بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

چرخی که میچرخد !

یه چیزایی توی زندگی هست که داره درست کار میکنه ، وقتی میبینی یه چرخ داره خوب میچرخه ، دیگه باهاش ور نرو !

مثل یه سری گلدون ، خوب و خوشن ، برگهای سبز و زنده ، گلهای خوشبو و زیبا دارن ، یدفعه هوس میکنی گلدونشونو عوض کنی ، عوض کردن همان و خشک و زرد شدن هم همان ، بهتره وقتی میبینی همه چیز خوبه ، حتی با نیت بهتر شدن ، زیاد با آن مسئله کاری نداشته باشی ، هر وقت دیدی داره رو به افول میره ، به فکر چاره یا تغییر باش ، اونم با دقت و استفاده از تجربه و فکر مناسب.عدم تغییر به معنی این نیست که دست از پیشرفت و بهتر شدن نحوه زندگی بکشید که از دید من قطعا لازمه و کار درستیه ، ولی باید تشخیص بدید آیا این تغییر و تفاوتی که میخواهید ایجاد کنید به گردش خوب آن چرخ لطمه میزنه یا نه .

ازدواج کردی و برنامه زندگیت این شده که مثلا هفته ای یه بار بری خانه خانواده پدری ، یا دوره با دوستات داشته باشی ، همه چیز هم خوبه و همسرت هم با این حد رفت و آمد مشکلی نداره ، وقتی میبینی همه چیز خوبه ، هوس نکن که بکنیش 2 بار در هفته ، بذار این چرخ که داره خوب میچرخه ، همون جور ادامه بده.

اگر روزی تغییر رفتار در همسرتون یا کسایی که باهاشون زندگی میکنید دیدید، قبل از هر چیز ببینید خودتون چیزی را تغییر دادید یا نه ، حتی تغییری که از دید خودتون مثبت تعریف شده و شاید از دید طرف مقابل اینجور نباشه !


نظرات 2 + ارسال نظر
بارون سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1399 ساعت 14:52

چرخی که می چرخه آیا نیاز به رسیدگی و گاهی تغییر نداره؟ شما حرفتون درسته، چرخی که خوب میچرخه رو نباید دست زد، یه وقتایی خوب چرخیدن از دید آدمها متفاوته، یه جایی لازمه اول چرخ وجود خود اون آدم خوب بچرخه( حالش از همه لحاظ خوب باشه، منظورم احوال روحی هست) وقتی حال خودش خوب باشه چوب لای چرخ زندگی نمیزاره مگه اینکه ببخشید مرض داشته باشه!
گاهی ما آدما عامل تغییری میشیم که نباید( از دید دیگران)، درحالی که هیچ نیت بدی نداریم، در واقع به عقیده ما اون چرخ نیاز به رسیدگی داره و به عقیده طرف مقابل نه، وقتی آدمها دنیاشون با هم تفاوت داشته باشه درست مثل این می مونه که چرخهای یه وسیله رو یک در میان برعکس نصب کنن، خب در این صورت هر دو طرف حق دارن هم تغییر بدن هم تغییر نپذیرن چون چیزی که دارن میبینن با هم تفاوت داره، فکر میکنم مشکل از تغییر نیست بلکه بحث اصلی همون تفاوت دنیای آدما و در خیلی از مواقع تفاوت در نوع نگاه ما به موضوعات زندگیه، و نمیشه این وسط دنبال مقصر گشت.

با احترام به نظر شما ، قیاس شما را نمیپذیرم ، با پذیرش تفاوت دیدگاه دو طرف آن چرخ داره خوب میچرخه ، یعنی دو دیدگاه گوناگون یک حرکتی را پذیرفتن و در آن به تعادل رسیدن ، یک طرف نمیتونه حتی با دیدگاه مثبت هم در آن تعادل تغییری ایجاد کنه ، (به بحث تعادل در مطالب قبلی زیاد پرداختم) هرگونه تغییری اگر با توافق نباشه ، حتی با نیت خوب یکی از طرفین ، شاید تعادل را بهم بزنه.گلدونی که مثلا با روزی یک استکان آب به تعادل رسیده ، با آب بیشتر ، شاید ریشه اش از بین بره و خشک بشه .

تیلوتیلو سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1399 ساعت 11:16 https://meslehichkass.blogsky.com/

چقدر گیر دادی به مسائل ازدواج؟
بعد هم یه چیزی در درون شما کشف کردم همش داری دنبال مقصر در درون خودت میگردی
نمیگم این بد هست یا خوب هست
چون همه چیز در تعادل خوبه
همه چیز هم نسبی هست
ولی دقت کردم در بیشتر متن ها اول در درون خودت دنبال همه چیز میگردی
این احتمالا یه خصلت خوب هست تا وقتی در تعادل باشه و بهت ضربه نزنه
در مورد چرخی که میچرخه هم قابل تامل بود
من خودم به گل و گیاه زیاد ور میرم
گاهی نتیجه خوبه گاهی بد
قلمه میگیرم میکارم گلدون عوض میکنم
خلاصه که بالاخره آدمیزاده دیگه... باید یه کارهایی انجام بده


به نظرت اشکال نداره میام وسط بحث های جدی شما پارازیت میندازم؟؟؟؟
میتونم در سکوت بخونما

با احترام به نظر شما ،خودم اینطور تصور نمیکنم ، مطالب متنوع در بلاگ بارگذاری میکنم.
عقیده دارم آدمها تصورات خودشون نیستند و آن چیزی هستند که دیده میشوند .
معتقدم شناخت دیگران از خودشناسی شروع میشه.
چالش فکر و ذهن را بسیار دوست دارم و این لطف شما و دیگر همنشین های مجازی است که فکرشان را برای من مینویسند، هر چند مخالف با رای و نظر من باشد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد