بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

پسورد گذاشتن روی فولدر در کامپیوتر با برنامه WinRar

تعدادی عکس یا مطلب بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی خود دارید و علاوه بر شما کسان دیگری هم به این کامپیوتر دسترسی دارند و مایل نیستید مطالب این فولدر را ببینند، ابتدا میبایستی یک برنامه کوچک و بسیار کاربردری  که کار فشرده سازی فایلها را هم انجام میدهد و حجم آنها را هم کم میکند به اسم WinRar را در روی سیستم خود نصب نمایید (در تمام سایتهای دانلود نرم افزار وجود دارد یا ممکن است نصب شده روی سیستم شما وجود داشته باشد).

روی فولدری که مایل هستید رمزگذاری یا پسورد بذارید کلیک راست میکنید و اگر برنامه RAR شما فارسی *باشد گزینه افزدون به آرشیو با نام ... را انتخاب میکنید و سپس "قفل آرشیو" و بعد 2 بار پسورد مورد نظر را میزنید (در دو ستون جدا) و OK میکنید ، برنامه RAR شروع به کم حجم کردن فولدر شما کرده و بر روی آن پسورد میگذارد ، حالا میتوانید فولدر اصلی را پاک کنید و فایل کپی کم حجم شده و پسورد دار آن فولدر (با پسوند rar. ) را نگهداری نمایید و خیالتان راحت باشد که شخص دیگری روی همان سیستم نمیتواند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد.

فقط فراموش نکنید که اگر پسورد را خودتان فرآموش کنید ، شما هم نمیتوانید فولدر خود را بازیابی نمایید.

هر زمان که نیاز به اطلاعات خود داشتید با باز کردن فایل خود(کلیک راست و Open) که با پسوند rar ساخته شده و درج پسورد ، مشابه همان فولدر اولیه که بدون رمز بود بهمراه محتویاتش برای شما ایجاد خواهد شد.

* توضیح: در برنامه RAR انگلیسی بعد از راست کلیک روی فولدر ، گزینه Add to archive و Set password را انتخاب نمایید.

نظرات 2 + ارسال نظر
سارا دوشنبه 7 مهر 1399 ساعت 00:46 Http://15azar59.blogsky.com

بسیار عالی مچکر بابت اموزش هاتون

ممنون از شما و همراهیتون

بارون یکشنبه 6 مهر 1399 ساعت 15:48

چه عالی..
ممنون بلاگر جان بابت نکته های مفید و کاربردی
فقط اون قسمت فراموش کردن پسورد میتونه برای حواس پرت ها دردسر درست کنه

دقیقا ، سعی کنید یه پسورد ثابت برای تمامی مواردتون داشته باشید و همه جا از اون استفاده کنید ، ترکیبی از حرف و عدد باشه بهتره ، اینجوری فرآموش هم نمیشه.
ممنون از حضور صمیمانه شما !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد