بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

تصمیم ترازویی !

از دید من ، هر مسئله ای در زندگی را باید بصورت جامع و کلی نگاه کرد ، میبایستی خوبی ها و بدیهایش را دید و در جمع به یک تصمیم مشخص رسید.

اینکه زاویه دید خود را جوری تنظیم کنیم که فقط خوبی ها یا فقط بدیهایش را ببینیم ، بالاخره در جایی متضرر خواهیم شد.حالا این بستگی به شناخت صحیح از روحیات خودتون داره ، در نوشته "میدونی کی هستی؟ " به این موضوع اشاره کردم ، یکی از موارد کاربردی خودشناسی همینجاست ، اگر خودتونو خوب بشناسید میتونید در برابر یک موضوع نکات منفی و مثبت آن را در 2 کفه ترازو بریزید و در نهایت ببینید کفه ترازو به کدام سمت سنگینی میکند و انتخاب درست داشته باشید.

مثال میزنم ،  من میخواهم از یک حیوان خانگی  نگهداری کنم :

نکات مثبت :

- حس خوب موجودی که به من وابسته است و وفادار،  باعث آرامش روحی میشود.

-  حتی اگر با او نامهربان باشید ، هرگز با شما قهر نخواهد کرد !

- همیشه در دسترس است و برنامه ای غیر با شما بودن ندارد، پس تنها نخواهید ماند.

- شما را به هر شکل و اخلاقی که باشید میپذیرد و عشق میورزد.

- توقع زیادی از شما ندارد و صرفا با شما بودن برایش مهم است.

نکات منفی :

- حیوانات خانگی عمر محدودی دارند و به احتمال زیاد شاهد مرگش خواهید بود.

- نگهداری مناسب از او سخت است و شاید برای بعضی مقدور نباشد. (بهداشت و کنترل مداوم دامپزشک)

- نیاز به محیطی دارد که بتواند آزادانه در آن حرکت و زندگی کند .

- موقع رفتن به سفر قطعا به مشکل برمیخورید و فرهنگ و عرف جامعه ما به راحتی پذیرای این قضیه نیست تا از همسایه ها یا بستگان کمک بگیرید.

- دچار بیماریهایی میشود که شاید درمان آن هزینه بالایی داشته باشد و در صورت نداشتن امکانات مادی خودتان دچار فشار روحی شوید.


حالا با توجه شناختی که از خودم دارم و میدانم برای من سفر کردن بسیار مهم است و با حضور یک حیوان خانگی (که تجربه نگهداری از آن را هم داشته ام) امکان مسافرت آزادانه را نخواهم داشت ، در کل حاضر به نگهداری یک حیوان خانگی  نیستم  .

بقیه مسائل زندگی را هم در کل ببینید و یک تصمیم عاقلانه و منطقی برایش بگیرید ، اینکه فقط خوبی ها و لذتها را ببینیم و از مشکلات و بدیهای آن موضوع غافل شویم ،  حتما" برای ما عواقبی خواهد داشت.


نظرات 1 + ارسال نظر
تیلوتیلو یکشنبه 21 اردیبهشت 1399 ساعت 09:58 https://meslehichkass.blogsky.com/

در همه تصمیم گیریها باید همینطوری عمل کرد
اصلا درستش همینه
باید خوبیها و بدیها را بزاریم توی دو کفه و ببینیم کدومش سنگین تره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد