بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

کنجکاوی انواع نداره !

آدمها ذاتا میل به دانستن دارن ، بعضی در رابطه با علم و هنر و تاریخ و ... ، بعضی هم زندگی خصوصی دیگران !

کنجکاوی محترمانه و غیر محترمانه نداریم ، در هر صورت سرک کشیدن توی زندگی دیگران کار درستی نیست.

صادقانه بگم ، خانمها در این مورد بسیار بیشتر از آقایان فعال هستند و دوست دارن از در و همسایه تا فامیل و حتی غریبه ها اطلاعات داشته باشند.وقتی زیادی کنجکاو هستی دیگران کمتر به شما اعتماد میکنن و سعی میکنن در برخورد با شما محتاط باشن ، باور کنید کمتر دانستن در مسائل شخصی دیگران به نفع شما خواهد بود ، در خیلی موارد مشکلات زندگی دیگران باعث بدبینی به زندگی خودتان یا همسرتان میشود ، مگر آنکه صرفا" به عنوان تجربه به آن نگاه شود و آن را به زندگی خودتان تعمیم ندهید .

توضیح: این حالت بعضی را در تماشای یک فیلم هم دیدم ، برای مثال فیلمی که زن یا مرد به هم خیانت میکنند ، آن شخص خود و همسرش را با شخصیت های فیلم جایگزین سازی میکند.

به نظر من دور کردن این مسئله از ذات و فطرت آدمها نیاز به آموزش و کسب مهارت داره ، اینکه آدم نخواد چیزی را که مربوط به خودش نیست و تاثیری تو زندگیش نداره را ندونه ، کمی سخت ولی شدنیه.(کنجکاو نبودن)

چند مورد هست که راجب خودم انجام دادم و نتیجه گرفتم :

- زمانی که کسی مطلبی را میخواهد به من بگوید و ربطی به من ندارد را نمیشنوم ، مثلا دوستی میگوید میدونی فلانی  تو زندگیش چی شده ؟ من قاطعانه میگم نه نمیدونم و نمیخواهم هم بدونم ، او هر چقدر اصرار کنه قبول نخواهم کرد ، تبدیل شدن یک مسئله به فرهنگ را میبایست از خودمان شروع کنیم.

- شخصی راز خود را میخواهد به من بگوید ، نمیپذیرم که بشنوم، چون اگر آن راز جایی فاش شود ، یکی از کسانی که در مضان اتهام است ، من خواهم بود .

- من با کسی آشنا میشوم ، اگر شروع کنم و سوالات خصوصی یا حتی ساده را از طرف مقابلم بپرسم ، ممکن است جایی که تمایل به پاسخ نداشته باشد واقعیت را به من نگوید و خود من عامل این بشوم که خلاف (دروغ) بشنوم .

اجازه بدیم آدمها تا آنجایی که خودشان میخواهند بگویند ، نه تا آنجایی که ما میخواهیم.

نظرات 5 + ارسال نظر
Shabnam پنج‌شنبه 19 دی 1398 ساعت 19:30 Http://www.mantanhameshgham.blogfa.com

بله . خلقت زن و مرد با هم متفاوتع و خب به طبع خواسته هاشونم متفاوته ولی اینکه همیشه یکسری کلیشه ها رو برای یه جنس درست کنیم . خوب نیست

Shabnam دوشنبه 16 دی 1398 ساعت 16:53 Http://www.mantanhameshgham.blogfa.com

چقد جالب و خوب !
درسته . واقعا یه جاهایی ما ادما خواسته یا ناخواسته توی زندگی بقیه خیلی سرک می کشیم و حتی گاهی باعث دلخوری اونها میشیم :) ! متاسفانه !
لطفا نگاه جنسیت گرا نداشته باشین . نه اینکه چون یه دخترم بخوام از همجنس های خودم دفاع بکنم . نه . ولی به نظر من هر موضوعی توی دنیا شامل هر دو جنس میشه و هیچ تبصره ای برای مرد بودن یا زن بودن نداره !

اینکه درک کنیم زن و مرد با هم تفاوت دارن و خواسته های متفاوت ، چیز بدی نیست ، اختلافها را کمتر میکنه.

حسن کچل بانو یکشنبه 15 دی 1398 ساعت 11:32 http://hasankachalbanoo. blogsky. com

تعریض بودا

ولی جسارت نبود !

ونوس یکشنبه 15 دی 1398 ساعت 11:00 http://calmdreams.blogfa.com

تا بتونم به حریم خصوصی افراد احترام میزارم
ولی وقتی کسی خودش بخواد رازشو بگه خوشال میشم

لبخند !

سارا شنبه 14 دی 1398 ساعت 11:45 http://naghashihayesara.blogsky.com

ایرانی ها خیلی دخالت و کنجکاوی دارن در همه چیز، انگار اموراتشون نمیگذره، متاسفانه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد