بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

خود محکومی !

تا حالا خودتون را محاکمه کردید؟ حتما این اتفاق افتاده ، یه حرفی زدید یا یه کاری کردید و بعدش پشیمون شدید و نشستید فکر کردید که این چه کاری بود کردم ، یا چه حرفی بود که زدم !

در یک پست دیگه به این پرداخته بودم که یکی از موارد اساسی ضربه به خود ، عدم فکر کردن قبل انجام دادن کاری یا حرف زدن میباشد ، نکته ای که انجام ندادنش خیلی جاها براتون مشکل بوجود میاره ، و بیشتر برمیگرده به کنش هایی که از روی احساس است نه منطق و عقل.

حالا این اتفاق افتاده و گذشته ، آیا در آن محاکمه ای که برای خودتون در نظر گرفتید ، محکوم هم شدید؟ به چی؟ گاهی به هیچی !

اگر قرار باشه در دنیای واقعی بیرون هم ، هر متهمی بره دادگاه ، اتهامش ثابت بشه و محکوم به چیزی نشه که سنگ روی سنگ بند نمیشه .

وقتی خودتون را محکوم میکنید یه جزای مناسب و مشخص برای خودتون در نظر بگیرید تا یادتون باشه این قضیه تکرار نشه که مجددا" بدون فکر کاری نکنید و حرفی نزنید.

این محکومیت میتونه یه معذرت خواهی شفاف و صریح و بدون اما و اگر یا  یه هدیه مناسب یا درخواست از طرف مقابل برای انتخاب نوع محکومیت باشه.

یادمون باشه که وقتی  اشتباه میکنیم ، اگر برای خودمون محکومیت خاصی در نظر نگیریم ، امکان تکرار آن اشتباه بسیار زیاده.

نظرات 5 + ارسال نظر
سارا(چیکسای) چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 ساعت 18:58 http://15azar59.blogsky.com

از همه مهمتر بله خودم هستم ..
منظورم از نوشتن خب همینا بود دیگه که گفتید
منظورم این نبود که شرح ما وقع داده باشم که بلاگر عزیز ..

سارا(چیکسای) چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 ساعت 18:41 http://15azar59.blogsky.com

ملایم ؟؟
خب چکار دیگه ای میشد کرد ؟ درخواست از ادم اشتباهی و پاسخی که گرفته بودم باعث شده بود خیلی از دست خودم عصبانی بشم نوشتمش تا همیشه چشمم بهش بخوره و یادم بمونه که دیگه از این ادم هیچ درخواستی نداشته باشم ..

از خودت معذرت خواستی؟ به خودت قول دادی بدون بررسی و فکر از کسی درخواست مشابه نکنی؟ خودتو به چیزی محکوم کردی که کمی عذابت بده تا یادت بمونه ، از همه مهمتر خودت هستی؟!

سارا(چیکسای) چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 ساعت 15:21 http://15azar59.blogsky.com

اخرین بار هفته پیش بود تو وبلاگم تو قسمت چرکنویس ها نوشتمش تا هیچوقت یادم نره دیگه اون کار رو تکرار نکنم

کار خوبی کردی ، ولی این مدل جریمه کردن خودتون یه ذره ملایم نیست؟! (لبخند)

دختر غریبه چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 ساعت 12:19 http://strangergirl66.blogfa.com

معذرت خواهی کردم اما خودمو تنبیه نکردم
فکر خوبیه ....
ولی شده برای خودم تشویقی رد کردم !

به نکته خوبی اشاره کردی ، میشه همونجور که اشتباه میکنیم و میبایست محکومیتی برای خودمون در نظر بگیریم ، اگر کار مثبتی هم کردیم ، خودمون را تشویق کنیم و حتی برای خودمون گل بفرستیم .(لبخند)

تیلوتیلو چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 ساعت 12:18 https://meslehichkass.blogsky.com/

آخ آخ
آخرین باری که خودم را واقعا بردم پای میز محاکمه را اصلا یادم نمیره
تقریبا یکسال پیش بود
اونقدر از خودم ناراحت بودم که حاضر بودم هرکاری کنم زمان را به عقب برگردانم و اون چندتا جمله ی لعنتی را هرگز به زبان نیارم
حتی الان که دارم میگم دوباره مغزم داره سوت میکشه... خیلی بد بود... خیلی بد...
البته که تنبیه مناسبی برای خودم پیدا نکردم
و هرچی خودم را تنبیه کردم دلم راضی نشد
ولی دیگه آب ریخته بود و به جو باز نمیگشت...
خلاصه که پیش اومده برام

متاسفم ، ولی شاید همین پشیمونی که یکسال طول کشیده خودش یجورایی مجازات مناسبی باشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد