بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

موافق این رسم نیستم !

از دیدِ من اینکه برادر یا خواهر بزرگتر هنوز ازدواج نکرده و پس شما حتی اگر در موقعیت مناسب هم باشی نمیتونی اینکارو بکنی ، رسم جالبی نیست.

نه اینکه بگم  خیلی زود و بدون برنامه و شناخت تن به ازدواج بدید ، کلا با این قضیه مشکل دارم  که مجوز تصمیم شما برای زندگی بعنوان یک انسان عاقل و بالغ ،  موکول میشه به اینکه شخص دیگه ای (خواهر یا برادر) چه وقت میخواد برای زندگیش تصمیم بگیره یا نگیره !

نظرات 6 + ارسال نظر
زهرا یکشنبه 19 بهمن 1399 ساعت 12:00

وقتی بک چیزی رسمه قرتر نیست قانون باشه یا وحی منزل باشه.من بین دوستام الان هستن که مجردن و مثلا خواهر کوچیکترشون ازدواج کرده.وقتی موقعیت خوب دارن و همدیگه رو دوست دارن چرا که نه.دایی های خودم از یک خانواده ای که سه دختر داشتن دو دختر کوچکتر رو به عنوان عروسشون آوردن.و با وجودی که خانواده سنتی بودن ولی اون ها هم موافقت کردن.امااون طرف قضیه رو هم بد نیست ببینیم. نباید غافل شد از تاثیر منفی که روی فرزند بزرگتر میگذاره.بخصوص اگر دختر باشه.کاملا اعتماد به نفسش رو از دست میده.البته تقریبا تو تمام دوره ها شوهر خوب کم بوده اما بخصوص توی این دوره که قحطی داریم واقعا.تو چند مورد دیدم بدون ترتیب ازدواج کردن.ولی به همون اندازه هم مواردی بوده دختر بزرگتر تا اخر عمرش مجرد مانده.
در مجموع هبچ رسم و رسومی قانون نیست.

فکر میکنم برای این قحطی هم میبایست از عزیزِ مصر کمک بگیریم ! (لبخند)
سپاس از انتقال تجربه و نظرتون

تیلوتیلو یکشنبه 19 بهمن 1399 ساعت 09:05 https://meslehichkass.blogsky.com/

توی خانواده ما که کلا همچین رسمی وجود نداشت
و این شد که اول دختر سومی ازدواج کرد و بعدش هم دختر دومی و در نهایت هم داداش جان که بچه آخری بود...
خیلی از این رسوم هیچ پایه و اساسی ندارن
منم باهاشون موافق نیستم

ممنون از نظر و حضورتون

.. یکشنبه 19 بهمن 1399 ساعت 08:53

ما به این رسما کار نداشتیم و هر دو (من و همسرم) بچه کوچکتر بودیم ولی زودتر ازدواج کردیم. رسم غلط رو کلا باید بی خیال شد.

ممنون از نظر شما و موافقم

بارون شنبه 18 بهمن 1399 ساعت 22:07

خانواده ها هم اگر میدونستن یه روزی بازار اینقد کساد میشه و قحطی پیش میاد عمرا با این رسم و رسوم موافقت نمیکردن.

به هدف زدی بارون ! (چشمک و لایک)
ممنون از نظرتون

سارا شنبه 18 بهمن 1399 ساعت 21:45 Http://15azar59.blogsky.com

موافقم که موافق نیستید
کلا نباید با این مورد موافق بود

ممنون از اینکه با موافق نبودن من موافقید و من هم با موافق بودن شما با موافق نبودنم موافقم ! (لبخند)

love for ever شنبه 18 بهمن 1399 ساعت 21:41

موافقم

سپاس از نظرتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد