بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

دلیل !

وقتی میبینید اتفاق جدید و عجیبی افتاده بهتره بدنبال دلیل آن باشید ، چه برای خودتان و چه برای دیگران !

از دید من بدون به نتیجه رسیدن اینکه چرا این اتفاق افتاده هیچ مسئله ای را همینطوری رها نکنید . حتی رسیدن به اینکه در دیگران چرا فلان اتفاق افتاد و رسیدن به علت آن ، میتواند تجربه ای برای خودتان باشد و روزی خود شما هم با آن درگیر شوید.

مصداق 1 :

احساس میکنید کمتر یا بیشتر از سابق شخصی را دوست دارید ، حتما دلیلی دارد ، گذر زمان به شما نشان داده او شخص مناسبی هست و یا نیست.ولی میتوانید دلایل این خوب یا بد بودن را مشخصا پیدا و آن را به لیست تجربه های خود در زندگی اضافه کنید ، قطعا در طول زمان به آنها نیاز پیدا خواهید کرد.

بعضی به سادگی از کنار یافتن دلیل  میگذرند ، خصوصا که آن مسئله نتیجه خوبی برایشان داشته باشد و بدون پیدا کردن چرایی مطلب فقط معلول و عوارض آن اتفاق را میبینند ، از دید من اینکه شما به جواب برسید که چرا اینگونه شده حتی در مواردی آثار آن اتفاق برای شما خوب و مثبت بوده ، اندوختهِ دانسته های شما را پربار میکند.

مصداق 2 :

صورت یا بدن شما گاهی بصورت غیر عادی جوش میزند و پس از مدتی خوب میشود ، وقتی که خوب میشوید دیگر بدنبال دلیل این اتفاق نیستید و آن را رها میکنید ولی هر بار ممکن است یک ماهی با این مسئله درگیر باشید ، اگر علت را پیدا کنید و برطرفش نمایید (فرضا  حساسیت فصلی یا غذایی  یا ...)، دیگر این مشکل به سراغ شما نمی آید و یا حداقل آمادگی مواجه شدن با آن را خواهید داشت.

***

حتما دلیلی وجود دارد که بعضی مطالب نوشته شده در این و یا سایر وبلاگها برای شما جالب تر از سایر موارد هست ، این نشان میدهد روح و ذهن شما درباره آن نوشته ها کنجکاو است و نیاز به اطلاعات بیشتر دارد ، آن موارد را مشخص نمایید و بدنبال دلیل باشید که چرا به آن مطالب بخصوص علاقه و توجه بیشتر دارید.

نظرات 1 + ارسال نظر
بارون سه‌شنبه 8 مهر 1399 ساعت 20:48

در دنیا حتی افتادن برگ از درخت هم بی دلیل نیست و چه خوبه بتونیم دلیل هر اتفاقی رو به بهترین شکل پیدا کنیم، گاهی پیدا نکردن دلیل باعث سرگردانی میشه،
و فکر میکنم اگر دلیل انجام هر فعلی رو بدونیم تازه مفهوم زندگی دستمون میاد و اون موقع میشه زندگی و هر آنچه که هست رو از پنجره تجربه و آگاهی ببینیم و واقعا چه از این بهتر ؟
نتیجه مثبتش هم اینه که با دونستن دلیل هر کاری میزان اشتباهاتمون خیلی کمتر میشه و زندگی زیباتر خواهد شد.

+ مطلب با مصداق خیلی مورد پسند بود

وقتی مفاهیم بیان میشه ، مصداق میتونه درک بهتری از منظور نویسنده را منتقل کنه.
ممنون از نظر شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد