بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

منو از خودم نگیر !

متاسفانه در خیلی از روابط زناشویی دیدم که یکی قصد داره  عقیدشو به دیگری تحمیل کنه  یا اونو وادار کنه مثل خودش فکر کنه.

از دید من مسائل منطقی زندگی مدیر میخواد و یک نفر میبایست حرف آخر را بزنه ولی در مورد مسائل فکری و روحی هیچکس مدیرِ کسی نیست و اینجا فقط رهایی و آزاد بودن مفهوم پیدا میکنه.

همسری که میخواد از نظر فکری سلیقه و ایده خودشو بزور به طرف مقابل تحمیل کنه در حقیقت داره از اون یه انسان دیگه میسازه ، با ظاهری مطلوب خودش و روحی آشفته و اسیر !

نزدیکترین چیزی که به من میتونه وجود داشته باشه چیه؟  میگم من !  از خودم بخودم نزدیکتر نمیشناسم .

من در درونم ، خودم را دارم با هزاران ایده  و سلیقه که یا با ژنتیک به من منتقل شده یا با فکرِ آزادم به اون رسیدم و پسندیدمش ، گاه خودم را از درون در آغوش میگیرم ، میخندم یا میگریم ، برای من خودم به همین شکلی که هستم و میپسندم  عزیزه ، اگر قرار باشه کسی بخواد منو از خودم بگیره ، دیگه چیزی که باقی میمونه من نیستم !

سعی نکنیم عقیده همو عوض کنیم ، خوبه که یاد بگیریم در کنارِ میلیاردها سلیقه متفاوت از تنوعشون لذت ببریم و باهاشون زندگی کنیم  و این باغ سرشار از گل های اندیشه رنگارنگ را آزاد بذاریم !

نظرات 5 + ارسال نظر
سید محسن سه‌شنبه 30 دی 1399 ساعت 22:47 http://telon4.blogfa.com/

درود بر شما---معمولا کسانی که خود را مرکز حوادث و جهان می پندارند لذتی از زندگی نمی برند...انسان موفق کسی است که بداند او هم موجودی مانند سایر موجودات کره زمین است و تفاوتهایی را که خودش حس میکند با دیگران دارد را زیاد جدی نگیرد.سیال بودن---هشیار بودن و قدر لحظات عمر را دانستن زندگی را گرم و پر شور میکند
موفق باشید

سلام
ضمن احترام به نظر شما ، من منحصر بفردم ! مثل شما و تمام موجودات دیگر هستی!
سپاس از نظرتون

تیلوتیلو سه‌شنبه 30 دی 1399 ساعت 12:14 https://meslehichkass.blogsky.com/

میدونی خیلی از حرفا در سخن گفتن و شنیدن درست هستند و کاملا قابل قبول
اما در عمل خیلی چیزا فرق داره
به تعداد آدمهای روی کره زمین شکل زندگی و رابطه وجود داره
هیچ نسخه ای کلی نیست
همه چیز نسبی هست
و گاهی بعضی از موارد خیلی ظریف و نیازمند فکر و تامل...

با شما موافقم و عقیده من هم هست ، همیشه میگم روانشناس خوب کسیه که روانِ 8 میلیارد انسان را بشناسه ، نوشتن های من حداقل این اثر را داره که با قسمتهایی از روانمون که شاید باهاش کار نشده و خودمون هم نمیدونیم اگر روزی در مواجهه با آن موضوع خاص قرار گرفتیم چه کنیم را فعال میکنه و هر کس با ایده و عقیده خودش میتونه روح و روان خودش را در مورد مسائل مطرح شده بسنجه ، من عقیده خودم را را در زمینه موضوعی مینویسم (صرفا باز کردن و طرحِ یک موضوع بهمراه نظرِ خودم)و فکر شما آزادِ که در آن زمینه چه اندیشه ای داره !
سپاس از همراهیتون

توسن سه‌شنبه 30 دی 1399 ساعت 12:12 http://mehrnaz19brz.blogfa.com

خنده سراغ چن شبشم داری

بنظر منااا ادما میتونن متفاوت از تصور ما از خودشون باشن برای همین بهتره خود اصلیشونو ببینیم ن اونی ک میخوایم ببینیم .

خیلی از مردا با این امید ک زنشون هیچ تغیری نخواهد کرد ازدواج میکنن خیلی زنا هم با امید اینک بالاخره این مرد هم ی روز تغییر میکنه تن ب ازدواج میدن این اصلا جالب نیس
اگ بتونیم ذات ادمارو بشناسیم خیلی کمتر از تصمیمون پشیمون میشیم نظرم اینه اوفییییی چقد نوشتمااااا کی بلاگفا اینقد پیشرفته میشه ک نخوایم بنویسیم

از دیدِ من فطرت و ذاتِ کسی تغییر نمیکنه ، ممکنه موقتی بنا به انگیزه یا دلایلی تغییر شکل بده ولی یه روزی بر میگرده سر جاش ، تو یه پست قدیمی هم نوشته بودم ، تغییر ذاتِ آدما مثل فنر یا این وسیله های لاستیکی ورزشی هست که گرد هستند و توی مشت نگهش میداری و تغییر شکل میدن ، تا اون فشار هست اون تغییر شکل هم هست ولی نمیشه مدت طولانی این فشار را ادامه داد و یه روزی با شدت به شکل اولیه خودش برمیگرده.
بازم میگم از ابتدا سراغ کسی برین که تغییر نخواد ، هیچکس فطرتش عوض نمیشه ، رفتار ها شاید !
ممنون از وقتی که گذاشتید و امیدوارم یه روز بشه که وبلاگها نظرِ شما را حتی بدون حرف زدن که اونهم بالاخره از کالریهای دوست داشتنی شما مقداری کم میکنه !!! بتونن بنویسند . (لبخند)

توسن سه‌شنبه 30 دی 1399 ساعت 11:19

ما نمیتونیم ادما رو عوض کنیم
باید اونطوری ک هستن بپذیریمشون
و همونارو همونجوری بپذیری اینا رو سعید میگه دیدم خیلی درارتباط با متنت بود

عطف به نظرِ قبلی شما ! :
من مسائل زناشویی و زندگی را گفتم ، اونم میبایست از زن هیتلر پرسید (اوا براون) که توی زندگی خصوصیش هم قصد تحمیل را داشته یا نه ؟! هر چند یک شب بیشتر زن و شوهر نبودند !
از دید من ، کسی را انتخاب کنیم که بدون نیاز به تغییر ، همونی باشه که میخواهیم .
ممنون از نظرات و حضورِ شما

سارا سه‌شنبه 30 دی 1399 ساعت 11:11 Http://15azar59.blogsky.com

کاملا موافقم

سپاس از حضورتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد