدای زنگ در آمد ، دیدم مادرزن گرامی با یه قابلمه دستش آمده ، معمولا صبح جمعه ها با حلیمی ، کله پاچه ای ،آشی ، شله زردی چیزی میومد ، درو براش باز کردم ، آمد بالا و نشست ، گفت اگه گفتی براتون چی آوردم ، گفتم یه قابلمه؟  گفت نه بابا ، منظورم چی توی قابلمست ، گفت آخه همیشه میپرسیدی چی آوردم ، اینبار نپرسیدی ؟ با عیال مربوطه حرفت شده؟ زیر سرت بلند شده؟ راستشو بگو ، دخترمو اذیت نکردی که؟ خلاصه حواسم بهت هست !

واقعا دیگه داشتم کلافه میشدم ، عجب غلطی کردم گفتم فضولی نمیکنم ، تا بیشتر از این زندگیم بهم نریخته ، فکر کنم فضول باشم بهتره !

نظرات 5 + ارسال نظر
ناشناس شنبه 11 شهریور 1402 ساعت 00:55

متن جالبی بود؛خوندنش لذت بخش بود.
بهتون تبریک می گم ذهن خلاق و پویایی دارین.
کنجکاوی :کاویدن و تحقیق کردن برای کسب اطلاعات و افزودن دانش که منجر به رشد می شه.
فضولی:کنجکاوی کردن در اموری که بیهوده هستند.
همسر و فرزندان امور بیهوده ای نیستن بهتره همیشه در جریان کارهاشون باشین !چشمک
وقتی کسی براتون هدیه میاره؛باید هدیه رو ازش تحویل بگیرین و ازش تشکر کنین.
همیشه سوال کردن برای افزایش اطلاعات نیست؛گاهی اوقات سوال می کنیم تا اشتیاقمون رو برای ادامه ی گفت وگو نشون بدیم.

ممنون از همراهیتون

نرگس پنج‌شنبه 22 مهر 1400 ساعت 14:59 http://narges1370m.blogfa.com/

نمیتونم کسی روتحمل کنم فضولی کنه یاکسی کنارم باشه هی حرف بزنه اولین چیز دم دستم رو قطعا میزنم بهش میگم بروپی کارت .امااین موضوع راجع به زن وشوهرفرق میکنه بایدباهم حرف بزنن سکوت قاتل رابطس وباعث دوری میشه .اما درکل نه کم حرفی روترجیه میدم نه پرحرفی.. میانه حدوسط

تعادل در هر مسئله ای از دید من بهترینه.
سپاس از نظرتون

بارون چهارشنبه 21 مهر 1400 ساعت 14:36

از فضول جماعت خوشم نمیاد..
یه کنجکاو فضول نیست ولی یه فضول می‌تونه کنجکاو هم باشه..

دقیقا ، عقیده دارم یه کنجکاو هم میتونه فضول بشه هم یه دانشمند !
البته نوع اولش خیلی بیشتر تولید میشه ! (لبخند)

x چهارشنبه 21 مهر 1400 ساعت 11:44 http://Malakiti.blogfa.com

من دقیقا مدل دوم هستم :))
بی تفاوت :))
و خب خیلی وقت ها اطرافیانم تو دنیای واقعی دوست دارن چیزی رو ازشون بپرسم یکم باهاشون حرف بزنم یا چیزی ازم بپرسن :)) و خب هیچ وقت ارزوشون برآورده میشه

واقعا هم هر تغییری درسنامه حداقل اولش ....
یکی از نزدیکان من آدم بسیار پزحزفسه جوری که واقعا گاهی کلافه ام می کنه و ازش صراحتا می‌خوام ساکت باشه (که البته گوش نمیده!)
وقتایی که زیاد صحبت می کنه نگرانش میشم که نکنه مریض شده یا حالش بده چون در غیر این صورت هیچی متوقفش نمی کنه

پی نوشت : ناراحتم وبلاگ های بلاگفا و ا گاهی باز نمیشه

خیلی هم خوب ، امیدوارم برای اون شخصی که گفتید جوری کلافه نشید که از نوار چسب استفاده کنید ! (لبخند)
ممنون از حضور و نظرتون

من چهارشنبه 21 مهر 1400 ساعت 11:34 http://me2020.blogsky.com

عالی بود
قدرت تخیل خیلی خوبی دارین

سپاس از شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد