بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

مصداق های مهم تفاهم در زندگی


اصولا وقتی صحبت تفاهم میشه خیلی کلی و مبهم میگن باید با هم تفاهم داشته باشید !، خوب یعنی چی؟ مصداق باید گفت ، یه لیست از خواسته هاتونو بنویسید و دربارش با هم صحبت کنید من اینجا چند تاشو مینویسم:

1- تفاهم اخلاقی - نمیشه یکی زیادی مودب و یکی راحت صحبت کنه ، نمیشه یکی صادق باشه و دیگری دروغگو ، نمیشه یکی وفادار باشه و اون یکی نه ، نمیشه یکی همه چیزو برا خودش بخواد و روا باشه و همون کار به دیگری ناروا

2- تفاهم جنسی - بی رودرواسی و شفاف و واضح از خواسته های جنسیتون به هم بگید ، از مشاور کمک بگیرید یا از کسایی که با تجربن ، نمیشه یکی ماهی به بار بخواد یکی هر روز ! (یکی از دلایل مهم جدایی عدم تفاهم جنسیه)

3- تفاهم فرهنگی - موسیقی ، فیلم ، ورزش ، مسائل روحی و معنوی و معاشرت رفت آمد با دیگران موضوعاتی که میتونین با مصداق با هم حرف بزنید.

4- تفاهم خانوادگی - از اول بگین که وابستگی به خانوادتون تا چه حده و بدونین برعکس اون چیزی که بعضیا میگن که من میخوام با خودش زندگی کنم نه با خانوادش ، بعد ازدواج شما یه جورایی با خانواده طرف هم زندگی میکنید و نقش پررنگی تو زندگیتون خواهند داشت.

5- تفاهم فکری - اگر در تضاد فکری هستید و هر کدامتون متعلق به یه سیاره جدا ، بدونید که عشق و احساس تا یه مدت میتونه عدم تفاهم فکری را پنهان کنه ، یه روزی تعلقات محیطی که توش بزرگ شدید یا تفکر خانوادگیتون یا ذهنیت خاص خودتون و برداشتتون از سبک زندگی خودشو نشون میده و باعث مشکل میشه.

6- تفاهم مالی : صادقانه خواسته های مادی و  مالیتونو بهم بگین ، اگر مرد توقع درآمد از زنشو داره یا زن توقع زندگی خاص یا ماشین بخصوصی را داره ، با هم حرف بزنید و بدونید وعده های توخالی مادی که منشاء احساس و عشق اوایل آشنایی را داره ، اگر به واقعیت نپیونده زندگیتون شدیدا" دچار تلاطم میشه.

7- تفاهم جغرافیایی : توصیه میکنم از یه شهر باشین ، بردن یه نفر به تنهایی در غربت ، علاوه بر مشکلات شروع زندگی ، مشکل تنهایی و دوری از شهر و خانواده را هم به سایر مسائل اضافه میکنه .

فکر کنید برای یک دیدار ساده خانوادگی باید یه سفر طولانی برید یا آنها به منزل شما بیایند که خود این رفت آمدهای فامیل و بستگان و شب ماندن آنها ، مسئله ساز خواهد شد.

موارد دیگه هم اگر بود به مرور اضافه میکنم .

اگر به کسی میخواهید کمک فکری بکنید سعی کنید با مصداق صحبت کنید ، کلی گویی باعث ابهام و سردرگمی شنونده خواهد شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
بارون یکشنبه 8 تیر 1399 ساعت 21:49

آفرین!
و قطعا با توجه به شرایط متفاوت آدمها با همدیگه میشه موارد بسیار دیگری رو هم نام برد، اما اینکه با مصداق بگی اصل کار هست و مهم.
البته اینم باید گفت؛ تمام اینها حرف عقل و منطقه که قطعا درسته، اما به نظرتون چند درصد امکان داره دو تا شخص تمام و کمال این تفاهم ها را داشته باشن؟
نمیدونم شایدم باشه! یعنی امیدوارم که باشه.

اینکه تمام و کمال 2 نفر بتونن با هم به تفاهم برسن شدنی نیست ، شاید با این تجربه ها بتونن به هم نزدیکتر بشن ، در همین حد هم خوبه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد