بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

جنس مخالف؟!

پست صوتی  همین نوشته برای روشندلان عزیز

بعضی از کلمات را من خیلی کم یا اصلا استفاده نمیکنم ، حس میکنم به کل جمله بار منفی میده ، یکی از آن کلمات ابراز "جنس مخالف" برای زن یا مرد هست ، مخالف؟ با چی ؟

قبل از اینکه حتی از نظر فیزیولوژیک (منهای کروموزومها) جنسیت فرزند برای پدر و مادر مشخص بشه ، ما قطعا انسان هستیم ، و این معلوم و واضح هست ، پس چرا میبایستی از این کلمه استفاده کنیم؟

من معمولا از "جنس مقابل" استفاده میکنم ، حداقل بار منفی کمتری داره !

شاید بیان همین کلمات ناخودآگاه ما را به این سمت و سو ببره که کلا یک زن یا مرد همیشه میبایستی مخالف هم باشن و نمیتونن دیدگاه مشترکی داشته باشن ، شخصیت هر انسان بدون نگاه جنسیتی از دید من منحصر به فرد و خاص هست ، هر کس میتونه مخالف عقیده و نظری باشه یا موافق آن ، اینکه زن یا مرد باشی چیزی را عوض نمیکنه !

نظرات 5 + ارسال نظر
ناردون دوشنبه 6 مرداد 1399 ساعت 19:04 http://www.sobhdam.blogfa.com

من میگم جنس مکمل

پیشنهاد خوبیه ، حتی بهتر از جنس مقابل ، ممنون از شما

. دوشنبه 6 مرداد 1399 ساعت 00:12

سلام
چه عجیب...
یه نابینا چطورى میتونه اون قسمت "پست صوتى همین نوشته براى روشن دلان عزیز" رو بخونه، روش کلیک کنه و بهش گوش کنه؟

ویندوز قابلیتی برای کم توانان داره که فایلهای صوتی روی صفحه را تشخیص میده و دانلودو پخش میکنه و همینطور قسمتی که دستورات را میتونه با صدا دریافت کنه (این قابلیت بر روی اندروید و IOS هم هست) ،البته میشه که کسی هم کمک کنه،همین که حس کنند کاری مختص آنها انجام شده ، حس خوبی بهشون میده.
سپاس از حضورتون

آزیتا یکشنبه 5 مرداد 1399 ساعت 18:18

یا مثلا به جای این که نوشته بشه برای روشن دلان فقط نوشته بشه فایل صوتی متن موجود است... بار منفی کمتری داره :)

صداتون قشنگه ... خیلی ام رادیویی

ممنون از پیشنهاد و نظر شما

من یکشنبه 5 مرداد 1399 ساعت 16:25 http://me2020.blogsky.com

دیدگاه جالبی بود

سپاس از حضور شما

بارون یکشنبه 5 مرداد 1399 ساعت 15:56

بسیار عالی
موافقم و به نظرم نکته خیلی عالی و بجایی هست، قطعا تاثیر کلمات میتونه خیلی زیاد باشه.
بیشتر مشکلات ما از همین نگاه جنسیتی و تفکیک های نابجایی هست که تقریبا در هر موردی قابل دیدنه.
در واقع ما اصل رو ول کردیم چسبیدم به فرع.

+ فکر میکنم یادگیری درست به کار بردن کلمات زمانی میتونه نهادینه بشه که سیستم آموزش از همون ابتدا به فکر به کارگیری و استفاده درست کلمات در جمله ها باشه.
بهتره به جای جمله بندی های سخت و کلماتی که خیلی کم در زندگی روزمره استفاده میشه، به مفهوم درست کلمات کنار همدیگه تاکید بشه.
البته اگه اینم زن و مرد و خصوصی سازی نشه.

ممنون از حضور و نظر خوب شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد