بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

تا پسر نشه... !

چهارمی هم دختر شد ، خیلی غمگین بود و کمی هم عصبانی ! مادرش دستی رو شونه پسرش زد و گفت ، اشکال نداره پنجمی پسر میشه !

برای من عجیبه که آدمها یی هستند که فرزند نمیخوان ، پسر میخوان ! هیچوقت درک نکردم پسر چه خدمت بزرگی میخواد به پدر و مادر بکنه؟ چون خودم مرد هستم و میبینم آنچنان مفید که نبودم هیچ ، دردسر هم زیاد داشتم.

وارد این بحث نمیخوام بشم که پسر بهتره یا دختر ، فقط میخوام بدونم اون میل و اشتیاق اینکه جنسیت بچه چی باشه ، از کدوم قسمت مغز میاد و واقعا چه فرقی میکنه چی باشه؟

جالبه مادرهایی را دیدم که از اینکه یه همجنس خودشون را بدنیا میارن هم ناراحتن ، اینو که اصلا درک نمیکنم !

نظرات 9 + ارسال نظر
بارون چهارشنبه 15 مرداد 1399 ساعت 14:32

اینم اضافه کنم
اگر آدمها به جای حساس شدن به جنسیت بچه اول یه نگاه به خودشون و توانایی و میزان آگاهیشون مینداختن بعد پای یه بچه رو به این دنیا باز میکردن، خیلی خیلی بهتر بود.
همیشه اصل کار رو کنار میزاریم و به حاشیه های بی ارزش بها میدیم.

اینکه بچه ها اختیاری از بدنیا آمدن ندارن و ما براشون تصمیم میگیریم، مسئله را حساس تر میکنه.
سپاس از نظر و حضور شما

بارون چهارشنبه 15 مرداد 1399 ساعت 14:28

بچه خوبش خوبه.
به تعداد خیلی زیاد هم پسر خوب داریم و هم دختر خوب و برعکس.
شاید دلیل این تفکر اشتباه اینه که آدمها تعریف درستی از خوب بودن یه انسان و مساوات ندارن.

ممنون از نظر شما

قاصدک چهارشنبه 15 مرداد 1399 ساعت 11:57

دقیقا تو فامیل ما هم یکی این دیدگاه رو داشت و 5 دختر آورد و بالاخره یک پسر و از این بابت خوشحال بود ولی وقتی همه بزرگ شدن طرز فکرش عوض شد و متوجه شد دردسر اون یه دونه پسر از اون 5 تا دختر بیشتر بوده

من هم همین نظر را دارم .
ممنون از حضور و انتقال تجربه خوبتون

من چهارشنبه 15 مرداد 1399 ساعت 11:34 http://me2020.blogsky.com

حتی میگن بیچاره طرف بچه نداره،بعد میبینی طرف چندین تا دختر داره و بچه داشتن رو به پسر بودن میدونن
خب چیزی که هست باور و فرهنگ قدیمیه که پسر رو ریشه میدونن و ادامه دهنده نسل
کلا پسر داشتن رو باعث افتخار میدونن
و یه مورد دیگه این که اگه پسرشون در موردی حتی راه غلط رو هم در پیش بگیره چون پسره آبروشون محفوظه و هیچ مشکلی از نظرشون نداره اما اگه همون کار رو دخترشون انجام بده معتقدن که آبرو و حیثیت طایفشون به باد رفته...
به نظرم خیلی زمان لازمه تا این فرهنگ اصلاح بشه

در بعضی فرهنگها همینطوره و امیدوارم این طرز فکر عوض بشه.
سپاس از حضور و نظر شما

سارا چهارشنبه 15 مرداد 1399 ساعت 10:51 http://15azar59.blogsky.com

بنظرم در واقع از اینکه دختر یا پسر شده ناراحت نیستن از این ناراحتن که اون بچه اون دختر بچه وقتی بدنیا میاد تا وقتی بزرگ میشه و وارد جامعه میشه چقدر اذیت میشه چه مشکلات عجیبی سر راهش هست که اگر پسر باشه اونا رو نداره و چون بچه اشون هست و دوستش دارن نمیتونن اینو ببینن ترجیح میدن اصلا دختر دنیا نیاد ..

باز هم این هم نمیتونه دلیل غم و غصه و ناراحتی باشه ، فکر میکنم ریشه در جای دیگر است.
سپاس از حضور و نظر شما

سارا چهارشنبه 15 مرداد 1399 ساعت 10:47 http://15azar59.blogsky.com

ولی من کاملا درک میکنم ..خواهرم که باردار بود اصلا دلم نمیخواست بچه دختر باشه حتی بچه دومش و هر دو هم پسر هستن نه اینکه من یا خانوادم یا خواهرم دوستش ندلشته باشیم نه ..انقدر که توی قومیت و شهر دامادمون و اقوامشون دارم میبینم که دختر کوچکترین ارزشی نداشت و نداره که چقدر دختر رو دست پایین میگیرن حتی اگر بهترین باشه که ارزشی برای دختر قائل نیستن ولی در مورد خواهر دیگه ام اصلا برام مهم نبود بچه چی باشه چون دامادمون و اقوامشو میشناختم ..نمیخوام بگم چرا این طرز فکر هست و چرا توی بعضی خانواده ها دختر انقدر کم ارزشه خلاف همه موفقیتهاش ..میخوام بگم به عنوان یه دختر یه زن اینو کاملا درک میکنم که چرا بعضی خانواده ها از اینکه پسر بیارن خوشحال ترن تا دختر ..
پ.ن: برای من اینکه هر دو هدیه خدا هستند هیچ شکی نیست

ممنون از اشاره به فرهنگ های متفاوت و لزوم بازنگری در بعضی از آنها.

اینک چهارشنبه 15 مرداد 1399 ساعت 10:42 http://Inak.blogsky.com

فقط قدیمیا اینجوری بودند.

ته تهش این حس غریب برمی گرده به زمان جاهلیت که دخترا رو زنده به گور می کردند!

الان هم فقط می خوان نسل شون تداوم داشته باشه.
با دختر که ادامه پیدا نمی کنه. جون بچه ش نسل بابای خودشو ادامه میده نه نسل بابای مادرش!
حق با شماس. پسرا معمولا برای پدر و مادرشون دردسر تولید می کنند.
کلا دختر بهتر از پسره. بیشتر هم بخاطر وجود عاطفه ی قلبی و بیشتری که نسبت به پدر و مادرشون دارن

سپاس از حضور و نظر خوبتون

تیلوتیلو چهارشنبه 15 مرداد 1399 ساعت 10:38 https://meslehichkass.blogsky.com/

بالاخره آدمیزاده دیگه
به یه چیزای عجیب غریبی علاقه داره
من دیدم کسانی را که دلشون به شدت دختر میخواد و هرکاری میکنن که فرزندشون دختر باشه
و همون قدر هم آدمایی که دوست دارن پسر داشته باشن...
ولی این روزها دیگه فکر نکنم به بچه پنجم بکشه این قصه ... چون علم پیشرفت کرده و با مراجعه به پزشک متخصص و صرف هزینه میشه تعیین جنسیت کرد
اینکه گفتم میشه این کار را کرد معنیش این نیست که من با این کار موافق یا مخالفم... چیزی که وجود داره و من در اطرافم میبینم را بیان کردم

از نظر پزشکی با هزینه های خیلی بالا (کروموزوم تایپی و لقاح مصنوعی) آنهم بصورت غیر قطعی قبل از لقاح انجام میگیرد ، و مشکلات زیادی دارد.
بحث بر سر این است که مثلا کسی 2 پسر داشته باشد ، شاید بدنبال اینکه سومی دختر باشد نباشد و فرزند آوری را متوقف میکند ، ولی برعکس آن را زیاد دیدم ، حتی با 5-4 دختر همچنان ادامه میدهند که حتما یک شازده هم داشته باشند البته خودشان نمیدانند که همین شازده در آینده حقشان را کف دستشان خواهد گذاشت ! (لبخند)
ممنون از حضور و نظر شما

ستاره چهارشنبه 15 مرداد 1399 ساعت 10:22

فکر میکنم افراد خود شیفته برای حفظ و بقای نسل یا ژن خودشون مایلن حتما پسر داشته باشن تا دودمانشون گسترش پیدا کنه!!

مگه با فرزند دختر ژن منتقل نمیشه؟ فکر نکنم مسئله این باشه .
ممنون از حضور و نظر شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد