بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

رک گویی !

اینکه ما به خشن ترین وجه یه مسئله را به کسی بگوییم  ، اسمش نمیشه رک بودن !

کسی ممکنه از فرم بینی خودش راضی نباشه ، بریم بهش بگیم ، دماغت زشته یا خیلی بزرگه !  این میشه رک بودن؟ باور کنید بعضی ها با دیگران همین کار را میکنند و دلشان هم به این خوشه که آدمهای رکی هستند یا اگر کسی چاق شده  ، خودش بهتر از همه میدونه که اضافه وزن داره ،  وقتی میبینیش لزومی نداره که مستقیم اینو بهش یادآوری کنی .

رک بودن روی دیگه صداقت  و دوستی و رفاقت است وقتی هم اثر گذاره که کسی با بیان خوب و مناسب ، مطلبی را صادقانه به ما میگه و با حسن نظر سعی داره کمکمان کنه.

اگر حس کردید در بیان مطالب و انتقاد از کسی یا در پاسخ به بعضی سوالات جوابهای شما سخت و خشن و بدون هیچ آرایه ای هست ، بدونید که اثر مطلوبی از شما در ذهن مخاطب نمیماند و کسی شما را بخاطر این مدل رک بودن تحسین نخواهد کرد.

در رک بودن هم سیاست داشته باشید و حتما با دوستان و عزیزانتون رک و صادقانه حرف بزنید ، ولی بین یک صحبت صمیمانه و انتقاد دوستانه با سخنانی که گاه به مرز توهین نزدیک میشه تفاوت قائل بشیم.

نظرات 3 + ارسال نظر
بارون چهارشنبه 18 تیر 1399 ساعت 14:47

آفرین و یه دنیا موافقم.
گستاخی در کلام رو با کلام صریح و واضح در عین حال مودبانه اشتباه نگیریم، من دیدم چنین آدمهایی میگن ما چیزی توی دلمون نیست فقط رک حرف میزنیم در حالی که حرف نزنن بقیه نمیگن حرف زدن بلد نیستن.
نوع بیان خیلی خیلی خیلی مهمه و میتونه تاثیر گذاری کلام را هزار برابر کنه چه در جهت مثبت و چه منفی.

ممنون از نظرتون ، من هم موافقم ، کسی که یه هدیه برای کسی میگیره و لطفی در حقش میکنه ، یه مقدار از ارزش اون هدیه هم شاید در نوع بسته بندی و زیبایی ظاهر اون باشه ، دیدم یه کادو ، جوری بسته شده که از هدیه داخلش زیباتر بوده ، میشه رک گویی کرد ولی در قالب کلمات زیبا و مثبت.

دختر غریبه چهارشنبه 18 تیر 1399 ساعت 10:28

تا جایی که یادم میاد کسی رو اینطور با رک گویی تخریب نکردم ....چون خودم دوست ندارم با من همچین رفتاری بشه

شما هم نکنید ...

بسیار کار نیکویی کردین ، من هم سعی خودم را میکنم ، ممنون از رک گویی صادقانه و با نیت ارشاد من ! (لبخند)

قاصدک چهارشنبه 18 تیر 1399 ساعت 10:23

زیبا بود و اینم یه مهارت ارتباطی مهمه که امیدوارم کم کم بیشتر یاد بگیرم. آدمایی هستن که میتونن با کلامشون با وجود اینکه نظری برعکس ما دارن، رو ما و دیگران بیش از اندازه اثرگذار باشن بدون اینکه باعث رنجش کسی بشن.
...
کلاً مهارت ارتباطی تو زندگی خیلی مهمه و باعث میشه آدما بتونن هم دوستان بیشتری داشته باشن و به تبع اون اطلاعات بیشتری داشته و مهارت های بیشتری یاد بگیرن و از حمایت های بیشتری تو زندگیشون برخوردار باشن. علاوه بر این آدمای اجتماعی باهوش تر از بقیه به نظر میان
حتی تو خود مشاغلم اونجوریه؛ یعنی داشتن معلومات بالا برای موفقیت شغلی شاید نصف قضیه باشه و نصف دیگش مهارت ارتباطی با آدماست که کارا رو پیش میبره
...
(ببخشید که من یه کم حاشیه میرم و از مطلب اصلی که شما گفتید دور میشم، شاید به خاطر اینه که دغدغه های فکری من این مسائل هستن)

ممنون از شما و اتفاقا از حاشیه های شما ، اینجا هستیم که جریان افکار خود را بهم وصل کنیم و باعث پویایی و حرکت آنها شویم تا به سکون و انجماد فکری دچار نشویم.
قطعا مهارت برقراری ارتباط در همه جوانب زندگی از روابط خانوادگی و اجتماعی تا کار و مسائل اقتصادی میتواند به ما کمک کند که راه خود را به سمت هدف باز کنیم.
ممنون از حضورتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد