بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

حرف درست !

تا چه حد پذیرای حرف درست ، اصولی و منطقی هستید؟ الان که دارید این متون را میخوانید ، میگوئید 100 % !

ولی آیا وسط جر و بحث و درگیری هم همینطورید؟ اگر در میان یک دعوای خانوادگی ، حرف درستی بشنوید که منطق شما هم آن را میپذیرد و به آن باور دارد ولی ممکن است در آن لحظه پذیرفتنش به ضرر شما باشد ، آیا وسط ماجرا و بحث ، میتوانید بگویید ، حق با شماست ؟ حتی اگر به ضررتان باشد؟

از دید من اینکه در خوبی و خوشی و موقع صرف چای و شیرینی کسی به ما حرفی بزند که خلاف نظر ماست ، ولی حرف به حقی  است و آن را بپذیریم ، کار مهمی انجام ندادیم ، اینکه در حالت غیرطبیعی و عصبانیت بتوانیم حرف درست را قبول کنیم و بپذیریم که حق با طرف مقابل است ، کار بزرگ و ارزشمندی انجام دادیم و در عین حال احترام و اعتماد آن طرف را نیز جلب کردیم.این رفتار بسادگی میسر نیست ولی با تمرین و تفکر حول این قضیه ،  امکان پذیر خواهد شد.حین جر و بحث اگر حرف درستی شنیدید ،یکبار این قضیه را امتحان کنید و از دیدن چهره متعجب کسی که باورش نمیشود حتی وسط دعوا حق را به او میدهید ، لذت ببرید !

نظرات 3 + ارسال نظر
ناردون یکشنبه 19 مرداد 1399 ساعت 12:51 http://www.sobhdam.blogfa.com

من خیلی رو خودم کار کردم که بتونم توی دعوا روی خودم مسلط باشم پیش اومده برام که یه حرفایی زدم بعدا که برام تعریف کردن ک چیا گفتم از خجالت داشتم آب میشدم الان خیلی بهترم و تا حد زیادی هم تونستم رو خودم مسلط باشم خیلی خوبه که آدما بتونن هنگام عصبانیت هم منطق خودشون رو حفظ کنن و از دایره عقل و منطق خارج نشن بعضی وقتا تو دعواها و قضاوت هامون ضربه هایی به بقیه میزنیم که واقعا جبران شدنی نیست بیشتر هوای دل همدیگرو داشته باشیم

کار خوبی میکنی با تمرین و فکر کردن به عاقبت کارا میشه که شدت عصبانیت را کم کرد ،خوبه که تجربه ها را به بقیه منتقل کنیم ،
ممنون از نظر و حضور شما

تیلوتیلو یکشنبه 19 مرداد 1399 ساعت 11:16 https://meslehichkass.blogsky.com/

به نظرم همین که پذیرش حرف حق را داشته باشیم و حرف حساب در گوشمان برود عالیست
خیلی وقتا توی عصبانیت اصلا گوشهای آدمها نمیشنوه... چشمهاشون هم نمیبینه... برای همین پذیرش حرف حساب براشون سخت میشه
پس بهتره عصبانیت و خشممون را کنترل کنیم

اصلا اگر پذیرفتن حق به راحتی ممکن بود ، خیلی از این عصبانیت ها هم نبود !
خشم وجود داره و هست ، مهم کنترل کردنشه ، یکی از راه ها هم همینه ، حرف درست را بپذیریم ، بدون قید زمان و حالتمون ، همیشه و در هر حالی که بودیم ، چه آرامش چه در خشم !
ممنون از حضور و نظر شما

سارا یکشنبه 19 مرداد 1399 ساعت 11:15 http://15azar59.blogsky.com

اصلا مگه میشه ؟
مگه داریم؟
اصولا وسط دعوا اونم جر و بحث تقریبا همه از حالت منطق خارج میشن و نه تنها حرفی رو نمیپذیرن بلکه خودشونم حرفای غیر منطقی میزنن ..
....
ولی
خوبه که بتونیم کنترل کنیم و منطقی دعوا کنیم
یعنی میشه؟؟؟

گفتم سخته ، ولی میشه ، اگر بتونین این کارو بکنین ، شاید اصولا میزان عصبانیت خودتون و طرف مقابل کم بشه ، وقتی میبینه تو این حال حرف درست را میپذیرین ، چه لزومی به بحث هست؟ اصولا یکی از دلایل عصبانیت آدمها و شروع درگیری نپذیرفتن حرف درست از طرف مقابل هست !
سپاس از حضور و نظر شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد