بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

بخشش در زندگی

دوست ندارم کسی به من بگه ، منو ببخش !

بهتر است قبل از انجام دادن کاری یا گفتن جمله ای یا نوشتن مطلبی ، یک کار ساده و در عین حال لازم را انجام دهیم ، فکر کنیم .

کسی به من میگفت برای من سخته که همون لحظه ای که حرف میزنم فکر کنم  ، نتیجه این میشود که در بسیاری موارد مجبور به گفتن ببخشید که اصولا کاری سخت و با فشار بر روی روح و روان میباشد خواهید شد.توصیه میکنم افرادی که به عواقب حرفهایشان فکر نمیکنند ، کمتر حرف بزنند یا بلافاصله جواب ندهند ، باور کنید گفتن اینکه اجازه بده فکر کنم و جوابت را بدهم بسیار کم هزینه تر از جوابی بدون تعقل و در همان لحظه میباشد.

ابتدای پست نوشتم دوست ندارم کسی به من بگوید ببخشید  یا عذرخواهی کند ، نه نیاز دارم و نه دردی را دوا میکند ، بهترین معذرت خواهی برای من ، درک اشتباه و عدم تکرار آن است ، رویه ای که خودم در زندگی پیش گرفتم و تعداد ببخشید های خودم را بسیار کم کردم.

وقتی در نزد وجدان خود پی به اشتباه میبرید ، اراده کنید که از اصرار بر آن یا تکرار آن اشتباه خودداری نمایید ، طرف مقابل وقتی ببیند شما اشتباه خود را پذیرفتید و انجام دوباره آن را متوقف کردید ، برای او بهتر و شیرین تر از صد ها بار عذرخواهی بدون پشتوانه  خواهد بود.

وقتی میگویید ببخشید و عذر میخواهید ، اگر همان اشتباه را یا خطای مشابه را تکرار کنید ، ارزش ببخشید گفتنهای شما از بین خواهد رفت و عدم اعتماد شدیدی خصوصا در زندگی یا روابط مشترک بوجود خواهد آمد.

وقتی اشتباهی را پذیرفتید ، ببخشید را نه در حرف ، در عمل نشان دهید

نظرات 3 + ارسال نظر
نغمه باران دوشنبه 23 دی 1398 ساعت 19:03 http://moon-diaries.blogfa.com

متنو‌خوندم. فک میکردم خدا چقد هرروز بهمون اعتماد داره. حتی وقتی توبه هم میشکنیم بازم اعتماد میکنه میگه بیا بغلم :))
یعنی خدا چقد ماهه

گر کافر و گبر و بت‌پرستی باز آ. این درگه ما درگه نومیدی نیست. صد بار اگر توبه شکستی باز آ

ولی من از مشکلات زندگی های معمولی میگم ، رفتارهای این پایین به خودمون و با توجه به اختیاری که داریم برمیگرده ، خطا کنیم ، بخششی به آن راحتی که نوشتید در کار نخواهد بود.

بانوی ایرانی دوشنبه 23 دی 1398 ساعت 13:59

منظورم خودم نبودم ، همه و از جمله نویسنده بود

اراده کنیم و انجام بدیم !

بانوی ایرانی دوشنبه 23 دی 1398 ساعت 11:36

سلام. چقدر زیبا و شعارگونه پیام میدهید ، درست مثل وبلاگ قبلیتون. امیدوارم عمل هم بکنید!!!!!!

زیاد به سعی میکنم و امیدوارم اعتقاد ندارم ، اراده کنید و انجام بدید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد