بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

بد بودی ؟ نبودی؟

شنیدم که میگن ،  من بد نبودم ، شما منو بد کردی ، رفتارت باعث شد من اینطور بشم !

از دیدِ من ، نه ! 

همین بودی که داری نشون میدی ، فقط مجال یا بهانه ای برای بروز پیدا نمیکردی  ، کسی خوب باشه ، حتی اگه بهش بدی هم بکنن ، نمیتونه بد بشه !

نظرات 5 + ارسال نظر
من یکشنبه 2 خرداد 1400 ساعت 17:07 http://scrollman.blogfa.com/

از کوزه همان برون تراود که در اوست....

موافقم !
ممنون از همراهیتون

- یکشنبه 2 خرداد 1400 ساعت 13:49

یه شعره هست میگه من بد نبودم تو بدم کردی

به نظرم هر کسی حق داره راجع به خودش! هر طور که دلش میخواد باشه ، تعریف آدم ها از خوب یا بد بودن ، یه تعریف نسبیه و اصلا اهمیتی نداره اونا چی میگن

اهمیت داره که بشنویم ، فکر کنیم و اونوقت انتخاب کنیم ، همیشه هم دیگران اشتباه نمیکنند !
البته میپذیرم که توان روحیتون میبایست در حدی باشه که بدون اثر پذیری از سلیقه و حرفِ دیگران بتونید آنها را بشنوید و خوب هاشو جدا کنید و ازش استفاده کنید ، حتی اگر نیاز به تغییر رفتار یا جهت دهی مناسب شخصیت و ذات خودمون باشه.
سپاس از شما

lili یکشنبه 2 خرداد 1400 ساعت 13:41

سلام
البته خوبی وبدی نیمی ذاتی ونیمی اکتسابی است . فراهم بودن شرایط برای بروز آن هم موثر است. واگه بتونیم نیمه اکتسابی آن را اجازه ظهور ندیم هنر کردیم. انسانها در شرایط سخت هم اصل خود را نشون می دن.البته این نظر منه.

سلام هم پنجشنبه ای گرامی
از دید من بیشتر از نیمی ذاتی و فطری است ، اصولا مفاهیم که بعد شخصیتی ما را میسازند تا 70 درصد ما را تشکیل میدهند و رفتار که اکتسابی است تا 30 درصد ، رفتار با محیط و افرادی که با آنها در ارتباطیم میتواندتغییر کند ولی شخصیت انسانها تغییر نمیکند و یا اگر هم بکند مقطعی است و در نهایت به اصل برمیگردد ، آدم مهربان ، مهربان است ، کسی که صادق است ، راستگو میماند و شخص عصبی و پرخاشگر هم همان خواهد بود.
اتفاقا بحث این پست بخش ذاتی و فطری است که عقیده دارم تغییر ناپذیر است ولی از نظر من حتی موارد به ظاهر مشکل دار ذاتی را هم میشود با رفتارِ مناسب جهت و مسیر داد به نحوی که نه تنها به خودمان و دیگران آسیب نزند بلکه گاه میتواند منشا خوبی هم شود.
ممنون از نظر خوبیتون که باعث باز کردن این بحث شد.

- یکشنبه 2 خرداد 1400 ساعت 12:36

بله واینجا ست که میگن بلاگر دلش یه دریاس!
:)

شاید از نظر اینکه چیزی در دلم نمیمونه روان هستم ، ولی اینطور هم که شما میگید نیست ، هر کس بدیها و خوبی های خودشو داره و خوبه که آدمها را در برایند داشته ها و نداشته هاشون ارزیابی کنیم!
سپاس از همراهیتون

سارا یکشنبه 2 خرداد 1400 ساعت 12:30 http://15azar59.blogsky.com

"بودن یا نبودن "
مساله اینست

واو ... میبینم از جکی چان به هملتِ شکسپیر رسیدید ! (لبخند)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد