بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

صمیمیت و ادب !

چند سال گذشته و شما با دوستتون یا همسرتون احساس صمیمیت میکنید ، آیا این مجوزیه برای اینکه موقع صحبت کردن ، ادب و احترام را رعایت نکنید؟ از دید من برعکس !به کسانی که به شما نزدیکتر هستند و  نقشی در زندگی شما دارند بیشتر از افراد غریبه و ناشناس احترام بگذارید.

چرا وقتی با یک فردی که تازه با او آشنا شدیم رعایت تمامی نکات را میکنیم ولی برای کسی که سالهاست میشناسیمش و در روزهای سختی و شادی در کنارشما بوده و فردی اثر گذار در زندگی ماست ، اینگونه نباشیم؟

به عقیده من صمیمیت هیچگونه منافاتی با ادب و احترام ندارد ، میشود به کسی خیلی هم نزدیک بود و در عین حال مواردی که نشانه احترام شما به اوست را نیز رعایت کرد.

اگر میهمانی را به خانه دعوت میکنید ، حداقل همان عزت را که برای او میگذارید به نزدیکانی که با شما زندگی میکنند نیز بگذارید، مطمئن هستم آن میهمان نیز با دیدن اینگونه برخورد شما با افراد خانواده  ، تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

نظرات 5 + ارسال نظر
شادی چهارشنبه 29 مرداد 1399 ساعت 13:24 http://setarehshadi.blogsky.com/

یکی از مشکلات بزرگ من با همسرم که بعد از بیست و چندسال نتونستم حلش کنم اینه که رفتار ایشون با من و بچه ها وقتی تنها هستیم خیلی بهتر از وقتیه که توی جمع هستیم

خیلی کلی مطرح کردید ، من روانشناس نیستم ولی بر مبنای تجربه و اینکه دیدگاه مردانه دارم ، مشکل میتونه صرفا از ایشون نباشه ، شاید شما هم در جمع و در منزل تغییر رفتار دارید !
معمولا رفتار انسانها نسبت به ما تا حدود زیادی عکس العمل به رفتار خود ماست.
ببینید شما در خانه یا در میهمانی چه تفاوت رفتاری از خود نشان میدهید و آیا در جمع رفتار شما متفاوت است؟ آیا زیاده از حد خود را متواضع نشان میدهید و اهل تعارف هستید؟
از دید یک مرد میگویم ، اصولا مایل است همسرش برای خود او مطیع و در جمع و برای دیگران دست نیافتنی باشد !
ممنون از حضور شما

تیلوتیلو چهارشنبه 29 مرداد 1399 ساعت 11:20 https://meslehichkass.blogsky.com/

دیر کردین امروز
من مسئول حضور و غیاب هستم

با پوزش ، کار داشتم ، ممنون از یادآوریتون
یعنی حس این بچه هایی را دارم که مشقاشونو ننوشتن و معلم با خط کش بالای سرشونه !

بارون سه‌شنبه 28 مرداد 1399 ساعت 16:40

آفرین و خیلی موافقم.
همین امروز صبح و در شروع روزی که میتونست خیلی خوب باشه با یه آدم خیلی بی ادب روبه رو شدیم، و باور کنید انرژی منفی کلامش تا ساعتها با من و همراهانم بود، البته هنوزم تلخی شروع روز وجود داره و حس میکنم امروز باید بگذره که بشه یه روز قشنگ دیگه آغاز کرد، یعنی با رفتار بی ادبانه اش کل روز ما رو خراب کرد، با خودم میگم چنین آدمی که احترام نزدیکان خودش رو نگه نمیداره چه توقعی ازش داریم که در برخورد با ما که غریبه هستیم ادب داشته باشه.
با آدمی که ادب در کلام و رفتارش نیست نمیشه صمیمی شد، نهایتا فقط میشه تحملش کرد.
یکی از شروط صمیمی شدن و احساس خوب و نزدیک به دیگران داشتن، ادب هست که اگر نباشه اون صمیمیت واقعی هم به وجود نخواهد اومد، حتی در خانواده.

ممنون از حضور و انتقال تجربتون

دختر مجرد سه‌شنبه 28 مرداد 1399 ساعت 14:24 http://mojaradi-90.blogfa.com/

سلام ممنون خیلی نکته قابل تاملی بود

ممنون از حضور شما

سارا سه‌شنبه 28 مرداد 1399 ساعت 13:57 http://15azar59.blogsky.com

یه بار یه نفر یه حرف ناجوری بهم زد بهش گفتم چرا این حرفو زدی گفتش اوووو چه نازنازی ما با هم صمیمی هستیم اصلا دیگه هیچوقت نه باهات شوخی میکنم و نه حرف میزنم ...یعنی انگار صمیمیت معناش میشد هر حرفی رو زدن و اگر اعتراض کردی بگن دیگه هیچوقت باهات حرف نمیزنیم

از نظر من به کسانی که صمیمی هستیم بیشتر از کسی که سالی یه بار میبینیمش احترام بذاریم.
قطعا اوهم متقابلا این کار را خواهد کرد.
سپاس از انتقال تجربتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد