بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

حرص و جوش !

پنجشنبه میگه بلاگر منو حرص نده ، جوش میزنما ! (لبخند)

یعنی تهدیدِ اینجوری ندیده بودم ! میگه ناهار قورمه سبزی میخوام ، منم میگم تازه خوردم ، امروز هوس کوبیده کردم ، میگه من امروز قورمه سبزی بلاگر پز نخورم جوش میزنم ! آخه اینم شد دلیل؟

حالا یه فکری بحالش میکنم ، شاید یه بسته از فریزر در بیارم براش بذارم ، 5 شنبس دیگه ، نمیشه که جوش بزنه ! اونوقت برگرده به قصر روزها ، میگن این بلاگری که ازش این همه تعریف میکردی ، یه قورمه سبزی بهت نداد؟ خصوصا سه شنبه که خیلی به 5 شنبه حسودی میکنه ! (لبخند)

***

من اینجوری نیستم ولی دیدم بعضیا از یه آهنگ که خوششون میاد آنقدر رو تکرار میذارن و گوش میکنن که خودشون حالشون دیگه از شنیدن آن آهنگ بد بشه ! (لبخند) ، خوب 4 دفه گوش کردی یه آهنگ دیگه بذار ، متاسفانه 5 شنب اینجوریه ، از صبح داره یه آهنگ گوش میکنه و شعرشم یاد نمیگیره ، فقط یه جاهاییش رو زمزمه میکنه ، یعنی حال من که بد شده ، آهنگ و شعرش خیلی قشنگه ها ولی نه برای 348 بار شنیدن متوالی ! (لبخند)

آهنگی که 5 شنبه روش گیر کرده !

***

یه توصیه به خانمها ، حتی اگر همسرتون هم خواست چیزی را به اسم شما کنه ، مثل خونه ، ماشین ، یا یه سند مالی ، اگر میخواهید زندگیتون را با آرامش بگذرونید ، قبول نکنید ! روزی روزگاری ، توی یه هیجان حسی و عصبی به پشتوانه همون سندِ مالی حرفی خواهید زد یا کاری خواهید کرد که کدورتش هیچگاه از قلب همسرتون پاک نمیشه و چه بسا به مشکلات زیاد ختم شه ، خصوصا اعتماد بینتون اگه دچار آسیب بشه ، شاید هرگز جبران نشه و نتونید به گذشته برگردید، پشتوانه شما مهر و محبتتون به او باشه ، یه مرد ممکنه هر کاری بکنه، اشتباه بکنه یا حتی توی وفاداریش به شما خلل بوجود بیاد ولی زنی را که بهش اعتماد داره را هرگز از دست نمیده !

***

یه سوال ، با کسی سر یه موضوع به توافق میرسید، حتی میتونه این مسئله مفهومش این باشه که  بهتون زور گفته بشه و حرف ، حرفِ اون باشه وشما قدرتی برای تصمیم گیری نداشته باشید ، در کمال آزادی و انتخاب ، شما توافق میکنید و این قضیه را میپذیرید ، آیا میشه بعد یه مدت بگید که دارید زور میشنوید و چیزی بهتون تحمیل شده؟ آیا این درسته که بگید مظلوم هستید؟ یا میتونید بگید حالا اون موقع یه چیزی گفتم و نمیدونستم مفهومش چیه و الان که در موقعیت واقعی قرار گرفتم قبولش ندارم؟

از دید من زورگویی و تحمیل درست و خوب نیست ولی از اون بدتر زدنِ زیرِ توافقه !

***

دارم اینو گوش میکنم

***

وقتی حس میکنی که هست و ترکت نمیکنه، خیالت از اینکه وابستت شده راحت شده ، دیدی که پابندت شده و میخواد کنارت باشه ، هر وقت حس کردی که بودنِ با تو رو با چیزی عوض نمیکنه  و ....  ، اون موقع بیشتر مواظب باش ، تو این وضع به کوچکترین رفتار ، کلمات و حرکاتت حساسه ، بیشتر بهش توجه کن و حواست بهش باشه !

***

هر وقت ته دلت و نوک زبونت با هم فرق داشت ، بدون بیشتر از اون داری خودتو گول میزنی ، بزودی سر خودت هم همین میاد !

***

وقتی نه میشنوم ، حتی نمیپرسم چرا؟! به هر علتی دوست داشته به من نه بگه ، به خواستش احترام میذارم ! این انتخابِ من در نظر سنجی " اگر به هر علتی نه بشنوید" بود، کسایی که عصبی میشن از دیدِ من خودشون آدمهای زورگویی هستند که میبینیم کم هم نیستند ! حتی شنیدن منطق هم یه جوری نپذیرفتنِ خواستِ طرفِ مقابله ، در هر صورت او منطقی داشته و بر مبنای اون به شما نه گفته ، آزادش بذارید و به نه گفتنش احترام بذارید ! کسایی که نه را به سادگی میپذیرن از نظرِ من بیشتر از همه به خواستِ دیگران احترام میذارن .

***

میگم بد نیست قرنطینه و همه گیری که تموم شد ، چند تا ماشین بشیم و از جاده چالوس یه سر بریم تا شمال ، تا 20 نفر ناهار مهمونِ من !

***

بهترین روزِ زندگیتون کی بوده؟ بهش فکر کنید و اگر میتونید به هر قیمتی هم شده با اینکه نمیشه همونو تکرار کرد ولی نزدیکترین حالت بهش را تکرار کنید، این روزا ارزشش بیشتر از اون قیمتیه که براش میپردازید، هر چی هم براش هزینه کنید کمه ، اگر نمیتونید تکرارش کنید ، متاسفانه میبایست با حسرت آشنا بشید !

نظرات 4 + ارسال نظر
توسن پنج‌شنبه 31 تیر 1400 ساعت 23:49

بهترین روز زندگیم امروز بود ک تونستم هر چیزی رو ک قرار بود انجام بدم انجام بدم و خیلی خوشحالم فردا هم کاری میکنم بهترین بشه
میخام جوری زندگی کنم ک اگ ازم پرسیدن اگ قرار بود ب ی زمانی برگردی کدومو انتخاب میکردی و از بس همشون خوب باشن بگم دوس ندارم برگردم چون همشو ب خوبی زندگی کردم تا الانم خوب بوده سلام منو ب خوشمزه خوشمزه هم برسون

خوشحالم و امیدوارم هر روزتون همینطور شاد و پر از خوبی باشه.
ممنون از همراهیتون

سارا پنج‌شنبه 31 تیر 1400 ساعت 16:33 http://15azar59.blogsky.com

از دید من خیلی هم خوبه و خیلی هم راحت مثل اب خوردن میشه زد زیر هررر نوع توافقی چه زوری چه دلی اون یه توافقه وحی منزل که نیست هر وقت شرایطش بود اجرا میشه هر وقت نبود میشه زد زیرش طدف مقابل خواست چه خوب نخواست با دو حرکت نصف میشه و تاااامااااام

کاش میشد آدما یه فیلم از زندگیشون در هر 2 حالت داشتن ، زیرش زدن و نزدن !
میشستن نگاه میکردن و بعد انتخاب میکردن کدومشون را میخوان !
نه ، زیر توافق ها به راحتی نمیشه زد ، براش هزینه میبایست داد و من و شما خیلی خوب اینو میدونیم !
ممنون از بودنتون

lili پنج‌شنبه 31 تیر 1400 ساعت 13:12

سلام
اگه بخواهیم تو روزش بهمون خوش بگذره باید به حرفش گوش کنیم . مخصوصا که خودشو برای ما که طرفدارش هستیم لوس میکنه ولی عوضش احوال خوب بهمون میده و به نظرم ارزششو داره. منم به حرف گوش کردم و براش جوجه زعفرانی درست کردم. خونه ما جوجه و خونه شما قورمه سبزی. معلومه بهش خوش میگذره!

سلام بر هم 5 شنبه ایه خوش خوراک !
من فکر میکردم فقط من تنوع میدم به غذاها ، میبینم که لی لی عزیز هم داره از من سبقت میگیره ! همینه 5 شنبه هر جور شده خودشو به ما میرسونه ! (لبخند)
امیدوارم روز بسیار خوبی داشته باشی ، 5 شنبه خوب ، همنشین خوب ، قورمه سبزی و جوجه زعفرونی خوب ...همه چیز خوبه ، شاد باشی ، 5 شنبه بسیار زیبایی را بگذرونی

بارون پنج‌شنبه 31 تیر 1400 ساعت 12:51

چه پنج شنبه ی لوسی، یاد بچه هایی افتادم که هر چی میخوان باید فراهم بشه، حالا یه جوش بودا..
اتفاقا بهترین روش برای آهنگهای مورد علاقه همینه، 348 که چیزی نیست..

جوش که خوبه ، بهش گفتم 5 شنبه جان فکر نمیکنی این آهنگ بسه دیگه؟ میگه اگه نذاری گوش کنم تبخال میزنما ! یعنی تهدیداش داره گسترش پیدا میکنه ! (لبخند)
چی بگم دیگه؟ گفتم گوش کن عزیزم !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد