بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

توهین !

کنارش در ماشین نشستی ، راننده دیگری به جلوی ماشین او میپیچد ، او میگوید : مرتیکه بیش... ! (با عرض معذرت از خوانندگان گرامی)

او به کسی توهین کرده که شاید آن شخص حتی صدای او را هم نشنیده ،  ولی در حقیقت او به شما هم توهین کرده !

وقتی در کنار کسی هستید که رعایت کلام مناسب را در حق سوم شخص غایب نمینماید ، درصدی از آن توهین هم متعلق به شماست ، او وقتی عادت کند که رعایت شما را نکند و در حضور شما به دیگران توهین کند ، مطمئن باشید روزی در اوج عصبانیت  ، شروع به توهین مستقیم به خود شما هم میکند.

و متاسفانه روند کلام نامناسب و توهین به دیگران ، یک مسیر یک طرفه و صعودی میباشد ، در یک پست قدیمی به این موضوع اشاره کرده بودم که توهین و تنش مثل نردبانی است که فقط میشود از آن بالا رفت ، توصیه میکنم هیچگاه پای خود را روی پله اول نگذارید ، چون در جر و بحث بعدی قطعا به پله دوم خواهید رفت و اوضاع بدتر خواهد شد و پایین آمدن از آن نردبان یا بسیار سخت یا نشدنی میباشد.

اگر روزی کسی در حضور شما به شخصی که حتی خود شما هم دل خوشی ازش ندارید توهین و بددهانی کرد ، جلویش را بگیرید و خود را ناراحت نشان دهید ، نه بخاطر آن شخص که توهین متوجه اوست ، بخاطر خودتان !

نظرات 2 + ارسال نظر
بارون شنبه 3 خرداد 1399 ساعت 14:52

آفرین
گاهی پیش میاد آدم از سر حرص یه چیزی میگه که خب درست نیست اما به هر حال همه آدمیم و بعضی وقتا کاسه صبره لبریز میشه، اما یه سری آدما در هر شرایطی کلا بددهن و تند مزاجن، همین که شروع میکنن به حرف زدن با بد دهنی حس بد منتقل میکنن، زن یا مرد هم نداره، کلا غیر قابل تحملن، نمیدونم بشه با ناراحتی و روی خوش نشون ندادن چیزی رو متوجهشون کرد یا نه، چون هر آدمی میدونه که بد دهنی خوب نیست...

بهتون توصیه میکنم ازشون فاصله بگیرین ، اگر هم رابطه جوری هست که نمیشه ، نشون بدید که از بیانشون دلخور هستین ، حتی اگر کلمات نامناسبشون مرتبط با شما هم نبود.

تیلوتیلو شنبه 3 خرداد 1399 ساعت 13:09 https://meslehichkass.blogsky.com/


کاملا موافقم
اما یه وقتایی یه لذتی داره همون دوتا کلمه انگار تمام حرص آدم را خالی میکنه

حالا اگه تنها بودی میشه یه کاریش کرد !
اون موقع میتونین خالی کنید خودتونو ! (لبخند)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد