بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

شادی یار همیشگی 5 شنبه !

میدونید چرا 5 شنبه را عاشقانه دوست دارم؟ ، یکی از دلایلی که این روز را دوست دارم اینه که همیشه حس خوشحالی بهم میده ، شادم میکنه  ، از کسی که مدام غر میزنه ، ناله میکنه ، اشک میریزه دور میشم ، مگه از این 80 - 70 سالی که زندگی میکنیم (تازه اگه برسیم به آنجا) ، نصفشو خواب نیستیم؟ میمونه 40-30 سال ، بخوای نصف اینم با غصه بگذرونی ، دیگه چی از زندگی میمونه؟

***

رک بودن خوبه ولی در باره خودتون !  میخوای بری فلان جا ؟ نه چون حس خوبی به فلان شخصی که اونجاست ندارم و برای این نمیرم ! آفرین ، این رک بودنِ خوبیه !

چقدر چاق یا لاغر شدی ؟از دیدِ من ،  این به شما ربطی نداره و خود اون شخص بهتر از شما میدونه چی شده و با اینکه ممکنه واقعیت را بیان کرده باشید ولی این مفهوم رک بودن نیست ، برای خودتون رک باشید نه برای دیگران ، حداقل تا وقتی که درخواستی برای اظهار نظر ازتون نشده !

***

میگی دوسش داری؟ عاشقشی؟ خب پس چرا اذیتش میکنی؟  اصلا اون دوست نداره ، بهت بدی میکنه ، شما ادعای عشقشو داری؟ نمیبایست اذیتش کنی، مگه یه عاشقِ واقعی میتونی عشقشو آزار بده ، مگه بچه کارش غیر آزار دادن چیزِ دیگه ای هست؟ از وقتی بدنیا میاد تا آخر ...ولی  معمولا مادرها عاشقن و براشون مهم نیست که اونور قضیه چه حسی را دریافت میکنن !  ، اینکه میگی من دوسش دارم ولی ... من دوسش دارم اما ... ، من دوسش دارم بشرطی که  اونم منو  ... ، جهت اطلاع ، شما هم دوسش نداری ، یا اینکه مفهومِ عشق از دیدِ منو و شما متفاوته !

***

پنجشنبه حرفِ جالبی میزنه ، میگه یه چیز جالب تو آدما دیدم ، همیشه نگرانِ از دست دادنِ کسی هستند که دوسش دارند ولی بجای اینکه با شادی و خوشی و کسب رضایت اونو نگه دارند ، سعی میکنند با خشونت و تحکم یا خرد کردن اعصاب و اشک و آه نگهش دارند ،میگه تا اونجایی که من متوجه شدم ،  آدما با دلِ خوش و محیطِ با نشاط  ،  بهتر پایبند میشن و میمونند !

***

وقتی مردی میاد تو زندگیتون و خیلی دقیق از خواسته هاش باهاتون حرف میزنه و روی آنها پافشاری میکنه ، آدمِ با تجربه ای هست و میدونه چی میخواد و نمیخواد ، نگرانِ کسی باشید که بجای اینکه از خواسته هاش حرف بزنه ، همه خواسته های شما  را بدون فکر و بررسی میپذیره و میگه باشه، این آدم به همین راحتی که پذیرفت توان عمل به آنها را در موقعیتِ واقعی زندگی نخواهد داشت ، چون اصولا از خواسته های خودش بی خبره  و تازه بعد از شروع متوجه میشه که چی میخواد و چی نمیخواد ، اونوقت شما براش میشید یه آزمایش که معلوم هم نیست نتیجه خوبی داشته باشه ،  شما و این زندگی براش میشید یه تجربه !

نظرات 3 + ارسال نظر
فاضله پنج‌شنبه 20 خرداد 1400 ساعت 19:57 http://golneveshteshgh.blogsky.com

شاد باشید

ممنون از شما

بارون پنج‌شنبه 20 خرداد 1400 ساعت 19:53

فکر میکنم نتونستم منظورم رو خوب بیان کنم...
به هر حال، ممنون از شما که توصیه به شاد بودن دارید..

سپاس از همراهیتون

بارون پنج‌شنبه 20 خرداد 1400 ساعت 19:27

با اصل شاد بودن و شادی آفریدن خیلی موافقم..
زندگیه تمام آدمها ترکیبی از خوشی و ناخوشیه.. یه روزایی خوب و عالی و یه روزهایی هم نه..
در واقع مفهوم زندگی حضور تمام اینها کنار همدیگه اس، اینکه صرفا در شادی و خوشحالی باشیم و به وقت هر مشکلی دور بشیم، شدنی نیست.. اینجور بود که سنگ روی سنگ بند نمی شد و مفهوم خیلی چیزها زیر سوال میرفت..
روزها رو هم آدمها میسازن.. شما روز شادی برای خودتون میسازید و این خیلی خوبه.. این خوبی به خاطر روز خاصی نیست بلکه خواستن خودتونه..

شما روزِ شادتون کی هست؟ برنامه شما برای شادی چیه؟ اصولا برنامه ای دارید؟ یا منتظرید کسِ دیگه براتون اینکارو بکنه؟
چرا توی ذهنمون تزریق کنیم که نمیشه هر روز شاد بود؟ من برای بیست میخوانم که حداقل بتونم نمره قبولی را بگیرم !
ممنون از نظر و حضورتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد