بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

غذای تایلندی

با اینکه مرد هستم ولی آشپز حرفه ای غذاهای ایرانی و فرنگی هستم البته شغلم نیست ولی آشپزی بهم ارامش میده و دوست دارم، دستور غذای تایلندی با سینه یا فیله مرغ  مینویسم ، هم خوشمزه است هم هزینه کمتر و هم سالم
فیله یا سینه مرغ (به تعداد نفرات ) نگینی خورد میکنی و با حرارت بالا سرخ میکنی تا برشته بشه ، پیاز را خورد میکنی (متوسط) و میذاری قهوه ای بشه ،بعدش مرغ سرخ شده را بهش اضافه میکنی ، جنس ماهی تابت باید خوب باشه و حرارت بالا تا مرغا نچسبه<

تو یه قابلمه بزرگ ، بروکلی ، گل کلم ، کاهو خورد شده ، هویج برش داده شده ورقه ای و قارچ خرد شده و قارج خرد شده را میذاری رو حرارت کم و یه کم روغن میریزی ، به هیچی نمک نمیزنی ، به تعداد لازم نودل آماده میکنی و وقتی سبزیجاتت کمی برشته شد مرغ و نودل را میریزی تو قابلمه و حدود یه استکان سس سویا اضافه میکنی و درشو نذار که نودل خمیر نشه، بهم میزنی و نفری یه کفکیر میکشی براشون ، هم کم هزینه تره هم غذایی که شاید بعضی ها امتحانش نکردند. نکته مهم من فقط یه مدل سس سویا میشناسم که طعم واقعی سویا را میده ، سعی کنین از اینا پیدا کنین و بریزین، یه مدل دیگه هم هست که شبیه ایناس و لی اصلا بدرد نمیخوره و غذا را خراب میکنه

Image result for ‫سس سویا‬‎

نظرات 5 + ارسال نظر
بارون چهارشنبه 20 آذر 1398 ساعت 22:18

این غذا رو من امروز پختم خیلی خوب و خوشمزه شده بود البته سبزیجاتشو اونی که نداشتم خودم جایگزین کردم اما خوشمزه شد، مرسی بابت دستور.
قبلا سویا سس فقط در یه مدل سوپ استفاده کرده بودم اما امروز یه کاربرد دیگشم یاد گرفتم

ونوس شنبه 9 آذر 1398 ساعت 13:34

توجیه دلگرم کننده ای بود مرسی

ونوس شنبه 9 آذر 1398 ساعت 11:24 http://calmdreams.blogfa.com

نه هیچ نوع فری ندارم(خجالت)
گول گاز رو کار خوردم گاز فر خودمو بخشیدم به کسی حالا پشیمونم

چون بخشیدی اشکالی نداره،هر بار که ازش استفاده میکنن ، انرژی مثبت برات میفرستن
تقریبا تمام این غذاهایی که میگم با فر یا گاز درست میشه ، فقط توی فر روغن کمتر میخواد و سالمتره

ونوس شنبه 9 آذر 1398 ساعت 11:08 http://calmdreams.blogfa.com

خیلی هم عالی. کلا عالیه مرد آشپزی یاد داشته باشه
خوش بحال بعضیاااا
من ناهارها مشکل ندارم ولی واقعا برای شام شب میمونم چی درست کنم. اهلا خلاقیت هم نیستم.
کم کم تو وبت غذاهای سبک شبانه بزاری استقبال می کنیم

فر برقی داری؟

فاضله شنبه 9 آذر 1398 ساعت 10:36 http://golneveshteshgh.blogsky.com

من سبزیجات پخته دوست ندارم

این یه جوری تفت دادن سبزیجاته ، بد نیست یه بار امتحانش کنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد