بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

پشت حرفهای مردانه ، پشت حرفهای زنانه

زن:  شوهر خالم خیلی دوست داره ، اتفاقا" گفت اگه بیای راجب اون پروژه هم میخواد باهات حرف بزنه.

مرد: حوصله مهمونی ندارم ، خسته هستم و میخوام خونه بمونم ، شما میخوای برو.


این یه مکالمه عادی بین زن و مرد میتونه باشه ولی یه نکته توش داره ، زن مستقیم نمیگه "من" دوست دارم برم مهمونی خاله و علاقه دارم  شما هم با من بیای  و سعی میکنه خواستشو پشت علاقه شوهر خاله و پروژه پنهان کنه ، مرد خیلی راحت و مستقیم حرف دلشو میزنه،  او واقعا خستس و میخواد استراحت کنه ولی ممکنه شما تصور کنین که او خستگی را بهانه کرده چون از خانواده خاله شما خوشش نمیاید ، چون شما گاهی برای نرفتن به میهمانیهای خانواده او بجای اینکه بگویید مثلا با فلان شخص مشکل دارم و نمیایم (ابراز مستقیم دلیل)  ، گفته اید خسته ام یا کسالت دارم و نمیایم !

این فرقی که من در حرفهای زن و مرد دیدم ، در پشت حرف مردها زیاد دنبال این نگردید که خواسته دیگه ای دارن و اونو به نحو دیگه بیان میکنن و قیاس به نفس نکنید، وقتی میگه نمیخوام و به فلان علت ، 90 درصد علت همان است و دنبال دلیل دیگری نباشید،  ولی اکثر خانمها معمولا در پشت حرف هاشون و میخوام و نمیخوام هاشون مسائلی پنهان دارن که گاهی برای مردی که زیاد به این مسائل وارد نیست و تجربه چندانی نداره قابل رمزگشایی نیست.(با قید استثنا)

در خیلی از موارد بخاطر همین تفاوت در بیان خواسته ها ، مرد و زن دچار شک و تردید نسبت به هم میشن ، زنها بدنبال علت دیگه ای در پشت حرف مردشون هستند و مردها هم به اشتباه علت اصلی خواسته زنشون را همان چیزی که میشنوند ، متوجه میشوند و این قضیه گاه باعث سوءتفاهم میشود.

به اینکه کدام نحوه بیان بهتر است کاری ندارم که عقیده دارم به ذات و فطرت مردانه و زنانه برمیگردد و شاید هیچ اشکالی در طرز بیان هر دو حالت نباشد.

درک تفاوتهای ذاتی زن و مرد به آرامش و تفاهم در زندگی کمک میکند

نظرات 3 + ارسال نظر
آوریل دوشنبه 26 اسفند 1398 ساعت 00:17 http://khaterat-e-yekzan.blogfa.com/

خوب خانم ها رو می شناسید و این یک نکته بسیار مثبت هست در رابطه. زن و مردی که از جنس مخالف شناخت کافی داشته باشن و تفاوت های ذاتی رو بپذیرن خیلی رابطه سالم تر و بی تنش تری رو نسبت به کسانی که بدون شناخت وارد رابطه می شن، تجربه می کنن.

سارا(چیکسای) یکشنبه 25 اسفند 1398 ساعت 10:17 http://15azar59.blogsky.com

احتمالا خانم شما هم حرفاشو پشت پرده میزنه
منم گاهی وقتا از این ترفند استفاده میکنم حتی در برابر خانمهای دیگه

من نگفتم در حال حاضر خانمی دارم یا ندارم که بخواد پشت حرفاش هم چیزی باشه !
در این نوشته خواستم یکی از تفاوتهای مرد و زن را باز کنم که شاید باعث بشه درک از رفتارهای ذاتی بینشون بیشتر بشه.

روانشناس خوبی هستید.جوری مینویسید که آدم فکر میکنه کوهی از تجربه پشتش هست
موفق باشید

تجربه وقتی ارزشمندتر میشه که منتقل بشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد