بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

عنوان یا شخص؟

از دیدِ من درون وجودِ ما جایگاه های ویژه ای برای روابط انسانی وجود دارد که با اشخاص پر و یا خالی میشود، ولی خود آن جایگاه همیشه برقرار است و پابرجا.

توضیح بیشتر اینکه برای مثال در درون وجودتان یه ظرف را در نظر بگیرید که جایگاه دوست های شماست  ، وقتی عنوانِ (همان جایگاه یا ظرف) دوست را به شخصی میدهید او را در آن جایگاه یا ظرف قرار دادید و در صورتی که شخصی از آن جایگاه خارج شود آنچنان ضربه نمیخورید ، میدانید که میتوانید آن را با شخصِ دیگری پر کنید و او تا زمانی برای شما مهم است که در آن عنوان باقی بماند .

بعضی ها جایگاه دائمی دارند ، مثل افراد نزدیک (پدر و مادر) بعضی مثل دوست میتواند موقتی و قابل جایگزین شدن باشد.

عقیده دارم  احترام گذاشتن به عنوان ها مهمتر از خودِ اشخاص هست و اینگونه آسیب پذیری حسی ما هم بسیار کمتر میشود  و  اگر روزی  در قالب ظرفی که ما برایشان در نظر گرفتیم نگنجند و جایگاهشون را ترک کنند ، برای ما  با آدمهای غریبه فرقی نخواهند داشت !


اگر یخورده میو میو بود ، به این شکل سادش میکنم ، از دیدِ من عنوان یه شخص مهمه ، نام شخصیِ که در آن عنوان هست مهم نیست ، هر کس بتونه در حد و اندازه های جایگاهی که براش در نظر گرفتین قرار بگیره ، اون براتون با ارزش باشه.

نظرات 2 + ارسال نظر
زن دوشنبه 9 فروردین 1400 ساعت 00:13

بله بعضیها جایگاه ها دائمی دارن که اگه خدای نکرده روزی نباشن ، هیچ جایگزینی ندارن مثل پدر ومادر
همینطوره بلید واقع بین باشیم

بله ، عنوانِ پدر و مادر جایگزین نداره !
سپاس از نظر شما

Zahragoli یکشنبه 8 فروردین 1400 ساعت 17:36 http://zahragoolii.blogfa.com

به خودم امیدوار شدم وقتی با همون پاراگراف اول مفهوم حرفتونو فهمیدم

سپاس از شما و خوشحالم !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد