بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

زندگی با XP ؟!

مهمه که چند نفر شما را درک میکنند ؟ اصولا نظرات دیگران تا چه حد برای شما مهم هستند؟

بعضی میگن برای من مهم نیست یا اگر فقط ی نفر هم متوجه بشه ، من چی میگم برام کافیه !

از دید من خیلی مهمه که تمام کسانی که مطالب منو میخوانن چه مخالف و چه موافق ، بتونن درک صحیحی از افکارم داشته باشند. من در یک جزیره خالی از سکنه زندگی نمیکنم که نظر دیگران برام مهم نباشه و روی من اثر نذاره.

چه اشکالی داره اگر حس کنم یه ایده و فکری در رابطه با یک موضوع از آنچه من تا کنون فکر میکردم بهتر و به حقیقت نزدیکتره و تغییری در افکارم بدم ؟

اینکه آدم بجای 2 تا چشم اگر 4 تا یا بیشتر داشته باشه ، چه میدان دید گسترده تری میتوانست داشته باشه و جاهایی را ببینه که شاید تا حالا توان دیدنشو نداشته.

به دیگرانی که به حسن نیت آنها اعتماد داریم اجازه بدیم در رابطه با مسائل زندگی نظر بدن ، شاید بتونن زاویه دید ما را گسترش بدن و نوری بر قسمتهای تاریک آن مسئله بتابونن که تا حالا از دید ما مخفی بوده.این با دخالت فرق میکنه ، بحث های کلی و نظریه ها و تجربه های عمومی زندگی را میتونیم از دیگران بیاموزیم و آن را با مسائل خودمون تطبیق بدیم و ببینیم کجا میتونیم ازشون استفاده کنیم.

آیا شما 10 یا 15 سال پیش  در رابطه با زندگی و نحوه برخورد با مسائل و مشکلات  دقیقا همین نظراتی که الان دارید را داشتید؟  حتی ممکنه تفکری را هم که اکنون با آن زندگی میکنید نیز چند سال دیگه تغییر کنه ، این دقیقا مثل بروزرسانی هایی هست که در برنامه های کامپیوتر یا گوشی ما انجام میشه و بدون آنها از تکنولوژی روز عقب میمونیم. اگر سیستم عامل کامپیوتر شما هنوز XP هست ، شاید بتوانید  کارهایی با آن انجام دهید ، ولی قطعا از دیگران جا خواهید ماند و استفاده کامل را از سیستم خود نخواهید برد.

نظرات 3 + ارسال نظر
بارون یکشنبه 22 تیر 1399 ساعت 15:03

به عقیده من، هم نظر دیگران، هم تجربه دیگران و هم قضاوت دیگران برای تک تک ما مهمه منتها کم و زیاد هست.
عقل میگه راهی که بقیه بارها و بارها رفتن و سرانجامی نداشته ما دوباره تکرارش نکنیم و به عنوان تجربه ازش درس بگیریم تا بشه از فرصت کوتاه عمر استفاده بیشتری کرد اما خب ما آدمها همیشه اصرار داریم که خودمون سرمون به سنگ بخوره.
فکر میکنم اعتماد در این موارد خیلی مهمه، نمیشه به تجربه هر شخصی اعتماد کرد، حتی ممکنه تجربه یک نفر در یه زمینه کارساز باشه و در یه مورد دیگه ای نه.
دنیای بدون اعتماد اصلا دنیای خوبی نیست و پررنگ ترین آسیبش هم به عمر آدم میرسه.
و دلایل عدم اعتماد خودش میتونه موارد بسیاری باشه که یه بحث جداگانه ست.

میپذیرم که تجربه های شخصی شاید برای دیگران همیشه کارساز نباشه ، ولی انسانها یه سری تجربه های عمومی دارن که روی اونا میشه حساب کرد، حتی تجربه های شخصی آدمهایی که موقعیت های نزدیک به هم دارن گاهی میتونه کمک کنه.
ممنون از نظر و حضور شما

قاصدک یکشنبه 22 تیر 1399 ساعت 11:14

تو مسیر کلی زندگی خانوادگی موارد اثبات شده ای هست که ازش پیروی میکنم مثل باورهای اعتقادی که اساس زندگیمه و زندگی خانواده خودم و خانواده هایی که خوشبختیشون رو دیدم و ... باید بگم موفقیت لحظه ای آدما واسم نمیتونه ملاک باشه چون تاثیرش تو ادامه زندگی دیده نشده. من تو استفاده از تجربیات دیگران به کل زندگیشون نگاه می کنم.
تو موارد حاشیه زندگی وقتی الگویی دور و برم نیست مجبور به آزمون و خطا میشم و اینم کتمان نمیکنم چون مجبورم. ولی در کل تجربیات آدما رو هم از جوانب مختلف بررسی می کنم.
به طور کلی معیار اصلی زندگی من باورهای اعتقادی من هستن و همه چی رو با اون میسنجم و در درجه بعدی زندگی آدمای موفق تو اون زمینه با بررسی این موضوع که به بقیه قسمتای زندگیشون لطمه ای نخورده واسم قابل پذیرش و اجرا هست.

این که اصولا انسانها به چیزی باور داشته باشن خصوصا اعتقادشون باشه امری نیکو و پسندیده است.
و این هم مهم است که از دیگرانی که موفق بودند الگو بگیریم و از تجربیاتشون در مسائل استفاده کنیم هم از دید من کار درستیه.
وقتی میبینید که خانواده ای در حال پیشرفت و دارای زندگی آرام و توام با آسایشی هستند ، خوبه که بتونیم با دقت در زندگیشون و کمک گرفتن از آنها کمبودهای خودمون را هم برطرف کنیم.
ممنون از نظر خوب و صادقانه شما

قاصدک یکشنبه 22 تیر 1399 ساعت 10:32

زیبا بود و قانع کننده. در حدی که نظرات دیگران بتونه کمکم کنه واسم مهم هستن و ازشون استفاده می کنم ولی سعی می کنم نظراتی که میتونه اثرات منفی رو زندگیم بذاره رو نشنیده بگیرم.
در کل به راحتی نظر دیگران رو من اثر نمیذاره و باید واسم به طرق مختلف مفید بودنش اثبات شده باشه که اجراش کنم یه کم تو این قضایا سختگیرم و اصلا اهل آزمون و خطا نیستم. در واقع جوانب قضایا رو همیشه بررسی می کنم.
البته گفتن هر ماجرایی رو واسه هر کسی درست نمیدونم.

اتفاقا برعکس ، فکر میکنم اهل آزمون و خطا باشید !
وقتی از تجربه و نظر دیگران استفاده میکنید (به شرط اعتماد به آن شخص و باور به حسن نیت او) دیگه نیازی نداره که خودتان آن مسئله را امتحان کنید و بدانید نتیجه چه میشود ، در حقیقت هزینه کمتری برای آن موضوع میپردازید (عمر) ولی وقتی از نظرات دیگران استفاده نکنیم مجبوریم خودمان با همان آزمون و خطا به نتیجه برسیم.
عقیده دارم ، درهای اندیشه و فکرمان را باز بگذاریم و از بروزرسانی تفکراتمان نهراسیم.
ممنون از نظر و حضور شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد