بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

قولی که نباید بشکنیش !

قول دادن در تمامی فرهنگها و ملل وجود داره و افرادی که متعهد هستند و قولی محکم و پابرجا به شخص دیگه ای میدن قابل احترام.

از دید من محکمترین و استوارترین قولی که میدیم ، میبایست قولی باشه که به خودمون میدیم !

بهتره تا چیزی مسجل نشده ، تا اراده خودمون را محک نزدیم ، تا مطمئن نشدیم که توان انجامشو داریم ، بخودمون قولی ندیم.

از اونور هم شخصی که پا روی قولش میذاره عمل مذموم و ناپسندی و انجام داده و سبب بی اعتمادی دیگران نسبت به خودش میشه و بدترین نوع بی اعتمادی ، نداشتن اعتماد به خودمونه !

کسی که نسبت به تعهداتی که به خودش داده بی توجهی کنه ،  بسرعت به موجودی بی اعتماد به نفس ، بی اراده ، ضعیف ، شکننده و بهم ریخته تبدیل میشه و حتی روی توانایی های خودش نمیتونه حسابی باز کنه .

توصیه میکنم اگر میخواهید خودتون را متعهد به کاری بکنید ، ابتدا و قبل اینکه به خودتون قول بدین ، حسابی بررسی کنید و ببینید توان انجام آن کار را دارید؟ میتونید سر قولی که بخودتون میدین بایستید و زیرش نزنید؟

اگر شک دارید و حس میکنید شاید که نشه ، بهتره برای خودتون تعهدی ایجاد نکنید که باعث سلب اعتماد خودتون  از خودتون بشه !


نظرات 2 + ارسال نظر
تیلوتیلو چهارشنبه 21 خرداد 1399 ساعت 13:21 https://meslehichkass.blogsky.com/

متاسفانه این روزها زیاد آدمهایی را میبینم که به قول و وعده هاشون پایبند نیستن
منم سعی میکنم قولی ندم که نتونم بهش پایبند بمونم
قول و تعهد یه بار بزرگ مسئولیت هست
تا حالا شده با خودم بدقولی کنم ولی به خودم هنوز بی اعتماد نشدم

تاکید این نوشته بر روی قول به خود است و اتفاقا بدقولی بخود را نشانه گرفته ، مثلا میخواهیم یه عادت بد مثل سیگار را ترک کنیم ، وقتی حس میکنیم که هنوز آمادگی نداریم و ممکنه نتونیم این کارو بکنیم ، بهتره این کار را بذاریم برای موقعی که مطمئن هستیم به تعهدی که به خودمون میدیم ، پایبندیم.

دختر غریبه چهارشنبه 21 خرداد 1399 ساعت 13:03 http://strangergirl66.blogfa.com

تا جایی که بتونم به کسی قول نمیدم که نتونم انجام بدم
وقتی هم قول بدم انجامش میدم

فکر میکنم تو زندگی برای هر کسی پیش اومده که به قولی که بخودش داده زیرش زده باشه!

موافقم ، ولی از یه جایی به بعد از دید من میبایستی با احتیاط بیشتر قولی داد یا متعهد شد خصوصا قولی که به خودمون میدیم، از روزی باید ترسید که بخودمون هم اعتماد نکنیم !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد