بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

مهریۀ مردانه !

از خانمها یه سوال دارم ، اگر آقایان مهریه داشتند ، عندالمطالبه ( هر گاه درخواست شود) پرداخت میکردید؟

چون میخواستند زندگیشان را با شما شریک شوند و به شما حسی پیدا کرده بودند ، متعهد میشدید هر زمان که درخواست میکردند مبلغی پول بهشون پرداخت کنید ؟

اگر توانِ پرداخت نداشتید حاضر بودید محبوس بشید ؟

لحظه ای جایتان را عوض کنید و ببینید آیا قبول میکردید؟

نظرات 14 + ارسال نظر
معترض یکشنبه 2 آذر 1399 ساعت 16:27

اگه جهیزیه بیاره مخلصشم هستم
بعدشم مگه آقایون مهریه میدن

بیشترین افراد محبوس ؟

morghe amin جمعه 30 آبان 1399 ساعت 11:07 http://morghe-amin.blogsky.com

من واقعا با دیدن این مطلب به فکر فرو رفتم. نه، شاید الان به من به عنوان یه زن بگن که تو مسئول پرداخت مهریه هستی،شکه بشم و این شرایط رو قبول نکنم. اما اگه همراه با مهریه به من حق مرد بودن رو هم بدن شاید(مطمئن نیستم) قبول کنم.
به نظر من گرفتن مهریه درهر شرایطی و تهدید مرد در طی تماما مراحل زندگی واقعا گاهی وقت ها خیلی بده. جدایی ادم ها و فهمیدن اینکه چقدر در انتخابشون اشتباه کردن با پول جبران نمیشه.
تو جامعه ما بعد از طلاق مشکلاتی برای یه زن وجود داره که هممون میدونیم و این مشکلات برای یه مرد هیچ وقت به وجود نمیان و این مهریه میتونه با عنوان یه پشتوانه برای یه زن و بچه هاش باشه.( اینکه یه نظر رو دوباره با ویرایش مینویسم برای اینه که این موضوع واقعا برام مهمه و واقعا قصد نقص چهارچوب های شما رو نداشتم)

بهترین پشتوانه برای زندگی را حفظِ جایگاه طبیعی زن و مرد میدانم ، عقیده دارم هیچ مردی ، از زنی که حتی کف خواسته هایش را تامین میکند جدا نخواهد شد ،با مهریه مخالفتی ندارم و میپذیرم که زن نیاز به چتر حمایتی دارد ، این پست فقط تلنگری بود که خانمها لحظه ای خود را در موقعیت طرفِ مقابل ببینند !
سپاس از نظر و حضورِ شما

... پنج‌شنبه 29 آبان 1399 ساعت 23:37

من نگفتم بهترین هستم گفتم به نظر من مردا و حتی اگه خودم مردی با عقاید متفاوتی بودم .......
چون معمولا خودمو جای خیلی از آدما با سنین مختلف و شرایط مختلف میذارم و زندگی رو از دید همه آدما می بینم نه فقط از دید خودم
و حتی مطالبی که نوشتم (از جمله هندستون) مربوط به زندگی من نیست ولی خواستم بدونید مهریه خانوم بر حسب شرایط خانوماست و البته دلایل مختلف زیادی داره که برای خانوم تعلق میگیره نه آقا
این مطالبو گفتم که شما هم این مسائل رو در نظر بگیرید.

ممنون از توضیحِ شما

.. پنج‌شنبه 29 آبان 1399 ساعت 19:58

باید بگم نمیشه از خودگذشتگی نکرد یه زن واسه اینکه به همه چی برسه از خودگذشتگی میکنه وگرنه نتایج منفیش رو میتونه تو فرزند و همسرش ببینه یه زن توجه مداوم هم به مرد و هم به فرزنداش داره در حالی که مردا اونجوری نیستن چون معمولا جزو وظایف خانومانه است.
یه مادر به خاطر فرزندش مجبوره رشته مورد علاقش در شهر دیگه و ادامه تحصیل و شغل بالا با موقعیت اجتماعی خوب و حقوق بالا در شهر دیگه رو بیخیال شه در حالی که همون شغل تو شهر خودش نیست و اگه مجرد بود مطمئنا میرفت سراغش حتی شغلی با شیفتای سنگین رو تو شهر خودش از خیر استخدامشم میگذره در حالی که واسه یه مرد هیچ کدومش مشکل محسوب نمیشه من خودم تجربه دارم و تو خانومای دیگه هم دیدم.
در مورد موضوع بعدی
برعکس شما من فکر میکنم مردا اگه بهترین زن رو هم تو زندگیشون داشته باشن بعد از یه مدت فیلشون یاد هندستون میکنه قضیه کم بودن و کم گذاشتن فقط مطرح نیست. صادقانه میگم شاید خودمم مرد بودم و عقایدمم با الان خودم فرق داشت همین رویه رو داشتم.

همه فکر میکنند بهترین هستند ، اینو کی قضاوت میکنه؟ خودشون؟
ما اونی نیستیم که فکر میکنیم ، اونی هستیم که دیده میشیم !

.. پنج‌شنبه 29 آبان 1399 ساعت 19:32

من فکر میکنم مطرح کردن این موضوع برای اینکه خانوما منتظر غول چراغ جادو نباشن و یه کم به توقعات بالاشون فکر کنن خوبه ولی شما هم کوتاه بیاید دیگه!
یعنی خانوما وارد یه زندگی بشن و بی چشمداشت زحمت بکشن و بعد از یه مدت که مرد خانواده ماشین و خونه واسه خودش خرید بره یکی دیگه رو پیدا کنه و خوش باشه! چطوره؟! نمیشه که بدون هیچ اطمینانی یه خانوم وارد زندگی ای بشه که اگه کنار گذاشته بشه برای ازدواج مجدد هم شانس زیادی نداره و فرصت های بسیاری رو به خاطر رشد همون خانواده از دست داده در حالی که واسه آقا اونقدر هم وضعیت بحرانی نمیشه پس باید یه فرقی باشه یه حمایتی باشه نه خیلی زیاد و رویایی ولی باید باشه.(شما اصلا در نظر نمیگیرید که گاهی خانوما از موقعیتای شغلی و تحصیلی خوب واسه همسر و فرزندشون میگذرن و اتفاقا همون فرصتا رو برای همسر و فرزنداشون فراهم میکنن) حالا به قول شما قبلشم مهریه بدن بگن چون شما رو دوست داشتم این پول رو بگیر که چنین اشتباهی مرتکب شدم اصلا به نظرتون یه خانوم دیوانست یه همچین کاری بکنه! هم مهریه بده هم بره زحمت یه خانواده ای رو بکشه که پول میره تو جیب مرد خانواده و همه چی معمولا به نام اونه بعدشم میگه دلمو زدی میرم سراغ یکی دیگه شما هم که هیچ حقی از زندگی نداشتی پول مهرمو بده برم سراغ یه خانوم خوشتیپ تر ...

اعتماد به نفس دارید؟ یا خودتون هم میدونید که ممکنه کم گذاشته باشی براش؟ خانمهای عزیز وقتی ازدواج میکنید ، چاق نشید ، در حق همسر و فرزند هم بی دریغ لطف نکنید که محبت زیادی و بی رویه باعث میشه دیگران دیگه به چشم محبت بهش نگاه نکنند و اونو وظیفتون بدونن ، عادی زندگی کنید ، شریکِ زندگی باشید ، موقعیت های خودتون را از دست ندید ، اگر به چیزی که هستید مطمئن باشید ، به این ایمان داشته باشید از شما بهتر وجود نخواهد داشت(ظاهر و باطن)، کسی شما را رها نمیکنه، کسایی نگران هستند که خودشون هم میدونند میشه از اونا بهتر پیدا کرد ، همش هم این نیست که مرد بره سراغِ کس دیگه ، بعضی وقتها هم برعکسش هست و اون موقع هم من میگم مردِ برای زندگیش کم گذاشته !!!
اونی باشید که از هر طرف نگاهتون کنند ایده آل باشید ،اگر به داشته هاتون باور داشته باشیدو واقعا ذخیره ای از خوبی و کمال داشته باشید ، مردتون شما را ترک نخواهد کرد!
ممنون از وقتی که گذاشتید

اشک سرخ پنج‌شنبه 29 آبان 1399 ساعت 17:12 http://saniyehayebigarari.blogfa.com

تصورشم سخته
مهریه رو که داده کی گرفته

چطور برای آقایان سخت نیست ؟!
یه عده که دادند و بقیه را هم میتونین لیست اسامیشون را از جاهایی که محبوس هستند بگیرید !
ممنون از روشنگریتون

توسن پنج‌شنبه 29 آبان 1399 ساعت 14:08

بازم خداراشکر نگف میخوام ادامه تحصیل بدم
وای خدا پوکیدم

مردا بهانه های دیگه ای دارن ، اون بهانه ها یی که شما فرمودید مختص دختر بچه هاست ، البته تا 25 سالگی !
بعدش مسیر برعکس میشه و میگن سنگ هم از آسمان ببارد ما حاضریم ، متاسفانه گاهی دیر به این مسئله میرسند !
ممنون از نظرات و حضورِ شما

توسن پنج‌شنبه 29 آبان 1399 ساعت 14:01

حالا کی با خونواده خدمت برسیم ؟ ••\

متاسفانه قصدانجام هیچ کاری را ندارم ! (لبخند)

scammer doll پنج‌شنبه 29 آبان 1399 ساعت 12:46

برای منم این سوال پیش اومد که زن ها هرگاه درخواست مهریه کردن همون لحظه مرد تونسته پرداخت کنه که زن هم اینو انجام بده؟
انقدر راه فرار برای پرداخت نکردن مهریه براشون مهیا هست که اونایی که گیر میفتن هم به زور پرداخت میکنن ...و زن تو راه گرفتن مهریه دیگه پیر شده




اما خب در کل مرد همون مهریه بعهده اش باشه
زن هم جهیزیه
دنیا اینطور قشنگ تره
برای من حس خوبی نداره مرد مهریه بگیره ...



حالا من جامو عوض کردم و به این نتیجه رسیدم که
من نه مهریه میخوام نه مهریه میدم


راستی یه فکری!
اگه زن مهریه پرداخت کنه از پول مردش هست و اینم خوبه ...

ظاهرا" هم اگر تصمیم به پرداخت مهریه کنید ، از حسابِ حاتم میبخشید؟
ممنون از همراهیتون

.. پنج‌شنبه 29 آبان 1399 ساعت 10:39

مهریه مردانه که قابل قبول نیست نکنه مردا جدیدا نیاز به حمایت مالی دارن یا عمرشونو میذارن واسه خانه داری و بچه داری و از پول در آوردن عقب میمونن!
نبودشم واسه خانوما درست نیست ولی الان با این وضعیت جامعه باید به تعداد انگشتای دست باشه نه سال تولد
به قول یه جوکی با این گرونی مهریه تو مذهبیا هم از 14 معصوم به طفلان مسلم تغییر پیدا کرده

مسئله اینه چیزی که خانمها حتما میخوان داشته باشن ، بر عکسشو میپذیرن؟
مردا عمرشون را نمیذارن؟ هر کس در جایگاهِ خودش داره تلاش میکنه.
به نظرِ شما احترام میذارم ولی از دیدِ من قانع کننده نیست.
درود به مخالفِ نظرِ من

حسن کچل بانو پنج‌شنبه 29 آبان 1399 ساعت 09:32 http://hasankachalbanoo. blogsky. com

صادقانه میگم، بشرط آوردن جهیزیه کامل توسط آقا و در صورتی که قوانین کاملا برگردن و دست از حمایت مردها برداره و همونطور که الان تمام حقوق را به مردان میده، به زنها بده، بله مهریه را پرداخت میکنم.

یعنی اگر 300 تا سکه داشتید که پرداخت کنید (عند المطالبه) منتظرِ جهزیه میموندید؟ ، اصلا تمام قوانین به نفع مرد ،وقتی مرد یه سند مالی امضا میکنه که شما میتونین با اون هر لحظه تهدید به محبوس شدنش بکنید ، قوانین چکار میتونن بکنن؟
سپاس از همراهیتون

مبینا پنج‌شنبه 29 آبان 1399 ساعت 01:10 http://imnbv.blogfa.com

صادقانه بگم نه :)

ممنون از صداقتِ شما

.. پنج‌شنبه 29 آبان 1399 ساعت 00:58

یه وقت بد نگذره اینجوری واستون
.......
به نظر من نه مهریه بالا، نه جهازیه آنچنانی و لوکس و...
دو نفر پولاشونو بذارن رو هم و ضروریات زندگی رو بخرن و زندگیشونو خودشون بسازن
ساختن زندگی دو نفره با ساده ترین حالت ممکن و پایبندی بیش از اندازه دو طرف به زندگی
نه چشم و هم چشمی، نه نگاه به اینکه کی چیکار میکنه و چه شکلیه
یه زندگی خانوادگی با زوم بالا به داخل خود زندگی از طرف هم زن و هم مرد

کاملا مشخصه که آمادگی زیادی برای شروع زندگی دارید و این خیلی خوبه ، ولی جوابِ سوالهای نوشته من نبود !
سپاس از همراهیتون

بارون چهارشنبه 28 آبان 1399 ساعت 23:33

نظر شخصی؛
قطعا، بدون ذره ای شک قبول نمیکردم و هیچ تعهدی رو به این شکل نمی پذیرفتم!

با اصل مهریه مخالف نیستم اتفاقا بسیار هم لازمه ولی با چیزی که مرسوم شده نه.
فراهم کردن پشتوانه ای محکم وظیفه مرد هست ، مطمئن باشید اگر زن ها به حمایت همیشگی و مردانگی و همراهی مرد اطمینان کامل داشتند هیچگاه چیزی تحت عنوان مهریه های سنگین نمیشد پشتوانه زن!!
ما مرد خوب و عالی که به معنای واقعی مرد هستند کم نداریم، حداقل من که به بودنشون ایمان و باور دارم ولی به خاطر همون درصد کم و نبود اعتماد، مهریه ها شده تضمینی برای آینده زن( علی الخصوص برای جامعه ما با مشکلات فراوانش برای خانمها)
بحث در این باره اونقدر زیاده که از حوصله اینجا خارجه و با چند خط نمیشه همه چی رو توضیح داد.
نه هیچ زنی میتونه جای مرد باشه و نه هیچ مردی جای زن، تنها کاری که میشه کرد اینکه همدیگه رو درک کنند، دنیای زنانه و مردانه ی همدیگه رو درک کنند.
شما و کلا آقایان حاضرید با شرایطی که زنها در جامعه دارند جای اونها باشید؟
در جامعه ما زنها بدون مردان جایگاهی ندارند، خونه بی مرد رو تصور کنید.. زن مطلقه بدون همسر رو.. و خیلی موارد دیگه که اینجا جاش نیست بیان بشه.
شرایط مردان و زنان مطلقه رو با هم مقایسه کنید، حاضرید جای خانمها باشید؟
زن ها شکننده اند حتی اونهایی که به قوی ترین شکل ممکن میبینید پس هیچگاه نمیتونن خودشون رو بزارن جای مردی که برای حمایت و حامی بودن خلق شده.
امیدوارم تونسته باشم منظورم رو بدرستی بیان کرده باشم، چون نظرات رو در رابطه با اینگونه مطالب نمیشه با چند خط و نوشته توضیح داد.

بسیار عالی ، واضح و ساده توضیح دادید ، اینجا هستیم که فکر کنیم و از افکار زیبای همنشین های محترم استفاده کنیم ، با اینکه هنوز بر ایده مهریه مردانه پابرجا هستم ولی از شما ممنونم برای نظر خوبتون و با اینکه تا حدی مخالف نظرِ من بود ، درود به مخالف نظراتِ من

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد