بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

از خود گذشتگی !

آدما ممکنه از خواست های خودشون گاهی بگذرن و به خاطر علاقه  یا منطق ،  خواست دیگران براشون ارجح باشه ، در منزل ، محل کار ، تحصیل یا هر جای دیگه.این میتونه از تعویض برنامه و کانال تلویزیونی مورد علاقتون به نفع شخص دیگه ای باشه تا قید کار و تحصیل را برای حفظ زندگیتون و رضایت همسرتون زدن !

ممکنه شما صدها بار این کار را برای کسی بکنی ولی موردی پیش نیامده باشه که طرف مقابل این حالت شما را پاسخ بده ، پس برای چی اینکارو میکنی؟ از دید من انسانها ممکنه بارها و بارها بنا به دلایلی این کار را بکنن به امید اینکه اگر روزی خودشون نیاز داشتند ، بتونن پاسخ متقابلی بگیرن، تا اینجا همه چیز خوبه و من هم کاملا موافق این حرکت هستم ، اما به آن روزی هم فکر بکنید که ممکنه در هنگام نیاز ، آن شخص برای شما قدمی برنداره ، نمیشکنید؟ داغون نمیشید؟ بهم نمیریزید؟ از نظر من جواب همه این سوالها "بله" است.

اینو نوشتم که اگر کاری برای هر کس میکنید یا بدون توقع باشه یا اگر توقعی دارید ، کسب اطمینان بکنید که پاسخ شایسته ای در روز مبادا دریافت خواهید نمود.

نظرات 3 + ارسال نظر
دختر غریبه دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 ساعت 12:27 http://strangergirl66.blogfa.com

بنظرم وقتی برای کسی کاری انجام میدیم و میدونیم که در ازاش برامون کاری نمیکنه نبایدتوقعش رو ازش داشته باشیم چون میشناسیم که آدمیه که توقع داره دیگران کمکش کنن و خودش نکنه
دیگه این مونده به دل خودمون که کار بی توقع کنیم از هر لحاظ یا نه

کلا یاد گرفتم بی توقع باشم در ازای محبتام و از خودگذشتگیام ... چون میدونم که این انتظار منو از پا درمیاره و ذهنم همش میره سمت توقع داشتن در ازای محبتام

آدمهای بی توقع ، آرامتر و راحت تر از متوقعان زندگی میکنند.

تیلوتیلو دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 ساعت 09:05 https://meslehichkass.blogsky.com/

سلام
اما من جوابم به همه این سوالها خیر هست
البته که این موضوع کاملا شخصی هست و هرکسی میتونه نظری داشته باشه
اما من مدتهاست یاد گرفتم «بعد از اون قصه ی دوست داشتن خود» در حدی برای دیگران انرژی بزارم و از خودگذشتگی کنم که خودم هم از اون کار لذت ببرم و برام ایجاد توقع نکنه
وقتی بی توقع از دیگران یه سری کارها را براشون انجام بدی ، هم حال خودت در موقع انجام خوب میشه و هم بعدها انتظار کار خاص و ویژه ای ازشون نداری

موضوع این نوشته همینه که این از خودگذشتگی اگر بی توقع باشه مشکلی پیش نمیاد ، ولی کسانی که توقع دارند و بعد ببینند که پاسخ مناسب دریافت نمیکنند ، دچار سرخوردگی میشند ، حداقل آمادگی این را داشته باشند که ممکنه عمل متقابل انجام نشه.
خیلی کم هستند کسانی که کاملا بی توقع کاری برای دیگری انجام میدن ، درست که دقت کنید ، میتونید توقعاتشون را از میون حرفا یا کارهاشون متوجه بشید ! .

Maryam goli دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 ساعت 07:05 Http://173265. Blogs.com

درسته اما بعضی آدما برای اینند که دوست داشته باشند نه دوستشان داشته باشند...

حالا این که طرف در بدترین شرایط بهش کمک نمیکنه،دیگه انتخاب خودش بوده!پس توقعی نباید داشته باشه!!

بله ، اگر بی توقع باشه مشکلی نیست ، حتی بعضی وقتها ما برای خوشی دل خودمان کاری را برای کسی انجام میدهیم ، که این هم خوبه ، مشکل وقتی پیش میاد که بعد اینکه کاری کردیم توقع داریم یه جایی و یه روزی طرف مقابل برامون جبران کنه و متاسفانه موقع جر و بحث وقتی منت کاری را که کردیم به سر طرف مقابل میگذاریم احتمالا خواهیم شنید : میخواستی نکنی ! مگه مجبورت کردم؟ یا حرفهای مشابه ، اینجور موقع ها برامون مشکل پیش خواهد آمد و دچار یاس میشویم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد